Tvoření s dětmi - Těžítko - návod


Další tip na jednoduché tvoření s dětmi, tentokrát tu mám návod na těžítko (nebo sněžítko? :)), které v našem případě posloužilo jako dáreček pro tátu :).

Na výrobu těžítka budete potřebovat:

Prázdnou a odmaštěnou malou skleničku s víčkem - ta naše je od marmelády

Předmět do těžítka - my použili malé figurky - razítka - Pata a Mata, které se nám doma sešly dvakrát, ale lze použit takřka cokoliv, co se ve vodě nerozmočí, třeba figurky z Kinder vajíček.

Třpytky - ty jsem koupila v papírnictví, jsou velmi jemné a vypadají asi jako tyhle

Voděodolné lepidlo - nejlépe silikonové

Vodu

V některých návodech se používá i glycerin, ale osobně si myslím, že je to zbytečné, pokud se dolije správně voda, efekt sněžení je díky jemňounkým třpytkám dokonalý i bez něj.

Návod

Figurky naaranžujte na víčko a přilepte. Nechte dobře zaschnout.

Pokud se vám zdá, že na fotografii vidíte na postavičkách třpytky, máte pravdu. Původní těžítko jsme vyráběli před dvěma lety, ale použili jsme nevhodné lepidlo a museli jsme tak teď skládat reparát, ze kterého vznikl návod :)


Do skleničky nalijte vodu asi půl až jeden centimetr pod okraj a nasypte asi jednu lžičku třpytek.


Do ní pak opatrně vložte figurky a pevně zašroubujte víčko. Pokud se vám bude zdát, že je vody málo, odvíčkujte a trochu dolijte. V opačném případě, kdy je vody moc, vám při šroubování může trochu vody vytéct, ale to vůbec nevadí.

Je-li víčko dobře zašroubováno, voda při otočení nevyteče. A je hotovo :).

25 komentářů:

  1. Teda to by mě nenapadlo, při tom je to tak jednoduché. x)

    OdpovědětVymazat
  2. Ha, Ivan Co to kecám - těžítko. Páni, to je nápad. Kam na ně chodíš?    Šikulkové

    OdpovědětVymazat
  3. Kde bereš tak bezvadné nápady? Těžítko je moc roztomilé, teď možná přemýšlí, jak se dostat ven :)

    OdpovědětVymazat
  4. Júúú... mám slabost pro věci, které chytají prach, tohle vypadá opravdu fajnově - možná si též nějaké pořídím ^^

    OdpovědětVymazat
  5. Kam na tyhle nápady jenom chodíš?

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý nápad. Jen se mi trochu zdá, že to malinko hyzdí ta zavařovací sklenice. Já bych asi navštívil laboratorní potřeby a koupil nějakou baňku.

    OdpovědětVymazat
  7. Díky vám za milé komentáře, jsme rádi, že se těžítko líbí .

    OdpovědětVymazat
  8. Báječný nápad, vůbec mě nedošlo, že to může být tak jednoduché. Máš můj obdiv.

    OdpovědětVymazat
  9. Jani, máš skvělé nápady, které děti určitě ocení I já jsem jako malá hrozně ráda vyráběla různé věci, mým pomocníkem byla vždycky babička, tak tvořivou maminku totiž nemám

    OdpovědětVymazat
  10. Je to krásne... veľmi pekné

    OdpovědětVymazat
  11. Jani, to je super nápad, to by se pucíkovi líbilo! Takže asi vyzkoušíme, figurek z Kinder vajec máme plnou krabici

    OdpovědětVymazat
  12. Tohle těžítko znám... má malá sestřenice si ho také vyráběla. :) Jestli si dobře pamatuji, tak jako figurku využila takovou plastovou kačenku...

    OdpovědětVymazat
  13. A hele, ono je to docela jednoduché!

    OdpovědětVymazat
  14. Vypadá to hezky a přitom je to jednoduché Možná to někdy zkusím, kámoška má podobné třpytky, snad mi je půjčí.

    OdpovědětVymazat
  15. Jani, úžasný nápad a výsledek.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]:[17]:[18]:  Děkuji vám!

    OdpovědětVymazat
  17. [20]: Děkuji , ano, finální výrobek je můj nápad, ale inspiraci jsem čerpala z dob svého dětství, kdy jsem vyráběla něco podobného...

    OdpovědětVymazat
  18. Jen malá poznámka: pokud chcete, aby třpytku padaly pomaleji, pak se někde uvádí glycerin (glycerol), nebo můžete použít vodu s cukrem (nezkazí se to, mám to vyzkoušené - už 2 roky těžítko máme). Chce to hodně cukru, zhruba 1 kg a 0,3 litru vody a nechat přejít varem, pak přiměřeně vychladlé nalévat.

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).