Vánoční tvoření s dětmi - Stromeček podruhé - Quilling - návod


První přetváření šišek na vánoční stromečky sklidilo úspěch a protože ještě dvě šišky zbyly, snažila jsem se vymyslet něco, u čeho by děti vydržely a co by je bavilo. Povedlo se a tak vám přináším další tip na tvoření s dětmi, který je sice trochu složitější, než ten předchozí, na druhou stranu je ale kreativnější a výrobu si děti užijí, protože je pracnější a trvá déle :). Takže, představuji vám nové šiško-stromečky à  quilling...

Tenhle vyráběl Míša...


...a ten zas Matýsek s mojí pomocí :).


K výrobě takové šišky budete potřebovat:

šišky
cca 1 cm široké a 15 cm dlouhé proužky různobarevných papírů
tavící pistoli (jde použít i vteřinové lepidlo nebo Herkules)
nůžky
špejli
izolepu nebo lepidlo


Do špejle jsem udělala zářez, kam jsem vsunula papírový proužek. Špejlí jsem otáčela, dokud se proužek zcela okolo ní neomotal, opatrně jsem spirálku ze špejle sundala a nechala volně ležet a rozvinout.
Spirálku jsem si upravila do požadované velikosti (která se odvíjí od velikosti prostoru mezi šupinami šišky) a konec spirálky jsem přilepila, aby se už dál nerozvíjela a držela konečný tvar. Navíjení děti bude bavit, náš školák je toho důkazem, nechtěl se od toho odlepit :).
Když bylo hotových spirálek dostatečné množství, nanášela jsem tavící pistolí lepidlo na šupiny šišek a děti spirálky přilepovaly. Pokud byste používali Herkules, děti můžou namáčet štětec do lepidla a celou šišku si vytvořit vlastně úplně samy.

Této technice se říká quilling, jen já nechala spirálky tak, jak jsou, u jiného quillingového tvoření se základní spirálka tvaruje, ale o tom až zase příště :).

26 komentářů:

  1. toto je perfektné! škoda že niesom dieťa, a nemám na taketo veci nervy

    OdpovědětVymazat
  2. Teda, zase další nápady! Kam na ně chodíš? Já chci taky!

    OdpovědětVymazat
  3. to je úlně nádherné užmám doma 2

    OdpovědětVymazat
  4. Jejda mane, já si snad až v prosinci skončí škola něco jen tak z radosti vytvořím. Všechny věci vypadají kouzelně. Skvělé nápady.

    OdpovědětVymazat
  5. Jejdanánku, nestrašte všichni s Vánoci. Už mám pomalu depresi z toho, že zase nevím, co mám komu po Ježíškovi poslat.

    OdpovědětVymazat
  6. Páni!Kdyby byly nějaký šišky tak už se vrhnu  na tvoření.Ale bojím se že jsem promrhala letní šanci.Jinak,nechceš udělat článek jak na návod lýkových ozdob?Jsem si včera koupila lýko a že prej udělám nějaký ozdoby na stromeček.Dnes jsem to zkusila.Nápad andělíčka ale dopadl žalostně.Vypadá jako smrtka...

    OdpovědětVymazat
  7. To vypadá jak motaná růžička. Mohli byste vyrobit i papírové kytky, růže...

    OdpovědětVymazat
  8. To je vážně paráda, skvělý nápad!

    OdpovědětVymazat
  9. Já vždycky obdivuju ty tvoje nápady, to je prostě skvělý. Tví kluci budou díky tobě velice šikovní..   

    OdpovědětVymazat
  10. [1]: Děkuji ti . Já taky už dávno nejsem dítětem a co si o mně myslí ostatní .

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: Heh,tak díky.Ale až se začnete kamarádit tak určitě řekni!

    OdpovědětVymazat
  12. Jani, musím ti vrátit tvůj komentář u nás - taky ti děkuji za krásnou inspiraci, co se skřítkama vyrábět, tyhle šišky jsou parádní! O quillingu už jsem slyšela, viděla i pár výtvorů, ale ještě neměla tu čest si ho vyzkoušet..musím prozkoumat ty šišky v pergole a povybírat na korálkování i na tohle papírové tvoření. Díky za nápady!

    OdpovědětVymazat
  13. Téda ti Tví kluci jsou tak šikovní, po kom to asi mají? Jasně, že po mamince!

    OdpovědětVymazat
  14. Vy jste tak šikovní,je to krásné.

    OdpovědětVymazat
  15. Míša je šikulka. Vypadá to jednoduše, ale určitě není. Zkusím to ukázat klukům a třeba to příští víkend taky zkusíme. Edith

    OdpovědětVymazat
  16. Kdyby to bylo ještě k jídlu, tak je to dokonalé.   

    OdpovědětVymazat
  17. Vypadá to krásně a ještě jsem se naučila nové slovo děkuji a opět chválím

    OdpovědětVymazat
  18. Mimo téma, Jani, děkuji, fotečky jsem už umístila! Jsou to krásné fotky, ta stromková se mi líbí nejvíc. I když ty dvě figurky-návštěvníčci byly taky pozoruhodné.

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj na internetu jsem hledala něco jak si vydělat doma i kdyby to mělo bejt jen pár stovek. A ejhle narazila jsem na slušnou věc nainstalujete si lištu do pc a stačí trávit pár hodin denně na internetu a peníze se načítají samy. Přes lištu kterou si nainstalujete projde až 100 reklam za hodinu. Takže žádné klikání a podobné věci. Stačí být jen na internetu, vše je bez poplatků takže za zkoušku nic nedáte, zrušit se to dá vždycky :). A záleží jen ná Vás kolik si budete chtít vydělat, pokud trávíte hodně času doma stačí zapnout pc najet na libovolnou internetovou stránku a jít koukat na tv nebo vařit . Doporučuji zkuste to :) http://www.revolucnireklama.cz/index.php?ido2=6626

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Děkujeme ti, slovíčko je to vážně fajnové .

    OdpovědětVymazat
  21. Vážení čtenáři, vzhledem k neustálým spamům jsem se rozhodla uzavřít u tohoto článku komentáře. Své případné dotazy můžete vznášet u článku "Napište mi". Naleznete jej v menu nahoře pod titulním obrázkem .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).