Dobroučký, slaďoučký :)


Internet zatím jede, tak proč toho nevyužít, že jo? :)

Za barem #27: Proč nám chutná sladké?
aneb
"Čokoláda? Tu já ráda..."

Zadání sedmadvacátého kola najdete na stránkách Mléčného baru ZDE :).

"Proč ti chutnají sladkosti?"
"Protože jsou dobroučký a slaďoučký" povídá mi můj prvňáček a lehce se u toho zasní. 
"No, tak to jsi mi pomohl." Obracím se se stejnou otázkou na svého manžela.
"Přece díky chuťovým pohárkům. A endorfinům."

Pravdu mají oba.

Za to, že to "dobroučké a slaďoučké" vůbec cítím, může spousta malých potvůrek na jazyku, říká se jim chuťové pohárky. Díky nim tak poznám sladké, slané, hořké a kyselé. Díky nim poznám, že mi v restauraci servírují kuře. Éééé, to byl špatný příklad, tenkrát u Vietnamců jsem si nebyla tak úplně jistá, jestli to kuřecí s nudlemi je opravdu píp, a ne haf, mňau, nebo písk...
Aby mi sladké chutnalo, musím mít tyto pohárky v pořádku. Kromě funkčních pohárků potřebuji mít i průchodný nos. Protože ráda vařím, peču a ještě raději jím, je pro mně rýma nebo chřipka v jistém slova smyslu tragédií, v ty dny necítím vůbec nic a protože čich i chuť jsou tytam, nic nejím a hubnu, což zrovna není to, po čem prahnu.
A endorfiny? Kdo by neznal "hormon štěstí", na který se s oblibou vymlouvají konzumenti čokolády...:)

5 komentářů:

  1. Čokoládu můžu! Také jahody, banány a mandarinky. Angrešt, meruňky i lahodnou zeleninu jménem melouny, nejlépe vodní. Chuťové pohárky a dobrý nos jsou skvělé vynálezy!     

    OdpovědětVymazat
  2. Ucpaný nos je k zbláznění. Jsou ti lidi, co mi tvrdí, že nos nepotřebují, že poznají, co jedí i bez něj, v duchu je lituju, protože jestli cítí s nosem i bez něj totéž, musí mít život strašně ochuzený.

    OdpovědětVymazat
  3. [4]: To tedy jo, mně stačí týden rýmy a jsem zoufalá...

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).