Politické desatero


Když Pepa umřel, dostal se do nebe. Protože byl celý život poctivý (v dnešní době se tomu říká blbý), byl ochotně vpuštěn svatým Petrem za nebeskou bránu. Pepův pohled upoutala zeď plná hodin.
"Na co tu máte ty hodiny?" zeptal se.
"To jsou hodiny lží" odpověděl svatý Petr. "Každý člověk na světě má jedny a kdykoliv dotyčný zalže, ručičky na hodinách se pohnou."
"Páni! Čí jsou tyhle hodiny?"
"Ty jsou Maruš, vdovy po tvém kamarádovi Lojzovi, nikdy se nepohnuly, to znamená, že nikdy nelhala."
"A čí jsou tyhle?"
"Ty patří vašemu bývalému faráři Antonínovi, pohnuly se za celou dobu dvakrát, takže nemluvil pravdu dvakrát za život.
"Aha. A kde máte Kalouskovy hodiny?"
"V pracovně. Používám je jako větrák..."

Anekdota na podobné téma mne nakopla k sepsání malého Politického desatera, které je zároveň i splněním pátého zadání (téma Požaduji) Netradiční soutěže, která potrvá až do Vánoc a kterou pro své čtenáře připravila blogerka Lucerna :).

Milí moji!

Protože jsem zjistil, že politici nemají (z mně naprosto neznámého důvodu) žádného Boha ani patrona, dovolil jsem si Já, Kalous ušatý, sám sebe do této pozice skromně pasovat. Při této příležitosti jsem sestavil pro vás, mé věrné ovečky, politické desatero. Platnost ihned, dodržování důrazně POŽADUJI!

1. Nebudeš mít jiné bohy mimo mne - Já jsem tvůj Bůh, budeš-li uctívat jen mě, budeš se mít tak, jak se obyčejný smrtelník nikdy mít nemůže.

2. Nevezmeš jméno Boží do úst nadarmo - Stačí, že si mě berou do huby média. Ve svém chrámu vidím a slyším všechno díky nejmodernějším hejblátkům a udělátkům. Mám jich hodně a jsou rozlezlá všude. Jako štěnice.

3. Pomni, abys den sváteční světil - dnem svátečním myslím ten, který jsi v práci. Se zbylými pětadvaceti dny z měsíce nakládej dle libosti. Jen dej pozor, aby jsi se během této nesváteční doby neuštval k smrti!

4. Cti otce svého i matku svou, abys dlouho živ byl a dobře se ti vedlo na zemi - Jsem tvůj Bůh, takže i Otec. Pamatuj na to, až se budeš tímto přikázáním řídit.

5. Nezabiješ - Jen klid, žádná hysterie! Smrt lidí, kteří spáchají sebevraždu díky tíživé životní situaci způsobené našimi paskvily, ti nikdo jako vraždu nepřišije.

6. Nesesmilníš - Výjimka je možná pouze tehdy, kdy se média začnou šťourat ve tvých finančních poměrech. Nevěrou skandál přebiješ.

7. Nepokradeš - Tedy alespoň tak, aby to vyplavalo na povrch. Dělej to potají, mlž, zametej za sebou stopy, hlídej si kamery. Pořiď si rušičku nahrávacích zařízení a mobilů, zřiď tajná konta a hlavně s sebou nenos na "jednání" krabice!!!

8. Nepromluvíš křivého svědectví - Proti mně, samozřejmě. Uděláš to jednou a já ti zaručuji, že to bude i naposledy.

9. Nepožádáš manželky bližního svého - V tomto případě platí, že bližní rovná se já, tvůj Bůh.

10. Nepožádáš statku bližního svého - Drž se mě, podlézej mi, podstrojuj a pochlebuj a věz, že do smrti budeš zabezpečen tak, že nebudeš mít potřebu komukoliv závidět či cokoliv (nelegálně) krást.

Amen.

20 komentářů:

  1. Kalous ušatý je sova a sovy jsou znakem moudrosti. Dobře,není to tenhle případ.

    OdpovědětVymazat
  2. Ten vtip s hodinama má neuvěřitelnou časovou trvanlivost. Já ho znám už nejméně třicet let a v roli Kalouska se tam vystřídalo mnoho politiků.

    OdpovědětVymazat
  3. Já myslím, že v nebi musí být kvanta větráků, vlastně tam musí být neustále velký průvan.   

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Ani nevím, nejspíš momentální nas...í .

    OdpovědětVymazat
  5. [8]: Určitě bude nadšena provedením. Obsah je spíš smutný, protože je skutečný. Ale sepsala jsi to skvěle!   

    OdpovědětVymazat
  6. Vidim, ze si to zobrala svojsky . Pekne desatoro, konecne to maju "biele na ciernom"

    OdpovědětVymazat
  7. Ty boží větráky by se možná daly využít jako alternativní zdroj energie. Je třeba se nad tím zamyslet

    OdpovědětVymazat
  8. [13]: To je ovšem geniální nápad! Jen si nejsem tak úplně jistá, jestli bychom Pána Boha přemluvili ke spolupráci .

    OdpovědětVymazat
  9. [15]: Páni, co budeme dělat s takovým množstvím čerstvého povětří?

    OdpovědětVymazat
  10. Vtip vidím poprvé, má to nápad a dávku humoru A Tvoje politické desatero opravdu nemá chybu, zasmála jsem se, ale bohužel je to pravdivé ...

    OdpovědětVymazat
  11. Perfektně podaný úkol, je to vtipné, leč mrazí při tom, protože tak pravdivé....

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).