Falešný patchwork, vánoční koule - návod


Jak jsem slíbila, zapracovala jsem a návod na vánoční koule technikou "falešný patchwork" je hotový. Takže žádné dlouhé povídání, jdeme rovnou na píchání :). Jen ještě připomenu, že pro příznivce falešného patchworku jsem zřídila TUTO stránku se všemi mými návody a inspiracemi na toto téma :).

Nově jsem také na FB a na Pinterestu.

K výrobě koule budete potřebovat:

Špendlíky - HÓÓÓDNĚ MOC ŠPENDLÍKŮ :). Až po dodělání všech koulí jsem objevila v galanterii špendlíky, které jsou kratší, než bývá obvyklé. Právě ty vřele doporučuji, protože hotová koule pak není tak těžká. Na jednu o průměru 7 centimetrů totiž budete potřebovat špendlíků cca 130.
Cena balení o hmotnosti 50 g byla 39 Kč, tipuji, že může vystačit tak na pět koulí.

Stuhy - látkové, taftové, polyesterové, výběr je v dnešní době stejně pestrý jako havajská košile, doporučuji šíři 2 až 3 cm. Stuhy jsem nastříhala na kousky, které jsou o něco málo delší, než je násobek jejich šířky - to znamená, že například stuha o šířce 2,5 cm, kterou jsem použila, měla po nastříhání na kousky délku cca 5,5 cm. Když se vám ale povedou kousky delší, není to vůbec na škodu, však poznáte proč :). Na kouli jsem potřebovala 40 kousků (cca 220 cm) modré stuhy a 16 kousků (cca 90 cm) krémové plus stuhy vcelku na začištění okrajů.
Cena balených stuh o délce 10 m se pohybuje od 25 Kč za obyčejné jednobarevné až po 40 Kč za ty, co se pyšní zlatými či stříbrnými kraji.

Polystyrenovou kouli - ta z návodu má průměr 7 centimetrů a seženete ji za pár korun v každém lepším papírnictví, případně se dá sehnat i v dobré galanterii.

Propisku nebo kvalitní obyčejnou tužku

Ostré nůžky

A pro ty, co nemají železná bříška na prstících, bude vhodný i náprstek :).


Na kouli si předkreslete linie, které vám pomohou k tomu, aby vytvářený vzor byl pravidelný. Celkem by vám na kouli mělo vyjít osm plošek.


Do bodu, kde se protínají dvě čáry, přiložte látkovou stuhu a připíchněte špendlíkem.


Podle obrázku přehněte tak, aby nebyl špendlík vidět a přišpendlete dolní dva kraje vzniklého trojúhelníku.


Opakujte čtyřikrát a první řada je hotová.


Asi 1-1,5 cm od středu začněte s novou řadou, nejprve čtyři trojúhelníky ve stejné linii, jako byla předchozí řada...


...a poté další čtyři. Špendlíků na dolní kraje krémové stuhy v této řadě jsem potřebovala celkem osm, vždy jeden na připíchnutí dvou překrývajících se cípů najednou. Na jedné kouli tímto způsobem ušetříte asi padesát špendlíků, což je na váze hotové koule dost znát.



Třetí řadu začněte podle obrázku (pečlivěji, než já, jak tak koukám na ty mezery na fotce :)), špendlíkujte stejným stylem, jako předchozí řadu. Nejdříve prvních osm...


...a pak dalších osm.
Tím je jedna polovina koule hotová a můžete se směle pustit do té druhé.


A až se vám obě půlky sejdou...


...škvírku mezi nimi zamaskujte stuhou nebo navrstvenými stuhami dle libosti.


Stuha musí být delší, než je obvod koule, o délku, kterou budete potřebovat na vytvoření očka pro zavěšení koule.
Pevně stuhou obepněte kouli, připevněte ji špendlíky a vytvořte očko, které také přišpendlete.


A takhle nějak by měl vypadat výsledek, pokud to děláte ve spěchu.
Když se budete snažit, určitě to bude mnohem koukatelnější :).
Nuže, píchání zdar! A příště se můžete těšit na velikonoční vejce... :)


Pro příznivce falešného patchworku přidávám na TUTO stránku všechny mé návody a inspirace na toto téma :).

67 komentářů:

  1. parádní :))))) koupím koule a vzkouším   

    OdpovědětVymazat
  2. je to skvelé a ani to nevyzerá ťažko, pekná dekorácia :) síce som dosť neschopná, ale asi to skúsim   super návod :))

    OdpovědětVymazat
  3. Firma Adidas by tě možná angažovala jako designérku. Fotbalový míč je v jistém smyslu také takový "patchwork".

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to vskutku zajímavě. Ale bez koulí jsem si moc nezapíchal... Někdy zkusím.

    OdpovědětVymazat
  5. tak to je supeer... určitě si někdy udělám čas to vyzkoušet

    OdpovědětVymazat
  6. Jé, to je teda něco Když jsi nám svůj výtvor ukazovala, myslela jsem, že to zvládnu, ale po návodu věřím v opak

    OdpovědětVymazat
  7. Huuustý, ale jak jsem už říkala, asi nic pro mě. I když, je to o dost menší než svetřík na kojence a do Vánoc daleko....   

    OdpovědětVymazat
  8. Děkujeme za skvělý podrobný návod Docela jsem koukala, kolik špendlíků je na jednu kouli potřeba! Alespoň, že nejsou zas až tak drahé..

    OdpovědětVymazat
  9. Parádní nápad!!! Vypadá to naprosto jednoduše, ukládám a třeba vyzkouším, vypadá to fakt moc pěkně

    OdpovědětVymazat
  10. A to tam tie spendliky ostanu? Je to paradne, ale chce to aj svatu trpezlivost, ktoru z urcitostu nemam

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to skvěle, ale nevím nevím, kde bych sehnala tu polystyrenovou kouli. Ale možná by to šlo, kdybych zajela někde do města, u nás neseženu ani ty špendlíky

    OdpovědětVymazat
  12. [8]: Děkuju , ale ono když ty špendlíky dáš na hromádku, tak to tak nevypadá, že by jich bylo moc.

    OdpovědětVymazat
  13. díky za návod se skvělými fotkami :)

    OdpovědětVymazat
  14. Kochám se tady tou nádherou. Já mám polystyrenové koule doma, kdysi je k nějakému účelu zakoupila dcera. Tvůj návod je zpracovaný tak dokonale, že bych to možná mohla i zvládnout.

    OdpovědětVymazat
  15. koukatelnější to být ani nemůže, jen v nedokonalosti je krása, i když.. dokonalost umí zase být uspokojivá jiným způsobem, než na koukání, občas je z ní i dobrý pocit .

    OdpovědětVymazat
  16. No tak to je paráda. Ale se svýma "výtvarnickýma schopnostma" bych se asi daleko nedostala.

    OdpovědětVymazat
  17. no super  a teraz môžem tvoriť :)

    OdpovědětVymazat
  18. [26]: Děkuji , mám vždy velikou radost, když moje návody opravdu pomáhají a ještě větší, když ti, co si je prohlíží, zanechají komentář .

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj holky tak jsem si vyzkoušela jednu kouli a tak mě to chytlo že musím pokračovat dál jen bych chtěla ještě návod na srdíčko nemáte někdo?Děkuji

    OdpovědětVymazat
  20. [31]: To jsem ráda , návod na srdíčko tu nemám, ale nějak se mi tu množí prosby v mailu, tak s tím asi začnu .

    OdpovědětVymazat
  21. To by bylo super taky se mi moc líbí,zítra si musím jet dokoupit materiál a chci zkusit věnec.Jste moc šikovná

    OdpovědětVymazat
  22. [33]: Už mám koupené srdíčko a teď jen vymyslet, jak na to, takže návod určitě bude. A děkuji!

    OdpovědětVymazat
  23. Krasne vyrobky a super navody , skusila som par urobit nie je to moc tazke , a kamosky a zneme ze sprav aj pre nas uf snad budem stihat moc dakujem za navody a inspiracie             

    OdpovědětVymazat
  24. [35]: Moc děkuji , přeji pevné prstíky i nervy a hodně krásných výrobků i radosti z nich!

    OdpovědětVymazat
  25. vypadá to super,zkusím to snad to zvládnu ,budu mít zábavu a hlavně pevné nervy

    OdpovědětVymazat
  26. [37]: Děkuji a přeji hodně štěstí !

    OdpovědětVymazat
  27. Chtěla jsem si to vyzkoušet a díky vašim návodům se mi to i podařilo Jen jsem si asi opravdu měla pořídit náprstek, protože moje špendlíky byly mnohdy "jakoby rovně uštípnuté" ty dlouhé a můj palec trpí

    OdpovědětVymazat
  28. [39]: Děkuji, jsem ráda, že jsou návody srozumitelné . Můj prstík už otupěl a náprstek nepotřebuje, skoro bych řekla, že má na sobě vypěstovaný takový malý krunýřek .

    OdpovědětVymazat
  29. pekné,obdivujem tu precíznu prácu

    OdpovědětVymazat
  30. Silvia Piterkova1. ledna 2014 v 23:17

    super navody, urcite budem skusat robit podla nich, len by ma zaujimalo, ze ked zakreslujete tie linie, ako to robite, ze sa trafite presne na stred..? ci niecomu nechapem alebo ako to urobit aby boli rovnomerne? z toho som jelen. velmi pekne dakujem za odpoved

    OdpovědětVymazat
  31. [45]:: Děkuji, jsem ráda, že moje návody pomáhají .

    OdpovědětVymazat
  32. Jani,prosím ťa nemáš návod aj na tvorbu kvietkyov zo stúh?

    OdpovědětVymazat
  33. [47]: To nemám, ale jestli myslíš techniku "kanzashi", tak videonávod je tady : http://www.youtube.com/watch?v=SN4N853ADa4

    OdpovědětVymazat
  34. Janinko, veľmi pekne ďakujem,to je ono. A zabudla som Ti povedať-napísať.že Tvoja mozkovna je suuuuper!!!!

    OdpovědětVymazat
  35. Ahoj  tieto nápady ma  veľmi nadchli vyskúšala som už všetky mohla by som sa opýtať či by si nemohla dať neaký iný postup na vianočnú gulu? Lebo na internete som žiaden iný nenašla.

    OdpovědětVymazat
  36. [53]: Ahoj a děkuji :). Návody bohužel už z časových důvodů dělat nemohu, ale na internetu je spousta inspirace, podle které se dá leccost odvodit - třeba tady - https://www.google.cz/search?q=quilted+ornaments&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=9ou-U9brFIOS7AavwoGwAg&sqi=2&ved=0CB4QsAQ&biw=1366&bih=643

    OdpovědětVymazat
  37. Nádhera, chci to zkusit, třeba to do Vánoc stihnu

    OdpovědětVymazat
  38. [57]: Děkuji, přeji hodně štěstí při tvoření!

    OdpovědětVymazat
  39. Bezva návod, taky je chci ještě do vánoc zkusit

    OdpovědětVymazat
  40. [59]: Děkuji, přeji hodně štěstí!

    OdpovědětVymazat
  41. Tý jo, vypadá to moc dobře, povedla se ti

    OdpovědětVymazat
  42. Super návod, hned to musím vyzkoušet   myslíte, že by stačily tyto špendlíky??

    OdpovědětVymazat
  43. Děkuji . U těch špendlíků si nejsem jistá, nevidím jejich délku, měly by to být ty zkrácené.

    OdpovědětVymazat
  44. Mila janinko,nekolikrat jsem videla vyrobky technikou patchwork. Myslela jsem si, ze to je slozite. Pak jsem dostala od jedne sikovne tvoritelky typ na mozkovnu. Hned se mi vase navody zalibily, koupila jsem stuzky a dala se do toho. Prvni vyrobek nic moc, ale tak me to bavi, ze bych u toho sedela stale, nebyt bolavych prsticku od spendliku. Kvuli nim musim delat prestavky. Moc dekuji za krasnou napovedu.

    OdpovědětVymazat
  45. Vážení čtenáři, vzhledem k neustálým spamům jsem se rozhodla uzavřít u tohoto článku komentáře. Své případné dotazy můžete vznášet u článku "Napište mi". Naleznete jej v menu nahoře pod titulním obrázkem .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).