Vánoční tvoření s dětmi - Mozaika - návod


V posledním mozaikovém článku jsem slíbila návod, jak si podobnou parádu vyrobit a tak tu jsem i s ním :).


Na výrobu budete potřebovat:

Barevná mozaiková sklíčka - já je koupila ZDE, sklíčka jsou zhruba 1x1 cm veliká, pro vlastní potřebu je ale ještě masakruju na menší kousky :)


Kombinačky - pokud nebudete chtít lepit mozaiku tak, jak vám jí krabička naservíruje, ale budete si chtít pohrát, na lámání kousků se mi kombinačky osvědčily nejlépe

Lepidlo na mozaiku, spárovací hmota na mozaiku - oboje zakoupené v tom samém obchodě, jako mozaika, investice se vyplatí, protože vydrží opravdu velmi dlouho


Dřevěné výlisky s motivem - zakoupené v dobrém papírnictví, kus byl asi za deset kaček :)


Kousky mozaikových sklíček jsem nalepila na dřevěný podklad, na každé sklíčko kápla opravdu malinkou kapičku lepidla a pevně přitiskla. Když bylo dílko celé polepené, nechala jsem ho důkladně zaschnout a pak seškrábala z vrchní strany sklíček zbytky lepidla.


Pak jsem si připravila podle návodu spárovací hmotu, konzistenci by měla mít asi jako hustá zubní pasta.


Hmotou jsem pak takhle znehodnotila výlisek :), spárovku jsem na rozdíl od minulého mozaikového návodu nanášela prstem, na menší plochu se houbička na nádobí nehodí. Pořádně jsem prstem po obrázku "pojezdila", aby se dostala hmota do všech spárů. Pár minut jsem nechala schnout a zbytek pak otřela papírovou utěrkou.
Pro delší životnost můžete hotové dílko přestříkat lakem k tomu určeným, já se k jeho koupi ještě nedokopala...


A to je všechno, hotovo, šmytec, finíto :), případní nadšenci mohou na mých stránkách najít i další inspiraci - svícen a tác.

11 komentářů:

  1. to je dobrý nápad, ale kde seženu mozaiku?

    OdpovědětVymazat
  2. jo promiňte, už jsme našli odkaz

    OdpovědětVymazat
  3. páni, vypadá to krásně a přitom to ani není až tak složitý ;) Až mě jednou popadne chuť něco tvořit, asi se na to vrhu

    OdpovědětVymazat
  4. Jani nádherná mozaika, skvělý nápad a Tvé úžasně šikovné ručičky

    OdpovědětVymazat
  5. no to vypadá zajímavě, ne moc složitě :) jen abych zase nekupovala "ingredience" rok, jako na ty vánoční koule

    OdpovědětVymazat
  6. Mozaikovou techniku jsem vždycky obdivovala, a konečně vím ten fígl. Škoda, že tady u nás není nějaké lepší papírnictví, kde by potřeby na mozaiku byly k sehnání.

    OdpovědětVymazat
  7. úžasné :) já plánuji mozaikové podtácky :) Tak dík za obrázkovou inspiraci :)

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).