Vánoční cukroví pro děti (a hračičky :))


Vanilkové rohlíčky? Linecké cukroví? Plněné ořechy? Taky budou. Ale... u nás teď frčí bílé myšky, medová čuňátka a opilé vrány...:)

Hledáte-li inspiraci, jak oživit vánoční talíř s cukrovím, jak potěšit očka a jazýčky svých blízkých a jste k tomu ještě navíc hračičky (jako třeba já :)), pak jste na správném místě...

Bílé myšky

200 g kokosu, 100 g moučkového cukru, 150 g másla
mandlové špalíčky na ocásek
tmavá a světlá čokoládová poleva na ozdobu


Medová čuňátka

200 g namletých medových perníčků v cukrové polevě, 100 g másla, 50 g moučkového cukru
tmavá a světlá čokoládová poleva na ozdobu


Opilé vrány

250 g mletých piškotů, 150 g másla, 50 g moučkového cukru, 2 lžíce rumu
rozpůlené mandle na zobáček
tmavá a světlá čokoládová poleva na ozdobu


U všech receptů platí:
Suroviny spatlám dohromady, hmotu nechám napůl ztuhnout v lednici tak, aby se nelepila na prsty, ale aby šla stále ještě dobře tvarovat. Myšky jsou dlouhé asi 3 cm, čuníci a vrány do 2,5 cm.
Je-li těsto moc suché, přidám máslo, je-li moc mazlavé, zahustím ho kokosem nebo mletými piškoty či oříšky.
Kromě čuňátek, kterým dají barvu medové perníčky se mohou myšky obarvit kakaem na tmavo a vrány se nemusí barvit vůbec a mohou se nechat světlé.

Práce s polevou:
Používám klasickou bílou a tmavou polevu v sáčku - tomu ustřihnu růžek tak, aby vznikl opravdu malý otvor.
Na pečící papír si namaluji rozpuštěnou polevou oči, čumáky a ouška pro myšky, oči, ouška a rypáčky pro prasátka a oči, chocholky a nozdry na mandli (zobák) pro vrány.
Ztuhlé dekorace zasadím do měkkých tělíček zvířátek a nechám zatuhnout v lednici.
Až potom hotovou mňamku naskládám ve vrstvách (proložených potravinovou folií) do plastových dóz, vydrží v lednici tak dlouho, jakou trvanlivost má máslo. Nebo dokud je někdo nesežere :).

33 komentářů:

  1. Páááni! Teda...paní! vážně slint!:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo, hezké. :)) Mě dělala kdysi jedna teta tučňáky a labutě, je cukrářka. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Wow! Ty myšky jsou ůžasné! Možná si půjčím recept a skusím je :) My jsme loni dělali Ježky

    OdpovědětVymazat
  4. Myšky vypadají úžasné, ale jak to tak čtu, na mne asi moc sladké... Ale nápad je to určitě zajímavý - a méně morbidní než moje "oči" (piškoty s čokoládou a rozinkami, dohromady spatlané tak, že to připomínalo rozplizlé oko - holt na kuchtění jsem rozený antitalent).

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam - to bych si dala Vážně, ty snad umíš všechno..vařit, uklízet, básnit, psát, fotit, tvořit, ......

    OdpovědětVymazat
  6. Opilé vrány znějí dobře, kolik se jich musí sníst pro požadovaný efekt?

    OdpovědětVymazat
  7. Medová čuňátka! Deti museli mať veľkú radosť :)

    OdpovědětVymazat
  8. Náádhera, to musím zkusit. Díky za nápad.

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělé! Tohle vyzkouším. Ještě mi prosím vysvětli, jak na myšce a čuníkovi ta očička drží. To se tam jen přilípne a přilepí a nespadne to?

    OdpovědětVymazat
  10. tak to nemá chybičku už máme inspiraci až bude synovec větší - díky a klaním se tvé vynalézavosti

    OdpovědětVymazat
  11. Než jsem si přečetla, že je to vrána, myslela jsem, že to bude nějaký čertík s vyplaženým jazykem. Ale musím moc pochválit a hlavně - líbí se mi, jaká jsi hračička, s tebou jen tak nuda nebude

    OdpovědětVymazat
  12. Myšky vypadají úžasně, ale nejvíc mi asi budou chutnat prasátka. Když se tedy někdy dostanu k tomu je udělat

    OdpovědětVymazat
  13. Janinko, ty máš nejen báječné cukroví, které chci vyrvat k sobě skrzevá obrazovku, ale i naprosto originální nápady.

    OdpovědětVymazat
  14. [1]:[3]:[4]:[5]:[7]:[12]: - Děkuji vám moc!

    OdpovědětVymazat
  15. Jsi úžasná šikulka. V neděli jsme probíraly s dcerou nápady na nepečené cukroví a mě napadly jen tradiční kuličky a mandlové hříbečky. Tak já to pěkně vytisknu a předám jí to. Ony už jí totiž pomáhají holky. Je mi jasné, že takhle krásně to nevytvarují, ale budou mít o zábavu postaráno.

    OdpovědětVymazat
  16. Bojím se, že u nás by se trvanlivost výrobku trvanlivosti másla nepřiblížila ani vzdáleně. Taktéž Vánoc by jistě myšky, vepříci ani vrány nedožily, lednice nemá, na rozdíl od špajzky, klíč.

    OdpovědětVymazat
  17. Páni, podle popisu to bude určitě skvěle chutnat. A krom toho to i dobře vypadá. Zařazuji do letošního plánu na vyzkoušení.

    OdpovědětVymazat
  18. Diky diky moc. Před Vánocema je všechno tak někaj dvojmo nahnutý. Ale furt lepší než jarní deprese Lidi na facebooku se nenudí, jsou totiž na facebooku. Mě na něm to násilný kecání o ničem s lidma bez zálib štve, ale uznávám, že je to skvělý způsob, jak být přímo zdarma v kontaktu s přáteli v zahraničí a neumřít přitom čekání na odpovědi nudou

    OdpovědětVymazat
  19. Opilá vrána je úžasná, také tak někdy vypadám! Pak zase vidím bílé myšky a chovám se jak prasátko! Umíš těm figurkám dát krásný výraz.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Děkuji, já jsem pak nechala dělat Míšu ze zbytků, už chystám článek. Oba jsme se na těch příšerkách pěkně vyřádili...

    OdpovědětVymazat
  21. Bezva nápad, jdeme patlat

    OdpovědětVymazat
  22. geniální recepty, sbíhají se mi sliny. Má to ale jeden drobný problém: vše je tak moc roztomilé, že by to bylo škoda sníst. Já si třeba dva roky v plastové lampičce schovával marcipánovou kočku (nebo to byla myška) a nakonec se stejně ztratila Když už se to má jíst, tak by to nemělo být tak hezké

    OdpovědětVymazat
  23. [26]: Děkuji, vítej v klubu patlalů!

    OdpovědětVymazat
  24. Jéé, to jsou nádherné nápady! To se musí dětem hrozně líbit

    OdpovědětVymazat
  25. [29]: Děkuji, líbí a nejen dětem !

    OdpovědětVymazat
  26. Dala by       mám ráda marcipán  '.     

    OdpovědětVymazat
  27. Mám ráda cukroví . Atd  fíkyto je prosté  a je to moje. NAPIŠTE WWW.kitty pulová.cz há há há               

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).