Tvoření s dětmi - Bambulínci - návod


Poslední dobou se mi rozmnožily dotazy ohledně bambulínků - snažila jsem se informace postupně doplňovat do původních článků, ale poslední e-mail mne doslova nakopl a já se rozhodla návod na bambulínky sesumírovat na jedno místo. Takže žádné dlouhé otálení, jdeme na to :).

Nejtěžší z celého návodu bylo vymyslet bambulínka, na kterém bych demonstrovala většinu technik a přitom použila materiál, co mi doma zabírá místo. "To by musela být leda nějaká příšera!", říkala jsem si. No a taky že jo... Berte ji proto prosím s rezervou a jen jako učební materiál :).


Než začnete dělat bambulínky, rozmyslete si, jaké bambulky použijete. Můžete si je sami vyrobit...



...nebo můžete bambulínky vyrábět z již hotových bambulek, které se dají koupit v každém lepším papírnictví nebo na internetu. Ty vám dávají víc možností se vyřádit, na druhou stranu hotoví bambulínci jsou malí a nejsou tak "muchlovací", jako ti z vlny :).



A teď už k samotnému návodu - na výrobu bambulínků budete, za předpokladu, že si budete vyrábět bambulky sami, potřebovat:

různé druhy vlny - použila jsem, co bylo doma "na skladě", vám doporučuji vlnu silnější nebo chlupatější
plyšové drátky
pěnovou gumu - může být i netřepivá látka nebo flís
umělá očka
fixu nebo tužku
ostré nůžky a malé nůžtičky - ty budete potřebovat na bambulky, velkými se mezi karton nedostanete
dva páry odlišně velkých koleček z kartonu - já použila zbytečně veliká, stačí, když bude průměr koleček 6 a 7 cm (nebo 5 a 6) s dvoucentimetrovým otvorem na protahování vlny
tavící pistoli a lepidlo do ní


Výroba bambulek je docela rasovina a kdyby se daly koupit, určitě bych do toho šla. Takže ať to máme za sebou... :) Nejprve jsem si udělala z vlny asi třímetrového "hada" z šesti malých vlních háďat - bambulky tak půjdou rychleji, na jednu bambulku jsem takové "hady" potřebovala asi tři.


A motala...


...a motala...


...tak dlouho, dokud bambulka nebyla dost bambulkovitá, což znamená asi tři až čtyři vrstvy vlny.


Pak jsem odkryla kousek kartonu, zabořila nůžky...


... a stříhala.


Mezi kartony jsem natáhla kousek vlny,


stáhla a zavázala.


Opatrně jsem sundala karton a bambulku zastřihla do přijatelného tvaru...


...krát dvě :).


Pak jsem si připravila ostatní dekorace.


Růžky jsem nejprve namotala na obyčejnou tužku,


opatrně sundala a vytvarovala do špičky.


Drátky na ruce jsem nejprve vytvarovala takto...


...a pak jednotlivé části pevně "zamotala".


Nakonec jsem vše spojila tavící pistolí a tady je výsledek :).


P.S: Až budete dělat zvířátka, nezapomeňte na prdelky :)!
Ocásky se dělají podobně, jako růžky u příšerky, jen konec se nenamotává a nechá se volný.

50 komentářů:

  1. Jee, připadám si jako dítě, pamatuji si na ně. Bambulky jsem kdysi dělala, ale moc mě to nebavilo, ovšem tví babulínci jsou "suproví". Šikula.

    OdpovědětVymazat
  2. Ti jsou, ale rozkošní :) dobrý návod :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsou výborní. My jsme z bambulí na dramce dělali loutky, protože jsou lehoučké a jednoduché. Ale nikdo jsme se s tím tolik nepytlil. Jsou vážně roztomilí.

    OdpovědětVymazat
  4. To je naprosto úžasné . Až budu mít tvořivou, zkusím.

    OdpovědětVymazat
  5. Ty zvířátka jsou absolutně boží. Hlavně kuře, ovečka, myška a kráva...

    OdpovědětVymazat
  6. Jejda to je  nádherné! Takové roztomilé,chlupaté a ňuňaté (promiňte,ale v tomhle směru jsem fakt ujetá ) Super,někdy určitě zkusím

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji. Jsou úžasní a jistě pošlu fotku našich (Vašich) příbuzných

    OdpovědětVymazat
  8. Ta ovečka Shaun!! Ta je neskutečná :))) krása, jsi šikulka ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Chtěla jsem se zeptat.. Ten karton z té kuličky sundáme ?

    OdpovědětVymazat
  10. Jak se tak koukám, asi vyhlásím Mezinárodní den bambulí...

    OdpovědětVymazat
  11. Jezuskote, to je tak roztomilé :)) Ta myšička s oušky a čuník, na tohle jsem ujetá :) Jsi opravdu moc šikovná, měla bys možná jít do nějaké pořadu, Šikulky už se prý nevysílají, tak co kdybys to převzala? Bambulínci jsou vážně obdivuhodní, dala sis s tím velkou práci :) Viděla jsem i šálu z bambulek, ale na výrobu je to asi složitější, jelikož se skládala asi tak z třiceti bambulek

    OdpovědětVymazat
  12. Tento postup samozřejmě znám. Ale protože mám vlny tak obrovské množství, že na jejich zužitkování bych potřebovala několik životů, tak dělám bambulky časově méně náročným způsobem:

    OdpovědětVymazat
  13. Děkuji vám všem za milé bambulínkové komentáře !

    OdpovědětVymazat
  14. Asi se budu opakovat, ale jsi úžasně kreativní a máš super nápady. Bambule klasickým způsobem na dvou papírových kroužcích znám a občas i nějakou udělám, tu k zipu u svetru či k čepici. Ted' jen trošku lituju, že jsi návod na blog nedala o týden dříve. Možná kdybych s vnučkami dělala o velikonocích bambulky a bambulínky, třeba by ty dvě "mrňavé potvory" méně zlobily.

    OdpovědětVymazat
  15. To je prostě úžasný, jediný, co z toho umím, jsou bambulky, já jsem je dělala dětem na čepice, vždycky jsem ale kolečka roztříhla, abych to snáze namotávala a nemusela protahovat otvorem. Něco tak krásného vytvořit z bambulí mě ani nenapadlo..škoda, dneska už by moje děti asi o bambulínky nestáli hihihihi..   

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to je úžasné! Miloučké, k pomuchlování vyzývající:)

    OdpovědětVymazat
  17. Panebože, Janinka se dala na velkovýrobu hraček ! Jsou perfektní, na bambule se pamatuji, když maminka pletla kulichy.  U mě vedou ty dvě žížaly, jé a kráva,jak si nese vemínko!

    OdpovědětVymazat
  18. Kdysi jsem dělala z bambulek rybičky a dávala je dětem na stromeček. Ale tihle tví bambulínci jsou naprosto rozkošní, skoro bych si dovedla představit, že je budeš někde nabízet do hračkářství.

    OdpovědětVymazat
  19. [15]: Děkuji ti moc, původně jsem plánovala to stihnout o víkendu, ale před Velikonocemi jsem to vážně nestíhala . Ale jak jsem četla, báječně tě děti zabavily .

    OdpovědětVymazat
  20. No pááááni.... teda... to by mě lákalo... ale v mých zásobách by se našel maximálně karton a ty nůžky nejdřív je třeba zpracovat Fimo    Jinak musím uznat, že je to pakárna, ale hrozně roztomilá, ta dřina za to stojí   

    OdpovědětVymazat
  21. Bambule se dají koupit zde prizevlnika.cz/kategorie/-font-color=red-bambule-akryl-2cm-font-/

    OdpovědětVymazat
  22. [25]: Trochu opožděně, ale dík !

    OdpovědětVymazat
  23. [27]:chachááá tak víš co, pozdě, ale přece :)

    OdpovědětVymazat
  24. Můžu lze místo pěny použít i barevný papír měkký nebo tvrdý :)

    OdpovědětVymazat
  25. [29]: Určitě ano, lepší bude rozhodně ten tvrdý .

    OdpovědětVymazat
  26. moc rozkošný....ale jako malá jsem bambulky dělala a teď mi to nejde......a ten návod je super.....šli by ty bambulky i namotávat na ruku?třebo?

    OdpovědětVymazat
  27. [31]: Děkuji :), myslím, že na prsty to půjde v pohodě a bude to i rychlejší, jen se bude muset víc zarovnávat .

    OdpovědětVymazat
  28. krásné hledala jsem něco co dát dědovi k svátku a nechci nic kupovat tohle je BOŽÍ

    OdpovědětVymazat
  29. [35]: Děkuji mockrát, jako dárek určitě udělá radost!

    OdpovědětVymazat
  30. krásné hledala jsem něco co bysme si mohly vzrobit jako klub beruška,a nechci nic kupovat tohle je BOŽÍ           

    OdpovědětVymazat
  31. [37]: Děkuji, ať se dílko podaří!

    OdpovědětVymazat
  32. Moc kráááááásné... tvoji bambulíni jsou moc pěkní- hlavně ten pejsek. Taky si asi hned udělám aspoň jednoho, jsou moc pěkní- jsi šikula         

    OdpovědětVymazat
  33. Janinko, hledám na internetu bambulíkové figurky... a co mi internet ukáže? Zase krásné práce naší šikovné Janinky. Máš velice šikovné ručičky a vše vypadá profesionálně. Máš talent, Janinko, máš talent.

    OdpovědětVymazat
  34. [41]: No jo, já se holt musím nacpat úplně všude . Mockrát ti děkuji!

    OdpovědětVymazat
  35. Petra Komárková3. února 2016 v 19:49

    Určitě zkusím prase

    OdpovědětVymazat
  36. Myšku, myšku bych chtěla, ta je úžasná...

    OdpovědětVymazat
  37. [45]: Děkuju , mně nejvíc přirostla ke srdci kráva a čuně .

    OdpovědětVymazat
  38. JSTE MOC ŠIKOVNÁ JA ZASE PLETU PANENKY  PEDIGOVY ZVONEČEK OBLIČEJIČEK NAZDOBIT A KLOBOUČEK A JE TO

    OdpovědětVymazat
  39. Jak se spoji k sobě ty dvě zelené bambulky?

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).