Svatební tombola


Možná si pamatujete můj předloňský posmutnělý článek o tom, jak jsme měli být s manželem svědky na svatbě. Doba covidová ale udělala s charaktery lidí tak nějak celosvětově divy a to, co jsem dřív nechtěla vidět a vědět, se odhalilo v plné parádě jako nahá modelka na hodině kresby. Vlastně ani nevím, proč jsem byla tolik zaskočená a překvapená, vždyť tomu tak bylo v naší zemi vždycky, před covidem to byla politika a po covidu zase válka na Ukrajině. A politika. S upřímným zděšením očekávám, že dalším milníkem budou prezidentské volby, už teď hledám vhodnou mísu na zvracení. Ale zpátky ke svatbě - kvůli karanténě prvorozeného (který se dozvěděl dvě hodiny po obřadu, že je negativní) a strachu několika účastníků svatby z nákazy jsme dostali všichni čtyři ráznou stopku, nicméně tombola, na které jsem se jako svědkyně jaksepatří vyřádila, se v den svatby řádně připravená odvezla. Se svým dílem jsem byla spokojená, ale dušebol byl silnější, a tak mi opravdu příliš nepomohlo, když mi, v dobré víře mě potěšit, někteří členové rodiny psali, jak se jim tombola líbila a že se u toho všichni náramně zasmáli. Cha, cha, cha. A tak článek, který jsem o tombole chtěla napsat a který měl být inspirací pro potencionální nevěsty a ženichy, zapadl až... do dnes. Trvalo přes rok a půl, než jsem se odhodlala, ale milá Bev měla tenkrát pravdu, když napsala "ono se to zase utřepe a pak to proberete horem spodem a nakonec se to spraví, ale bude to trvat". Sice jsme to neprobrali, protože jsem při prvním setkání a první narážce na svatbu bez kudrlinek zdůraznila, že svatba je pro mě zakázané slovo. Ale... odpustila jsem, slzička ukápla, objali jsme se a máme se zase všichni rádi. A moc :).

A teď už zpátky k tombole, k jejíž přípravě přidávám pár tipů:

1) Buďte originální. Sama jsem se zhruba polovinou položek inspirovala jinde, konec konců, i moje mozkovna má své limity, nicméně druhou polovinu jsem po dlouhém boji nakonec docela úspěšně z mých šedých buněk vydolovala. Většina nápadů mě cvrnkla do nosu mezi regály v obchodě, obzvláště na "Zábavu k popukání" jsem pyšná :). Nebylo to ale pravidlem, třeba taková "Podzemní prohlídka Prahy pro dva" mě napadla při pohledu na naší lednici, kde se na mě smály dva lístky na metro.

2) Nenechávejte nic na poslední chvíli. Pokud jste přesvědčení, že přípravu tomboly zvládnete za dva dny, nemůžete se více mýlit. Možná tak tombolu o deseti položkách, ale pokud to má být zábava a ujede vám vám při počtu položek ruka, není v lidských silách takto šibeniční termín stihnout. Mně to trvalo asi tři týdny - od vymýšlení, nakupování, přípravu seznamu a čísel k tisku až po kompletování.

3) Pokud vám položka do tomboly přijde jako trapná ptákovina, je to v pořádku. Čím větší, tím lepší. V této tombole, která probíhá většinou v době, kdy se v krvi účastníků nachází proměnlivá hladina alkoholu, o nic jiného, než o zábavu, skutečně nejde. 
  
4) Nezapomeňte na děti. Protože téměř třetina osazenstva naší svatby měla být dítka, část tomboly jsem tomu uzpůsobila. Při závěrečném balení do krabic byla tato tombola a lístky k ní zvlášť. Tak nějak jsem měla tušení, že by děti strouhanku nebo víno asi příliš neocenily :).

5) Jako materiál k balení se mi osvědčil celofán v roli. Sáčky jsou sice fajn, ale vzhledem k tomu, že každá položka měla jiný tvar, byly naprosto nepoužitelné. S nůžkami a izolepou jsme se stali nejlepšími kámoši a i když to vypadá jako pěkný opruz, šlo nám to celkem rychle a samo. 

V následujících řádcích přináším inspiraci na položky tomboly - jak seznam, tak fotografie.


Svatební tombola - seznam + vysvětlivky



  1. Noc s nevěstou – vytisknutý poukaz

  2. Dům na klíč – dřevěný domeček na klíče

  3. Bezbolestná plastická operace obličeje – maškarní maska, čím děsivější a ujetější, tím lepší :)

  4. Nový tablet – sešit s designem tabletu, alternativou může být mobilní telefon

  5. Podzemní prohlídka Prahy pro dva – dva lístky na metro

  6. Sušička na prádlo – šňůra na prádlo a kolíčky

  7. Setkání s indiánskou rodinou – dezert – krabice indiánků

  8. Tetování dle vlastního výběru – sada obtisků - tetovaček

  9. Kulinářský kurz – časopisy o vaření + vařečky

  10. Limitovaná edice deskové hry Scrabble – těstoviny do polévky ve tvaru písmenek

  11. Starobylý šicí stroj našich babiček – jehly a nitě

  12. Mobilní klimatizace - vějíř

  13. Orientální večeře pro dva – dvě čínské polévky

  14. Umělecký kurz malování prsty – sada prstových barev pro děti

  15. Exkluzivní čajový dýchánek s mistrem Yodou – sada čaje a hrnečku s obrázkem Yody, toho můžete nahradit kterýmkoliv jiným filmovým hrdinou

  16. Soukromá prohlídka zámku – kovový zámeček s klíčky

  17. Piknik pro dva – dvě tuby kondenzovaného slazeného mléka Piknik

  18. Kadeřnický kurz – sada nůžek, zrcátka a hřebenu

  19. Balíček plný energie – sada energetických drinků a baterií

  20. Unikátní setkání se Šmouly – sladký balíček s obrázky Šmoulů

  21. Spořící účet se základním vkladem – kasička plechovka, do které jsem vložila 1 Kč

  22. Vybavení kanceláře – mini sada sešívačky, nůžek, kancelářských sponek...

  23. Italská večeře – sáček špaget s boloňskou omáčkou v pytlíku

  24. Domácí mikroskop - lupa

  25. Pytel brambor – velký sáček chipsů

  26. Ďáblovo pokušení – hrací karty

  27. Výlet do tučňáčí kolonie – pytlík bonbonů s tématem tučňáků

  28. Autoportrét - zrcátko

  29. Nízkotučná bonboniéra – krabice kostkového cukru

  30. Vlastní zahrádka – sada malých květináčků

  31. Pytel zlatých mincí – sáček s čokoládovými mincemi

  32. Akupunktura - špendlíky

  33. Pozdrav z Velkých Pavlovic – lahev vína

  34. Umělecký kurz odlévání sádrou – sada na tvoření ze sádry pro děti

  35. Zábava k popukání – dva sáčky k přípravě popcornu

  36. Něco ostřejšího – sada nožů

  37. Fotbalový zážitek – bonbony Slavie a Klokanky

  38. Něco na zub – sada kartáčků na zuby a zubní pasty

  39. Večeře při svíčkách – jakákoliv hotovka ve sklenici a svíčky

  40. Exkluzivní náhubky z Číny pro dva – dva respirátory

  41. Plážová výbava – plastové bábovičky

  42. Pár domácích užitkových zvířat – dvě plechovky piva Kozel. Chcete-li být vtipnější, můžete vytvořit celé stádo :)

  43. Hrdinové z Hvězdných Válek do kapsy – papírové kapesníčky s motivem Star Wars – opět můžete použít jakékoliv jiné filmové hrdiny

  44. Pravá nefalšovaná divočina – sáček s kořením Divočina

  45. Zábava pro dlouhé zimní večery – bublinková fólie

  46. Puzzle pro pokročilé – krabice strouhanky, já na ní vytiskla a nalepila ještě obrázek rohlíku, u této položky jsem si nebyla jistá, že to docvakne každému :)

  47. Návrat do minulosti – balení céček, ta můžete nahradit pytlíkem kuliček – hliněnek nebo skleněnek

  48. Sada čínských příborů – čínské hůlky

  49. Sváteční oběd pro celou rodinu – knedlík v prášku, sklenice zelí, maso v konzervě

  50. Setkání s tlupou medvědů – sáček bonbonů s tématem medvědů


Co se nevešlo:

  • Domácí zvířátko dle vlastního výběru -  sušenky ve tvaru zvířátek
  • Rajské potěšení - kečup, rajský protlak, rajčata v plechovce, rajčatový džus, případně kombinace všeho
  • Božský klid - špunty do uší
  • Teplo rodinného krbu - krbové zápalky
  • Návštěva depilačního salónu - sada izolep
  • Dřevo na zátop - špejle
  • Plastická operace nosu - klaunský nos
  • Akvárium s rybkami - plechovka rybiček
  • Dovolená dle vlastního výběru - katalog cestovní kanceláře
  • Povzbuzující lahvinka - Šaratice
  • Originální umělecké dílo od světoneznámého autora - můj vlastnoručně malovaný obraz, vy ale můžete načmárat cokoliv :D
  • Výběr nábytku dle svého výběru - katalog IKEA
  • Starožitný psací stroj - brk a inkoust
  • Cesta kolem světa - malý globus













Lístky do tomboly - nahoře k losování, dole k připevnění na sáčky.



A kdo dočetl až sem, dostává virtuální neviditelný metál. Klobouk dolů :).

42 komentářů:

  1. Tak to je pecka. Úplně super nápady!!!
    Možná se inspiruji, nečeká mě sice svatba, ale firemní akce - mohla by to být sranda.

    O to víc věřím, jak to odřeknutí pozvání muselo být bolestné, když sis s tím dala takovou práci a byla z toho vyřazena... Ale čas je vážně nejlepší lékař. A ve výsledku, když nejde o život, tak vše časem přebolí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji! :)
      A máš pravdu, čas je nejlepší lékař, i když někdy zázraky taky nedokáže.

      Vymazat
  2. Takových skvělých nápadů, to ta neúčast musela skutečně mrzet. Ale pobavila jsem se skvěle. Třeba ten piknik pro dva jsem tedy nečekala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti :), ta neúčast mrzela opravdu moc, ale kvůli tombole to nebylo :D. Vlastně částečně jo, bylo mi líto Matýska, protože dlouho nemohl skousnout, že o tuhle zábavu přišel.

      Vymazat
  3. To je teda něco!!!! Vloni se ženil můj bratr. Zábava v době covidové byla hoooodně omezená (vlastně nic, protože ani svědci neměli žádnou invenci). A toto by se nám tehdy hodně hodilo. Škoda, že jsi o opravdu nesepsala dříve, bych to také udělala. Ale naprosto tvé důvody chápu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji :). A také díky za pochopení, i když mě mrzí, že můj článek pro tebe přišel pozdě. Rozepsaný byl, ale prostě to nešlo, nebyl ten správný čas.

      Vymazat
  4. To je skvělé! Pobavila jsem se. 🙂

    OdpovědětVymazat
  5. Při čtení jsem se náramně pobavila, skvělý nápad do klubové tomboly. My měli osvětlení do bytu 3+1 v podobě svíček. Ranní kávu s Karlem Gottem - foto a hrníček se sáčkem instantní kávy, další výhrou bylo auto (samozřejmě, že na hraní).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, děkuji! :) A tvá inspirace je taky super, ranní káva s Gottem mě dostala :D.

      Vymazat
    2. Dobre je do tomboly Porsche nebo Ferrari (pochopitelně ve velikosti do 39cm)

      Vymazat
    3. Jene, auto je taky skvělý nápad! :D

      Vymazat
  6. Já jednou v tombole vyhrál pastičku na myši. Asi jsem skočil na špek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já v tombole nikdy nic nevyhrála, ale občas jsem si přála, aby tomu taky bylo. Třeba když byla výhra kanec nebo kopa hnoje :D..

      Vymazat
  7. Tak to je tedy jeden velký nápad s kupou malých nápadičků :-) !!!!
    Prostě paráda !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Koukám, že se tady můj včerejší komentář neobjevil, tak to zkusím ještě jednou: Moc dobré nápady, pobavil jsem se. Jen jsem doposud vůbec netušil, že existuje něco takového jako svatební tombola :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, Petře :). Vítej v klubu, já to do té doby taky netušila, nemluvě o dalších svatebních vymoženostech. Se svými neznalostmi jsem si připadala, jako bych se vdávala ještě v pravěku :D.

      Vymazat
  9. Jojo, přesně tuto tombolu mám na svatbu v plánu :-) Mám to okouklé už jakou dobu, ale svatba nadohled není :-D Jsou to skvělé nápady!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo je připraven, není překvapen! :D Jednou to určitě přijde, a moc děkuji! :)

      Vymazat
  10. Škoda, že nechystám tombolu. Hnedle bych ti spoustu nápadů šlohla. :-) Moc krásná sbírka. Zaujala mě ta noc s nevěstou. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji :). Noc s nevěstou byla speciálně vyžádaná položka panem novomanželem, ale protože jsem nebyla přítomna, netuším, jak to zfalšovali, aby si ji nevylosoval někdo jiný :D.

      Vymazat
  11. Tak to je úžasné! Klobouk dolů! Jsi moc šikovná. Škoda, že jsi u toho nemohla být přítomna :( Když se ženil bratranec, také měl podobně střelenou tombolu. Vybavuji si zámek na Vysočině - zámek na salámu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zámek na Vysočině je boží nápad! Začíná se to tu množit, asi dopíšu pod článek ještě tipy od čtenářů :D. A moc děkuji! :)

      Vymazat
  12. Jani, ty dokážeš vymyslet úžasné věci, škoda, že jste se nemohli zúčastnit. Moc zdravím, užívej si klidné a pohodové jarní dny, pá 🌞😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, milá Evi, i tobě krásné květnové dny přeji :).

      Vymazat
  13. Na výstavě v Lyse nad Labem jsem si kdysi listek do tomboly nekoupil, nebot jsem nevedel, co bych delal s prvni cenou... Hříbě norickeho chladnokrevnika...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s takovou výhrou bych si asi taky moc nevěděla rady :D.

      Vymazat
  14. Jani, zdravím. Super nápady na tombolu ! Já jsem jednou na plese vyhrála pytel hnoje. Vzhledem k tomu, že jsem tehdy bydlela v paneláku nic moc... Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pozdě, ale přece - Leni, díky. Pytel hnoje pobavil! 😂

      Janinka

      Vymazat
  15. Janinko, já tě miluju, za tvé nápady a také za tvé slovní projevy na blogu. Jiřina z N.
    V jednom komentáři se mi líbí zámek na Vysočině, to ukradnu...ač běžně nekradu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji ti, já tebe taky a moc si od tebe takových slov cením :).
      Klidně kraď, myslím, že to Lenče vadit nebude :).

      Vymazat
  16. Milá Janinko, jelikož v červenci ženíme syna, asi tě zkopiruju. Nevadí? Máš bezva napady. Bude to netradiční svatba. Žádné rozbíjení talíře, ani společné krmení se polévkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Chudobko, vůbec ne! Přesně pro tyhle účely to tu je :). A moc děkuji, přeji ti, aby se svatba vydařila :).

      Vymazat
  17. Tož o svatební tombole jsem neslyšela, ale perfektní nápad, jak využít tombolu i na jiné akce. :D :-)
    Pobavila jsem se snad u všeho, ovšem pár domácích užitkových zvířat je luxusní :D
    Skvělé nápady Jani. :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já o ní do té doby taky neslyšela, o to víc jsem byla překvapená, že s tím je docela sranda :).
      A moc děkuji! :)

      Vymazat
  18. To je nápadů na 20 svateb. A opravdu vtipných, z nich bys mohla sestavit zábavný pořad v TV. Pytel zlatých mincí by mě zvlášť potěšil, hned bych je upotřebil :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti :), myslím, že pytel zlatých mincí by našel rychlé využití u mnohých z nás :).

      Vymazat
  19. Dobrý den, děkuji za inspiraci. :) Těch nápadů je skutečně hodně. Já mám osobně problém s nějakým neotřelým pojmenováním, protože dneska se ty tomboly dělají prakticky na každé svatbě a tak to spousta svatebčanů už zná. Zábava k popukání je prostě vždycky popcorn, něco ostřejšího ulamováky, znáte to... :) Jinak fajn věc s těmi věcmi pro děti. My jsme říkali, že bychom tam taky mohli dát pár cen i pro ně, třeba akrylové barvy nebo pastelky či tak. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zábava k popukání mě napadla v obchodě u popcornu a ještě jsem ji v žádné tombole nikdy neviděla, takže myslím, že tohle zrovna neotřelé pojmenování je :).

      Vymazat
  20. Bože, tak to je geniální! ♥Smekám před nápadem i zpracováním!

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).