Vánoční tvoření s dětmi - Sněhuláci, milí chlápci...


...ale jen v případě, když kvůli jejich tvorbě nemusím mrznout a brodit se tím bílým sajrajtem. Minulý rok mě tohle sněhulákování minulo, letos se tomu nejspíš nevyhnu. Ale ještě nevěším hlavu, třeba mi to synkové odpustí, když jsme si udělali prima odpoledne a postavili si sněhuláky, kteří jsou na dotek mnohem příjemnější, než ti ledoví :).

Každý náš sněhulák je vyrobený ze dvou polystyrenových koulí (větší a menší), které jsme nacpali do bílé ponožky, nahoře zavázali a odstřihli zbytek. Jako čepice a šály posloužily rozstříhané dětské punčošky, které měly ošoupaná kolena a navíc velikostně dosloužily. Oči jsme koupili v papírnictví, místo uhlíků na břiše máme nepotřebné knoflíky a pusu jsme namalovali fixou. Ruce jsou z párátek, které Míša natřel hnědou fixou a jako koště posloužil, stejně, jako na nos, plyšový drátek. Všechno jsme pak kompletovali s pomocí špendlíků, lepidla a vlny, kterou jsme zavazovali bambule na čepicích.

Večer jsem sněhuláky zapíchla do jediného květináče v domácnosti, který patří naší palmě...


...jenže třeťáčkovi se zdálo, že tam jsou moc zapadlí a tak jsme milým sněhulákům koupili vlastní "domeček" alias vánoční hvězdu a usadili je na okno. Uznávám, že jim to tam sluší víc, i když ještě hezčí budou, až ta voda a pára mezi skly zmrzne a budeme tam mít, jako každý rok, ledovou botanickou zahradu :).

Mrňouse jsem vytvářela s dvouletým Matýskem, toho většího vyráběl Míša.


P.S: Neberte si to s tím sajrajtem osobně. Víte, ono když máte okolo sebe sníh šest měsíců v roce, pak vám s největší pravděpodobností začne lézt krkem. A Bůh ví, kudy ještě :)

24 komentářů:

  1. Jo, jo, vánoce jsou za dveřmi.

    OdpovědětVymazat
  2. Vánoce jsou jen za těmi dveřmi, kde jim to dovolí, poněvadž tyhle přetvářkové svátky obžerství a tahání peněz už s tradičními zimními svátky nemají mnoho společného. S tím sajrajtem je mi to jasné - tuhle bílou sračku nelze nazvat jinak, komu chybí, ať se jede ve značkových přezkáčích předvádět do horských cirkusů... Tihle polystyréňáčci vypadají vesele, bodejť ne, když nemůžou roztát...

    OdpovědětVymazat
  3. No to je jasný, že takovým krasavcům sluší víc vánoční hvězda, než tropická palma, jsou hoooodně vydaření, určitě by se jim líbilo i u mě, já mám taky vánoční hvězdu...   

    OdpovědětVymazat
  4. Janinko je to krása,že si takhle s dětma vyhraješ.Jako vždycky - nádhera.

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, sněhuláčci jsou úžasní! Krásně barevné šálky, ty bys mohla vyrábět dekorace do televizních pohádek. Fakt by mohli s tvými sněhuláčky natočit nějakou pohádku. Nebo Večerníčka!   

    OdpovědětVymazat
  6. Jani, to jsou ale prííma sněhuláčci a kluci se museli prííma zabavit. A opravdu jim to v té vánoční hvězdě moc sluší!

    OdpovědětVymazat
  7. [1]:[2]:[3]:[4]:[8]:[10]: Moc vám děkuji !

    OdpovědětVymazat
  8. Sněhuláčci jsou kouzelní. Určitě bylo příjemnější vyrábět tyto, než dělat ty klasické. Navíc vidím, že jablka nepadla daleko od stromu a i tví kluci jsou šikulkové.

    OdpovědětVymazat
  9. Trochu mi připomínají Křemílka a Vochomůrku.

    OdpovědětVymazat
  10. Asi půl roku sleduji tvůj blog.Nový článek mě pokaždé ohromí.Vyjímku netvoří ani tito úžasní sněhuláčci.A já se ptám,Janinko,odkud to všechno sakra bereš?!   

    OdpovědětVymazat
  11. Úžasní sněhuláčci hlídající palmu.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Děkuji, klukům vyřídím !

    OdpovědětVymazat
  13. Jani, parádní sněhuláčci. Taky se na ně chystáme, už máme koupený polystyrenový koule různých velikostí. Jen teda si budeme muset poradit bez punčocháčů, ty v domácnosti nevedeme. Máte je moc krásný! a určitě vydrží víc než ti sněhoví studení. V hvězde jim to sluší náramně!

    OdpovědětVymazat
  14. [20]: No já dnes utrpěla šok, když jsem byla odpoledne s kluky na skoro dvouhodinové procházce se psem, Fifin v kočárku sice zimní fusak, ale jinak oblečený jako doma (ponožky, tepláčky, body s DR a mikina), na to podzimní relativně tenká bunda, čepka a sousedka měla o pár měsíců mladší dítko nabalený ve fusaku jako já, ale ještě měl na sobě echt zimní kombinézu, teplý rukavice...a vůbec tam byl napěchovaný navlečený jak na severní pól. Jsem si říkala, že teda nevím, v čem ho bude vozit, až bude fakt zima a třeba -5 nebo míň...My jsme holt doma se studeným odchovem a já mám k punčocháčům averzi, tak mají kluci smůlu a maximální můj ústupek jsou podkolenky. Ale vy jste v horách, tak to máte horší

    OdpovědětVymazat
  15. To jsou slaďouši Míša má hold lepší vkus no, na okně jim to fakt sekne více A se zasněženým pozadím to bude ještě vymakanější

    OdpovědětVymazat
  16. [21]: Třeba to byl v tom kočárku malý zmrzlík . Ale je fakt, že naši kluci jsou na tom zrovna tak a že podzimní oblečení už máme dávno ve skříni. I když je pravda, že včera tu bylo pod nulou .

    OdpovědětVymazat
  17. [23]: Je fakt, že Fífa je zrovna dost horkokrevný...si pamatuju, když loni jako čerstvýho mimíse jsem měla spíš sklon ho oblíkat a přikrývat víc, bylo tak kolem nuly, spíš malinko nad, on měl v kočárku chlupatou bavlněnou kombinézu (takovou jarno-podzimní), byl ve fusaku a dala jsem přes něj takový ten dekl od hluboké korby...vyjeli jsme a řev, řev, řev...až jsem sundala ten kryt a mu to tam trochu provětrávalo, tak se stulil a spokojeně v tu ránu usnul

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).