Falešný patchwork - srdce, návod


Minulý týden jsem slíbila návod na patchworkové srdíčko, nebudu tedy plácat žádnou omáčku okolo, jdeme rovnou na to :).


Návod bude hodně podobný jako u vánočních koulí nebo velikonočních vajíček, jsou tu ale i prvky z věnce, v mnoha bodech se budu opakovat, ale jak známo, opakování je matkou moudrosti :). Navíc si myslím, že je lepší mít vše pohromadě, než psát návod stylem "Teď udělejte tohle jako tady" a odkaz na nějaký minulý návod, "pak tohle" a další odkaz. To byste mě mohli taky poslat do patchworkové prdýlky :).

Na výrobu srdce budete potřebovat:

Špendlíky - Nejlepší jsou takové, které mají zhruba poloviční délku, než bývá obvyklé. Na falešný patchwork jsou nejlepší a vřele je doporučuji, hotový výrobek pak není tak těžký. Já jsem tentokrát špendlíky nešetřila, tzn. nepoužívala jeden na dva cípy stuhy, takže jsem jich spotřebovala na srdíčko cca 300 plus asi dalších 100 na začištění. Neděste se, tohle množství je v krabičce skoro jako plivnutí do moře :).

Různě barevné stuhy - doporučuji šíři 2 až 3 cm. Stuhy jsem nastříhala na kousky, které jsou o něco málo delší, než je násobek jejich šířky - to znamená, že například stuha o šířce 2,5 cm, kterou jsem použila, měla po nastříhání na kousky délku cca 5,5 cm.
Pozor na stuhy saténové, vypadají luxusně, ale hodně se třepí. A taky mívají jednu stranu takovou a druhou makovou, proto je třeba dávat pozor, jestli je při špendlení připevňujete správnou stranou. Takže spíše nedoporučuji, ale to záleží na tom, jak moc pevné nervy máte :).

Polystyrenové srdce - to z návodu má na výšku 8 a na šířku 9 cm a seženete ho za pár korun v každém lepším papírnictví, případně se dá sehnat i v dobré galanterii.

Propisku nebo kvalitní obyčejnou tužku

Ostré nůžky

Ozdobu na střed - já použila pěnovou gumu, jejíž tvar jsem vytvořila obyčejnou raznicí na papír, chce to trochu síly a trpělivosti, ale potřebujete jen pár kousků, takže se to dá :).


Na srdce si předkreslete linie, které vám pomohou k tomu, aby vytvářený vzor byl pravidelný.


Do bodu, kde se protínají dvě čáry, přiložte látkovou stuhu a připíchněte ji špendlíkem.


Podle obrázku přehněte tak, aby nebyl špendlík vidět a přišpendlete dolní dva kraje vzniklého trojúhelníku.


Opakujte čtyřikrát a první řada je hotová.


Asi 1 cm od středu začněte s novou řadou.


Nejprve čtyři trojúhelníky...


...a poté další čtyři.


Třetí řadu začněte podle obrázku, špendlíkujte stejným stylem, jako předchozí řadu.


Nejdříve prvních osm...


...a pak dalších osm. Vždy jsem mívala těch osm nahoře plus těchto osm stejné barvy, ale teď jsem zaexperimentovala a zkusila do další řady dát modrou kostku, myslím, že to vůbec nebylo na škodu :).


A tady už je poslední řada, opět jako předtím, prvních osm...


...a posledních osm kousků.
Tím je jedna polovina srdce hotová a můžete se směle pustit do té druhé.


A až se vám obě půlky sejdou, zastřihněte přečuhující cípy stuh a pevně kraj připněte špendlíky.


A teď nastává fáze "Maskování bordelu" :), tedy zamaskování části, kde jsou vidět špendlíky. Zkoušela jsem srdce omotat stuhou, jako jsem to dělávala u koulí nebo vajíček, ale když jsem se koukla na srdíčko zepředu, špendlíky byly vidět, stuha jej neobepnula tak, jak bych si přála. To mé polystyrenové srdce totiž mělo moc ostrou hranu a tak nebylo jiného východiska, než kraj zamaskovat takto:

Postup: rovnou stuhu...


...ohněte doleva (asi půl cm),


...přišpendlete dvěma špendlíky...


...a přehněte zpět doprava. A takto opakujte, dokud nemáte obmotané celé srdíčko - ohnout doleva, přišpendlit, zpět doprava.


Na hotové začištění doprostřed navrstvěte stuhy dle libosti...


...a dle fantazie nazdobte.


Kytičkou nebo korálkem můžete dozdobit střed a je hotovo :).


Pro příznivce falešného patchworku přidávám na TUTO stránku všechny mé návody a inspirace na toto téma :).

41 komentářů:

  1. Jak může být něco "falešného",když to ve tvých rukách přímo kvete?

    OdpovědětVymazat
  2. I přes opravdu detailní supernávod se do toho nepustím.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je přesně to, o čem jsem psala:) Veliké díky.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Možná děláš chybu Ale trochu ti rozumím. Taky se do toho nepustím, protože mi chybí Janinčina šikovnost.

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Takže nakonec jste dospěli k rozhodnutí - kdo uteče vyhraje ?

    OdpovědětVymazat
  6. Šikovné lidi obdivuju. A snažím se jim nekonkurovat .

    OdpovědětVymazat
  7. Ještě jednou- je to prostě nádhera! Nevypadá to ani tolik složitě, ale skoro pokaždé, když jsem v papírnictví, žádné takové polystyrenové útvary nezahlédnu, nebo se možná špatně dívám. Jsi opravdu moc šikovná a vynalézavá, baví mě číst takové články, i když vím, že jsem na něco takového levá. Raději tuhle práci někomu přenechám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I found mine right before valentines day.

      Vymazat
  8. [6]:[8]: Děkuji, vy jste taky šikovní, jen to nemusí být nutně píchání špendlíků .

    OdpovědětVymazat
  9. CHVÁLIM!!!!!! Srdiečko je krásne, farby spolu hrajú - jedna radosť naň pozrieť!!!

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Děkuji moc, pro mně je zase jedna radost číst takový komentář!

    OdpovědětVymazat
  11. To je krása, ukládám si návod a děkuji.

    OdpovědětVymazat
  12. Ty jsi ale šikovná Podle tvého návodu to nevypadá až zas tak moc složitě a výsledek je nádherný.     

    OdpovědětVymazat
  13. NO páni! srdíčko jsem ještě nezkoušela - musím sehnat "korpus", připíšu si ho na sezname vedle dalších věcí ale zase tu mám hvězdičku, se kterou se musím nějak poprat Jani, máš můj rostoucí obdiv!

    OdpovědětVymazat
  14. [17]: Ježíš, hvězdička, další díra na trhu! A děkuji!

    OdpovědětVymazat
  15. Je to moc hezké a líbí se mi, že se to jen připichuje. Jen ten podklad  sehnat. Zatím jsem nic takového u nás neviděla.

    OdpovědětVymazat
  16. [19]: Děkuji , my nejsme veliké město a máme to tu v papírnictví nebo v galanterii, nebo se to dá sehnat přes internet :).

    OdpovědětVymazat
  17. To srdíčko sem tedy potřebovala návodně jako sůl. Dělala jsem už dvě,jedno maličké a to byl hned na poprvé pěknej nářez a včera větší, s ostřejším tvarem. To začištění dneska vyzkouším, vypadá to moc hezky, včera jsem si s tím hrála celé odpoledne a stejně jsem se nesešla. Jestli chceš koukni ke mně (rubrika Inspirace povšechné a hned první článek Něco mne zas chytlo), začínám teprve ale hrozně mě to chytlo. Hvězdička je taky super a já mám v plánu teď věneček a na vánoce stromek. Už mám korpus a v posteli vánoční látku, takže nebude z mašlí ale látky. Máš to všechno mos pěkně udělané i návody jsou skvělé!

    OdpovědětVymazat
  18. [21]: To jsem moc ráda, ona ta srdíčka s těmi ostrými hranami dávají docela zabrat, tohle začištění jsem si vymyslela vážně z nouze, už jsem nevěděla, co s tím a tak jsem zkusila převzít to, co jsem kdysi použila na věnec na zadní stranu. A ono to naštěstí fungovalo . Děkuji za pochvalu!

    OdpovědětVymazat
  19. Krásný návod, mohu se zeptat kolik m/cm stužky jsi použila? Odpovĕz mi prosím na blog.

    OdpovědětVymazat
  20. Nejúžasnější stránky na jaké jsem narazila,super super,pořád podle nich vyrábim!!!     

    OdpovědětVymazat
  21. [23]: Děkuji, něco málo přes pět metrů .

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj, pěkná technika.  Já jsem dělala šitá srdíčka, můžete kouknout na http://xas.cz/srdicka/

    OdpovědětVymazat
  23. Ahooj Máš úžasnú web stránku. Proste skvelý nápad! Ďakujem fakt za všetky super nápady a rady!    Si jednička!

    OdpovědětVymazat
  24. [28]: Ahoj , neni vubec zac, to ja dekuji za navstevu i komentar, jsem moc rada, ze se stranky libi :).

    OdpovědětVymazat
  25. krásné už jsem vyzkoušela díky

    OdpovědětVymazat
  26. úžasné,moc mě to nadchlo,návody moc přehledné,jen co dodělám bambulkový koberec do studenského pokoje,tak se na to vrhnu,už počítám kolik všeho potřebuji,a vybíram barvičky,díky

    OdpovědětVymazat
  27. [32]: Není vůbec zač, to já děkuji!

    OdpovědětVymazat
  28. jeej, to je krásne! Si veľmi šikovná! Prišla som sem cez odkaz od blogerky Renátky "chudobka" a naozaj skláňam klobúk aké to je krásne... :) asi si jeden deň spravím tvorivým dňom a pripravím pár takýchto srdiečok... ďakujem aj ja za úžasný návod :)

    OdpovědětVymazat
  29. Do you ever translate your designs into English?

    OdpovědětVymazat
  30. Thank you Thank you Thank you!  I had a bit of a problem remembering how to make these...and your directions are So Clear.  Success!  ps i have never made them from ribbon...a new thing to try.  Well done!

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).