Tvoření se seniory II. - Pítka pro ptáčky


Za normálních okolností bych do článku v této rubrice nasbírala dílka z tvoření se seniory za půl roku zpětně. V tomto případě si ale troufám tvrdit, že pítka pro ptáčky se nám povedla tak, že si "víajpí" místo v samostatném článku zcela jistě zaslouží :).

Samotné tvoření nebylo nijak složité, snad jen časově - v mém případě sehnat materiál, naštípat mozaiku a napenetrovat a nabarvit květináče a misky, v případě klientů nanečisto poskládat mozaiku, přenést ji na lepidlem natřené misky, nechat zaschnout, druhý den zamáznout spárovací hmotou a vše zkompletovat.

Moje kolegyně naše dílka okomentovala: "Jako dobrý! Kdybys viděla, co jsme tady se seniorama vyráběli dřív... Tys to posunula na vyšší level, co to bude příště? Vezmete si lopaty a půjdete na zahradu dělat bazén?!?" :D

P.S: Ačkoliv vaše články, byť ne všechny, komentuji, padám u některých z vás často do spamu. Nekašlu na vás, jen mě Blogspot nemá rád :D.





54 komentářů:

  1. Ta pítka nemají chybu. Moc se mi líbí a určitě se toto tvoření všem zúčastněným líbilo. :-)
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Janinko, už dlouho jsem něco tak hezkého neviděla. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Parádní kousky, ty byste mohli hned prodávat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme :), zájemce jsme měli, ale odolali jsme :D.

      Vymazat
  4. Tedy ta jsou luxusní! Kde jsi hledala inspiraci?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme! :) Tady to bylo s tou inspirací zvláštní - hledala jsem něco, co nebude jen miska, a našla pítka na volno složená z květináče a misky. Vše okolo jsem si domyslela, o práci s mozaikou už jsem taky něco věděla, takže to šlo docela samo :).

      Vymazat
  5. Jani, další nádhera, která potěší ptáčky, tvořitele i oko. Mohla bych se do něčeho takové příští jaro také pustit, hodně se mi tvůj nápad líbí. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný! Moc!
    Kteří, jaký a čí ptáci k vám chodí pít?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Míšo :).
      Zeptám se klientů, ti mají pítka na zahradě neustále na očích :D.

      Vymazat
  7. No tak to vypadá krásně :) Opravdu se seniory vytváříš moc hezké věci! Jak jsem byla na keramickém worshopu, tak si tam někteří lidé taky vytvářeli pítka, ale já si na to netroufla. Zkoušela jsem keramiku poprvé. Dělala jsem jen srdíčka a misky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme, Terezko :). Tohle je právě strašně vděčné - žádná keramika, jen koupený květináč a miska. Ale věřím, že vyrobit si pítko z keramiky musí být jiný level :D.

      Vymazat
  8. To je tak něco nádherného, Jani 👍👍👍😊🩷🍀
    Alena pernikarka

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Janinko, pítka se vám povedla, určitě je ptáčci ocení. S komentáři mám podobný problém, ale už to neřeším, nemám na to čas ani nic... Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Leni :).
      Jsem na tom podobně, občas to jen zmíním, ale nijak zvlášť to už taky neřeším.

      Vymazat
  10. Tak to je velká krása! <3 Potřebovala bych tě do pracovních činností :D

    OdpovědětVymazat
  11. To je kouzelné! Tvoji senioři tě musejí milovat a my všichni, jak jsme tady, je naprosto chápeme :-)

    OdpovědětVymazat
  12. To je nádhera. 🙂
    Do spamu padám i já na svém vlastním blogu. Navíc mi někam zmizela oznámení ve žlutých okýncích - nevím, čím to. Ještě že alespoň psát články můžu - v tomhle totiž poslední dobou moc nestíhám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme, Nikčo :).
      Jo, taky se mi dost často stává, že lovím sama sebe ze spamu :D.

      Vymazat
  13. Pítka jsou krásná a účelná, ptáčci ze širokého okolí děkuji a lidé obdivují :-). Pokud jde o komentáře, na spam listu nemám žádný, ale poslední dobou se mi vůbec nedaří komentovat z mého prohlížeče (resp. udržet se v něm přihlášený), u kterého se musela automaticky přenastavit konfigurace a já jsem líný hledat, kde. Obcházím to tím, že komentuji z Google Chromu, kde je zatím vše v pořádku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme převelice! :)
      Já zase komentuji jen z Google Chromu, ale jde mi to pouze z počítače, když jsem přihlášená na mobilu, jsem anonym a netuším proč.

      Vymazat
  14. Být vrabčákem, tak ničeho jiného už nepiju.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásná a účelná aktivita. Jistě z ní všichni měli radost. :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Mimořádně povedené! Jsou skutečně překrásná, naprosto profesionální. Krásný nápad. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, milá Bev :). A díky patří tobě, prvotní inspiraci jsi mi dala ty svým článkem o výrobě pítka!

      Vymazat
  17. Zdravím. Záslužná činnost, já nyní zhotovuju budku pro sýčka. Jednu novou mám postavenou pro drobné ptactvo a čtyři staré čekají na repas. A ještě další dvě bych mohl nové udělat. Plánuju ještě zhotovit krmítko pro ptáky do nové skalky, ale raději tam dám jen pítko, aby ptactvo nezlenivělo a provoz byl levnější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milý komentář :). Budky jsou záslužná činnost, ale ty raději v plánu nemám, kdo ví, jak by skončily prsty mých seniorů. A vlastně i ty moje :D.

      Vymazat
    2. Senioři mají v dnešní době pravděpodobně lepší program než v dávnější minulosti. I když ono to asi taky záleží podle schopností. Když jsme jezdívali na návštěvu do domova za prababičkou, už nemohla chodit a měla silné astma z dřiny v jezedáckém vepříně a kurnících. Narodila se ve Vídni a z její strany jsem částečně Rakušák. :-D Je smutné, že už jsem nezažil její cukrářské umění, protože i v době kdy ještě bydlela v pokojíku u nás doma, už na tom byla zdravotně hůř. Dokonce o ní psali i děcka ze základní školy u nás nějakou slohovou práci, bylo by zajímavé to dohledat...

      Vymazat
    3. Oprava: Děti psaly.

      Vymazat
    4. Každá aktivita s klienty je individuální, pokud mám ležícího, je o spoustu věcí ochuzen, ale snažím se to kompenzovat jinak. Ta slohovka o prababičce - možná to byly Paměti národa, u nás děti byly taky :).

      Vymazat
  18. Ta jsou krásná ! Nám létají na balkon taky ptáčci, ale mají jen misku s vodou , keramickou. Co se týče komentářů , už mě nechtějí ani s mojí blogovou adresou , prý je neplatná 🤔 A po přihlášení ke Googlu napíšou že se nepodařilo .. takže se představím - Růžena z Itálie 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bude pravděpodobně problém s neaktualizovaným prohližečem. Mnoho různých poskytovatelů upravuje weby a pak se tam není možné třeba ani vůbec dostat. Horší je, když ta aktualizace nejde udělat, to je třeba můj problém.

      Vymazat
    2. Děkuji i za klienty, Růženko :).
      To mě mrzí, že máš takové potíže s přihlašováním, mě to poslední dobou taky zlobí.

      Vymazat
  19. Pítka jsou úplně nádherná, vůbec se nedivím, že tam všechny zahanbuješ :D a projekt bazén začne už teď v zimě nebo až na jaře? :D
    Baryn

    https://metalovapacicka.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Baryn :). Projekt bazén jsem si sama zatrhla, protože bude projekt přístavba a ta je pro mě mnohem přínosnější. I když možná... uvidím, kolik ze zahrady zbyde místa :D.

      Vymazat
  20. Pekna pitka..napada mne "Na ptaky jsme krazky"

    OdpovědětVymazat
  21. Janinko, obdivuji. Šikulové!

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).