Tvoření se seniory III.


Od posledního tvořivého článku uběhl už nějaký ten pátek a já vám v něm představovala pítka pro ptáčky, která jsem vyráběla s klienty. Přiznávám, že jsem si na sebe tehdy upletla bič - čistit, dolévat vodu, a hlavně nezapomenout je před zimou uklidit. Jenže v prosinci z ničeho nic napadl u nás na horách sníh, což nás, horaly, jako každý rok, zaskočilo :), a pítka najednou ležela pod metrem sněhu. Náš údržbář ovšem dostal při odhazování sněhu z chodníku geniální nápad, jak tu metrovou hromadu ještě zvětšit. Když začal sníh po Vánocích tát, udeřily zase kruté lednové mrazy a já myslela, že pítka prožívají svou poslední hodinku (viz. obrázek na konci článku). Jakmile vykouklo sluníčko, nechala jsem led pomalu roztát a byla překvapená, že se pítkům vlastně vůbec nic nestalo. Tedy kromě neskutečné špíny a odpadlých ptáčků, kteří mě na tom všem asi překvapili nejvíce, protože hmota, kterou byli přilepení, se používá na spárování venkovních bazénů a měla by přežít velmi silný mráz bez problémů. Tato pítková story mě na čas vyléčila z dalších komplikovaných tvořivých nápadů, a já se na nějaký čas uchýlila do bezpečných vod papíru, barev a lepidla. A je mi tam dobře :). 

Aby si klienti chtěli něco vytvořit, nesmí to být těžké a musí je to bavit. A aby to nebylo těžké a aby je to bavilo, musí umřít hodně mých šedých buněk mozkových. Nakonec to ale vypadá, že jsem i tuhle nepříjemnost přelstila - ten, kdo vymyslel malování rozkouskovanou kuchyňskou houbičkou, uchošťoury, bublinkovou fólií nebo vidličkou, by zasloužil metál!

Rozkvetlá louka - plátno - uchošťoury, houbička, vidlička


Strom čtyři roční období - papír s natisknutým kmenem, uchošťoury


Květiny - papír - bublinková fólie, uchošťoury
Podpis na druhém horním obrázku zleva není asi čitelný, ale já vám ho prozradím - je to Picasso!


Ozdobný domeček pro ptáčky - dřevo - fixy, dekorační kamínky a dřevěné výlisky


Příroda - papír - houbička, plastová šablona


Záložky do knížek - papír, lepidlo, stuhy


Tato aktivita byla na cvičení kreativity, klienti měli dokreslit dle své fantazie připravené tvary. Myslím, že do kategorie tvoření jejich výsledky patří právem :).



A nakonec slíbené pítko :).

42 komentářů:

  1. Janinko, krásné obrázky a ta barevnost je milá. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, máš můj hluboký obdiv za to, co děláš a také za kreativitu a báječné nápady. Babičkám a dědečkům dokážeš báječně zpestřit jejich dny a společně s nimi pak vznikají krásné obrázky.
    Měj prima dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji ti mnohokrát za milý komentář :). Je pravda, že je to někdy fakt záhul, ale když člověk vidí, jak jsou klienti šťastní, že něco dokázali, je mu pak úplně jedno, že mu tečou čůrky potu i tam, kde si myslel, že to není možné :D.

      Vymazat
  3. Jani, ty obrázky jsou super. Tvé mozkové buňky neumřely zbytečně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuji :). Pro mozkové buňky je to útěcha, i když těm mrtvým je to teď asi už jedno :D.

      Vymazat
  4. Teda to je paráda. Moc se mi líbí ty stromy s ročním obdobím. Jsi kreativní. Muselo je to strašně bavit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Renatko, spoustu nápadů čerpám i z internetu, na to už moje mozková kapacita nemá :D.

      Vymazat
  5. Jani, jsi vážně skvělá, tvojí staříčci se určitě nenudí a jejich obrázky jsou parádní. Moc zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Evi :), věřím tomu, že se nenudí, já je totiž nenechám :D.

      Vymazat
  6. Určitě je to muselo bavit. Líbí se mi to moc. Mají kliku, že Tě tam mají.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Tédy! To jsou šikulové ti tvý staroušci. No mají taky skvělou učitelku, jen co je pravda. Jo, a výběr barev na obrázky je skvělý!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, děkuji ti :). Tajně doufám, že je to tvořitelské nadšení oboustranné :D.

      Vymazat
  8. Krásné :) pamatuji si, jak jsme na základce malovali houbičkami. Určitě v budoucnu využiji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Leni :). Někde jsem četla, že děti uvádějí jako nejoblíbenější metodu tvoření pomocí uchošťourů :D.

      Vymazat
    2. No vidíš to! Děkuji za tip :D bude se určitě hodit ;)

      Vymazat
  9. Teda klobouk dolů, úžasné nápady, překrásná díla. Bravo!! Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  10. Panejo, paráda! Sice nejsem senior... ale nic takového jsem dlouho neviděla, je to krásné a mně by se líbilo, kdybys udělala někde poblíž mě výstavu nebo kurz se zaměřením na dobré nápady :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezko, moc ti děkuji za milá slova! Díky nim vidím, že má moje práce smysl :).

      Vymazat
  11. Dokreslování je vždycky super.
    Já malovat neumím, tak vždycky jen s otevřenou pusou koukám, co je možné stvořiti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že dokreslovánky klienty bavily :).
      To říkají taky, že neumí malovat, a jak jim to jde :).

      Vymazat
  12. Téda! To jsou krásné a kreativní nápady. Jakmile to člověk jednou vymyslí, zdá se to samozřejmé, ale ze své krátké pedagogické praxe moc dobře vím, jak nesamozřejmé to ve skutečnosti je, a kolik usilovného přemýšlení se za tím skrývá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za milý a věcný komentář! :) Jsem ráda, že je tu i někdo, kdo s takovým vymýšlením má zkušenosti :), k mojí smůle jsem pefekcionista, takže třeba taková prezentace o vzniku a vývoji země mě stála několik desítek hodin času :D.

      Vymazat
  13. Super nápady a moc hezké výtvory :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  14. Neuvěřitelný, co jsi s nimi dokázala.
    Máš můj obdiv.

    OdpovědětVymazat
  15. Janinko, obdivuji, jak to dokážeš vymyslet a obdivuji klienty, jak to dokáží krásně nakreslit, ozdobit a vyrobit.

    OdpovědětVymazat
  16. Tvořivosti se meze nekladou

    OdpovědětVymazat
  17. Janinko hezoučké tvoření. Měj se dobře, Lenka

    OdpovědětVymazat
  18. Senioři jsou hraví, to znám a vymýšlet pro ně zábavu dá zabrat. Vy však máte zřejmě metodické postupy, je to tak? Nic to však neubírá vaší trpělivosti a tak na dálku smekám pomyslnný klobouk. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Metodické postupy u téhle aktivity naštěstí nemám, vše je plně v mé režii a záleží jen na fantazii a soudnosti. Snad se mi to daří :).
      Moc ti děkuji! :)

      Vymazat
  19. Krásné obrázky! když se to s klienty umí, hned je každý malířem!

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).