Já a moje opice


Když jsem se narodila, babička o mně řekla, že jsem strašně šeredná. Pravda, mohla to říct trochu ohleduplněji, ale když se to vezme kolem a kolem, měla pravdu. Po narození jsem byla malá, chlupatá, černovlasá a ošklivá opice. S odstupem času se téměř nic nezměnilo, jen jsem trochu vyrostla a barva vlasů záhadně vybledla, což mělo za následek, že ze mě byla v jednom roce malá chlupatá blondýnka. Což mě na jednu stranu trochu mrzí, protože se mi černá barva vlasů líbí, na stranu druhou jsem ale vděčná, protože představa mých světlounkých chloupků na rukách v černé variantě se mi nezdá příliš lákavá. To byste mě taky mohli místo na blogu potkat třeba v ZOO jako raritu v podobě nejtvořivější opice na světě. To je totiž zvíře, které mne dokonale vystihuje. No nemyslete, nejsem tím zrovna dvakrát nadšená a mnohem radši bych byla třeba kočkou, jenže já, jako na potvoru, musím mít zrovna osobnost opičí.

V Ottově slovníku naučném se píše, že opice...

"Jsou savci čtveráci, hraví a chytří, učenliví, mají výbornou paměť a bývají dosti srdnaty; k nepěkným stránkám povahy jejich náleží lstivost, popudlivost, zlomyslnost a jiné nezpůsoby. Hlasy maji dosti rozmanité i dovedou se zajisté poněkud pospolu dorozuměti; ale význam řeči opiči zhusta bývá nad potřebu zveličován."

Jako opice bych si dovolila oponovat, dnes máme o těchto primátech mnohem více poznatků než v době, kdy slovník vznikal a proto by bylo nefér házet všechny druhy tohoto zvířete do jednoho opičího soudku. Mé opičí já je tímto pobouřeno a proto se rozhodlo svojí specifickou osobnost "odkaždéhodruhuněco" uvést do širšího povědomí, neboť jen tak mohou být mně podobní jedinci správně pochopeni. Ani nevím, se kterým opičím druhem začít dřív, se spoustou z nich mám tolik společného...:)

Stejně, jako ORANGUTAN, mám i já k ostatním členům své rodiny velmi blízko, naše rodinná pouta jsou silná, často se objímáme a odpočíváme spolu :). Jsem také velmi klidná a mírumilovná, i když je můj jekot někdy srovnatelný s nejhlasitějším suchozemským tvorem na zemi, s VŘEŠŤANEM. S KOSMANEM mě pojí dobrý sluch, horší zrak a skvělý hmat, s MAKAKEM zase jeho neobyčejná vynalézavost a záliba ve vodě a v koupání. GIBON mi je podobný monogamií, klidným rodinným životem a dlouholetým partnerstvím. Díky CHÁPANOVI teď vím, proč jsem tak čiperná a obratná, PAVIÁN mi zase dal dar ukončit roztržku či hádku pouhým pohledem či gestem. V případě nutnosti mohu díky TAMARÍNOVI nasadit roztomilý kukuč, po LEMUROVI mám dobrý čich a podobně jako on si několikrát denně čistím zuby. A nakonec ŠIMPANZ - to díky němu ovládám takovou škálu pitvořivých gest a výrazů, tělesných póz a posunků, zvuků i signálů. To díky němu se starám o své blízké, dělím se o jídlo a udržuji dlouholeté přátelské vztahy.
To díky němu poznám, že to v zrcadle jsem já a ne jiný šimpanz. Tedy... opice :).

K porovnávání mých charakteristických vlastností mi velmi pomohla matička Wikipedie, tímto jí velmi děkuji.

15 komentářů:

  1. Já když jsem se narodila,byla jsem taky taková nehezká Vážila jsem docela hodně a taky to tak vypadalo Přitom dneska jsem prý až moc "vychrtlá"

    OdpovědětVymazat
  2. páni, ty toho víš o opicích.... opičko.

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle článek mě opravdu dojal.. :') Opravdu umíš krásně srovnávat

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tohle je pecka kolik jsi toho musela nastudovat, než jsi se srovnala snad z každým druhem z opičí říše? :-O ale je to velmi pěkně čtivé

    OdpovědětVymazat
  5. Podle nadpisu jsem si myslela, že nám budeš vyprávět, jak jsi se společensky znemožnila po požití alkoholického nápoje, ale všechno je jinak a krásně jinak. Líbilo, líbilo, zasmála jsem se velice ty inteigentní opičko...     

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavé, Venca Dg si o opici myslí něco úplně jiného, když jde k ránu domů z hostince "U kulaté báby".

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný článek. Nádherně a vtipně jsi podala téma týdne.

    OdpovědětVymazat
  8. Tys toho teda podědila! Od každého něco...

    OdpovědětVymazat
  9. Konečně někdo podal důkaz, že opravdu pocházíme z opice. Vlastně ze všech opic

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkně a vtipně pojaté povídání. Nezklamala jsi, opičko.

    OdpovědětVymazat
  11. I já jsem se narodila jako černá chlupatá opička.. Ale barva vlasů mi nevybledla, jsem stále tmavý typ..

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).