Kreslení 3D, pokus první


Před nějakou dobou se mi dostal do ruky návod na kreslení 3D ruky a protože mi realizace výtvorů trvá vždy úděsně dlouho (pořadník a čekací doba každého nového tvoření jsou v současné době vážně dlouhé...), dostal se obrázek na řadu až teď. I když to vypadalo podle návodu velmi jednoduše, ve skutečnosti tomu tak nebylo ani trochu. Hlavně proto, že jsem na kreslení levá (ale vyzkoušet jsem tuhle techniku moc chtěla, páč jsem taky paličák a když to zvládnou ostatní, tak já přece taky, že jo :)) a než jsem si našla správný styl a pomůcky a překonala fáze pokus-omyl, chvíli mi to zabralo. Ale nakonec se zadařilo, dětem se to líbilo a to se počítá... :)

Finální pohled


Přidávám návod pro případné zájemce...

Nejprve jsem si obkreslila ruku obyčejnou tužkou.

Černou fixou jsem si od oka poznačila po stranách tečky pod sebe asi v centimetrovém rozestupu, které mi měly sloužit k tomu, aby základní čáry nebyly křivé (což se mi tak úplně nepodařilo...:)).

Oblast mimo ruku jsem linkovala rovně, oblast ruky jsem lehce zaoblila směrem nahoru.


Základní nákres jsem obtáhla ještě jednou, čímž se ruka zvýraznila.


Pak už stačilo jen se držet základních linií a obtahovat je zvolenými barvami.
Používala jsem voskovky (ukradené synkovi, ale vy si je můžete koupit :)) barvy modré, žluté...


...a nakonec zelené. A to je všechno. Sakra, když na to tak koukám, vždyť je to tak jednoduché, tak proč mi to tak trvalo???  :)

35 komentářů:

  1. Jo, tyhle obrázky jsou boží. :) Moc se ti to povedlo. Já jsem si taky říkala, že bych něco takového zkusila, ještě jsem se k tomu ale neodhodlala.

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se moc líbí černobílá verze! Chtěla bych ji mít na tričku :)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji,hodně jste mi poradila :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle jsem taky zkoušela, ale dopadlo to mnohem hůř... moc se ti to povedlo

    OdpovědětVymazat
  5. úžasné. Tohle jsem jednou zkoušela a vůbec se mi to nepovedlo tak pěkně.. smekám! :)

    OdpovědětVymazat
  6. To vypadá zajímavě. Píšu do svého kilometrového pořadníku. Sice jsem na kreslení levá, ale obkreslit ruku a pár rovných čar bych snad mohla zvládnout.

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle je zajímavé, možná jsem to už někde zahlédla, ale nikdy mě nenapdlo to zkusit. Možná na to právě teď přišel ten správný čas. Moc díky za nápad.

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle přesně jsem chtěla zkusit taky... Vypadá to moc pěkně :)

    OdpovědětVymazat
  9. Dle popisu to vypadá jednoduše.. A na papíře skvěle!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý nápad i provedení. Dívám se zálibně na svou ruku, ale asi ji nebudu obtěžovat

    OdpovědětVymazat
  11. 3D kresby jsem ještě pořádně nezkoušela, ale je to super nápad!

    OdpovědětVymazat
  12. Jani, vypadá to fantasticky! Opravdu plastický obrázek.   

    OdpovědětVymazat
  13. Ovšem to vypadá velmi dobře   

    OdpovědětVymazat
  14. To je úrodička , děkuji vám všem za milé komentáře!

    OdpovědětVymazat
  15. Fantastické. To musím vyzkoušet s klukama, až budu zase hlídat....   

    OdpovědětVymazat
  16. Moc zajímavé, nikdy jsem nic takového neviděla, ba jsem ani jsem netušila.

    OdpovědětVymazat
  17. Fíha, něco takového taky někdy musím zrealizovat. Vypadá to totiž parádně.

    OdpovědětVymazat
  18. Páni, to je skvělý výtvor Tuhle techniku budu vždycky obdivovat a předpokládala jsem, že to bude mnohem složitější. Jenže, jak se znám, určitě to bude u mě stejné jako s Tebou Ale mám hroznou chuť to zkusit, asi se do toho pustím

    OdpovědětVymazat
  19. Jani, tenhle návod už jsem kdysi viděla a zaujal mě..pak jsem na to zas spokojeně zapomněla. Tobě se 3D ruka moc povedla, máš ji provedenou v krásných barvách

    OdpovědětVymazat
  20. Milá Janinko, znám tento výtvarný 3D kousek také ale vy jste udělala jednu malou chybku. Po obkreslení proužku fixou jste zapomněla vygumovat obrys ruky. Pak by byl efekt ještě lepší JINAK VÁŽNĚ POVEDENÉ

    OdpovědětVymazat
  21. Aj ja som sa kedysi s 3D pohravala . Ruka je velmi presvedciva, krasa!

    OdpovědětVymazat
  22. Jani, jen si tak říkám, jaké je štěstí, že jsi paličatá a pustila ses do toho. Máš můj obdiv.

    OdpovědětVymazat
  23. Moc vám všem děkuji za komentíky!

    OdpovědětVymazat
  24. Jé, ty ruce jsme dělali o výtvarku

    OdpovědětVymazat
  25. To je zajímavý, vážně to vypadá jak 3D.

    OdpovědětVymazat
  26. tet to delám a je to boží 3D obrázek                         

    OdpovědětVymazat
  27. je to boží já jsem zkoušel hada a docela seto povedlo

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).