Dort Krteček - návod


O mých patáliích s patláním dortu ála Krteček jste si mohli přečíst v tomto článku. Pro případné nadšence, které to neodradilo, přináším mini návod :).

Výroba takového dortu je časově velmi náročná, takže je dobré si část připravit předem, konkrétně mluvím o marcipánu, který jsem vyráběla několik dní dopředu.
Marcipán na mém dortu jsem si spatlala sama, receptů je spousta a na internetu jich seženete víc, než dost. Já použila recept z této stránky a musím uznat, že ačkoliv jsem salámista :) nevlastnící žádnou kuchyňskou váhu, marcipán "od oka" se mi povedl jak chuťově, tak i konzistencí.
Přiznávám se bez mučení, barvy jsem použila potravinové práškové, které jsou díky "éčkům" pro děti extrémně nevhodné, ale barvila jsem opravdu velmi malým množstvím. Mohla jsem barvit přírodně, to ano, ale nemám zkušenost s tím, jak chutná marcipán obarvený špenátem, kurkumou nebo řepou... Největší kus marcipánu, který jsem potřebovala na pokrytí kopečku, jsem ale barvila holandským kakaem, které má nádhernou barvu.
Hotový marcipán jsem zabalila do mikrotenových sáčků a uložila do ledničky.


Po vyndání z ledničky bude marcipán pravděpodobně tvrdý jako beton. K odstranění tohoto problému stačí potřebný kousek marcipánu "nahřát" pár vteřin v mikrovlnné troubě a bude zase krásně měkký a vláčný a snadno tvarovatelný.

Krtečka jsem si vyrobila den předem.


Modelem mi seděl Krteček plyšový...


Základem dortu byl piškot, ze kterého jsem vykrájela čtyři kola odlišných velikostí.


Ty jsem od největšího k nejmenšímu slepila máslovým oříškovým krémem a pokryla zbytkem krému tak, aby vznikl jakýsi kopeček, který jsem dala ztuhnout do lednice. Máslový krém je pod marcipán nejlepší, protože ten z něj pak nebere vlhkost a tím pádem po něm "neteče".


Hnědý kus marcipánu jsem dala mezi mikrotenové fólie a vyválela velké kolo, kterým jsem pokryla ztuhlý dort, pevně přitiskla a okrájela přesahující hmotu.


Kromě kytiček, trávy a ostatních marcipánových ozdob, jsou důležitým prvkem dortu "kamínky"...


Místo, kde jsem marcipán seřízla, jsem zakryla právě kamínky a začala postupně přidávat další marcipánové dekorace...


...až vzniklo tohle dílko.



Pro bojíčky - marcipán na dortu neztvrdne a dort se krásně a bez problémů krájí :).

17 komentářů:

  1. Někdy, až budu mít dovoleno kamarádit s troubou a sporákem, tenhle dortík zkusím...

    OdpovědětVymazat
  2. No tak to všechna čest! Je to nádherný dort. Jelikož já dorty nepeču, tak můžu jen tiše závidět Váš talent! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je nádhera! Úplné umělecké dílo.

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá úžasně. A jak musí chutnat..

    OdpovědětVymazat
  5. Já sice tenhle typ dortů na chuť moc nemusím, ale tenhle je od počátku přípravy až do konce vyloženě oku lahodící :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jani, skvělý postup krok za krokem.

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji moc všem za očkám lahodící komentáře...

    OdpovědětVymazat
  8. Ty jsi moc šikovná!:) Nemám slov-DOKONALÉ!

    OdpovědětVymazat
  9. wow... ten vypadá chutně a krásně, hned bych si dala :)

    OdpovědětVymazat
  10. Máš můj hluboký obdiv, protože to, co jsi vytvořila, je opravdu "majstrštyk".

    OdpovědětVymazat
  11. [10]:[11]:[12]: Děkuji vám moc !

    OdpovědětVymazat
  12. To je nádhera oooo To je ten nejhezčí krtkův dort pod sluncem.

    OdpovědětVymazat
  13. Je krásnej, a ty kamínky-bomba :)

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).