Falešný patchwork - vejce - návod podruhé


Plním co jsem slíbila, návod na vajíčka, ne nepodobná jarním poupátkům, je tu. A protože jsem ho musela díky šikovnosti mého druhorozeného, který zvládl naformátovat paměťovou kartu ve foťáku a zničit tak původní návod, dělat nadvakrát, važte si ho :).


Na výrobu vejce budete potřebovat:

Špendlíky - Nejlepší jsou takové, které mají zhruba poloviční délku, než bývá obvyklé. Na falešný patchwork jsou nejlepší a vřele je doporučuji, hotové vajíčko pak není tak těžké.

Jednu zelenou stuhu a jednu s barvou dle libosti - doporučuji šíři 2 až 3 cm. Stuhy jsem nastříhala na kousky, které jsou o něco málo delší, než je násobek jejich šířky - to znamená, že například stuha o šířce 2,5 cm, kterou jsem použila, měla po nastříhání na kousky délku cca 5,5 cm.

Užší stuhu zelené barvy
Polystyrenové vejce - to z návodu má na výšku asi 6 centimetrů a seženete ho za pár korun v každém lepším papírnictví, případně se dá sehnat i v dobré galanterii.

Propisku nebo kvalitní obyčejnou tužku
Nůžky a malé nůžtičky s ostrým hrotem, třeba z manikůry

Zelenou temperu, špejli, štětec


Na vajíčko si předkreslete linie podle obrázku, budou vám pomáhat držet směr při zapichování stuh.


Na horní část vajíčka přišpendlete kousek stuhy ve tvaru čtverce.


Do středu přiložte látkovou stuhu a připíchněte špendlíkem.


Podle obrázku přehněte tak, aby nebyl špendlík vidět a přišpendlete dolní dva kraje vzniklého trojúhelníku.


Opakujte čtyřikrát a první řada je hotová.


Asi 0,5 cm od středu začněte s novou řadou...


...a vytvořte čtyři trojúhelníky.


V místě, kde se stuhy se trojúhelníky setkávají, začněte s další řadou.


Připevněte čtyři kousky stuhy.


Mezi nimi, podle obrázku, začněte další vrstvu.


Tímto způsobem pokračujte až ke spodní části vajíčka, kde si nechte volné místo na poslední dvě řady - zelené "lístky".


Stuhu přišpendlete dle obrázku, konce trojúhelníku zahněte pod stuhu tak, aby nebyly vidět.


Přišpendlete čtyři kousky stuhy...


...a pak další čtyři.


Z užší zelené stuhy složte mašli (ne klasickou tkaničku, ustřihněte kousek stuhy a vyrobte z ní tvar podobný "osmičce") a k ní přilože dospod další kousek stuhy dlouhý asi 8 cm.


Připevněte špendlíky. Do prostoru mezi nimi udělejte ostrými nůžtičkami díru (tu jsem zapomněla vyfotit :))...


...a zapíchněte na zeleno natřenou špejli.
A je hotovo!


Pro příznivce falešného patchworku přidávám na TUTO stránku všechny mé návody a inspirace na toto téma :).

29 komentářů:

  1. Návodu si vážím, vajíčka určitě vyzkouším udělat

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, ta jsou úžasná! :) Já bych si je také zkusila, ale bohužel raději ani nechci vidět, jak by dopadla... raději to přenechám Ebolin ;) A já se jen budu kochat "Koch! Koch!"

    OdpovědětVymazat
  3. podle tohoto návudu jsem si jedno vajčko taky udělala a to mi je teprve 14 let

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadaju tak trochu aj ako kvetiny

    OdpovědětVymazat
  5. Tak krásné. A jak komplikovaně a rafinovaně to vypadá, tak ve skutečnosti to tak vůbec není!

    OdpovědětVymazat
  6. [8]: Tak to si fakt počkám, už jsi několikátá v pořadí, těším se na vaše výsledky !

    OdpovědětVymazat
  7. Tyto vypadají stejně tak skvěle jako ty první Obdivuji tvoje šikovné ruce. Mám si do toho také dát příští rok? Nebudeš přísná kritička?

    OdpovědětVymazat
  8. [10]: Určitě se do toho dej, já obdivuju všechny, kteří se do toho pustí .

    OdpovědětVymazat
  9. Přišla jsem pomalu za rok,na to zkusit takto vajíčka a toto je suuuuperrrrrrr návod.Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  10. [12]: Není zač, jsem ráda, když se líbí a ještě víc, když se daří!

    OdpovědětVymazat
  11. Moc zdravím všechny šikulky .Našla jsem tuto stránku omylem a jsem nadšená.Mám moc ráda ruční práce,ale tato je k nezaplacení.Paní Janinko,moc vám děkuji za nápady a přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
  12. [16]: Dobrý den, mockrát vám děkuji za milý komentář, každý takový mi vždy udělá ohromnou radost ! I vám přeji hodně štěstí při dalším tvoření!

    OdpovědětVymazat
  13. No to je jedním slovem nádhera!!!

    OdpovědětVymazat
  14. Je to úplně nádherný dělám podle návodů a i můj kluk mi pomáhá

    OdpovědětVymazat
  15. [20]: Moc děkuji a přeji hodně štěstí!

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den,koukala jsem na váš návod a je vážně super.Jste šikulka.

    OdpovědětVymazat
  17. kravina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  18. moc krásné právě si je chci zkusit udělat a mamka mě chválí za to, že su šikovná a to mám 15 let

    OdpovědětVymazat
  19. [25]: Děkuji a přeji hodně štěstí při tvoření!

    OdpovědětVymazat
  20. Dobrý den, podle Vašeho návodu jsem vyzkoušela toto krásné poupátko i velikonoční vajíčko a musím poděkovat. Vypadá to těžce, ale díky Vašemu popisu jsem to zvladla i já a výsledek je perfektní. Přeji hezký den

    OdpovědětVymazat
  21. Vážení čtenáři, vzhledem k neustálým spamům jsem se rozhodla uzavřít u tohoto článku komentáře. Své případné dotazy můžete vznášet u článku "Napište mi". Naleznete jej v menu nahoře pod titulním obrázkem .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).