Kubíček


Seznamte se, tohle je Kubíček...


Kubíček je realistická panenka, kterou, spolu s jeho sestřičkou Andělkou, používáme v domově k reminiscenční terapii. Jejich pořízení jsme dlouho zvažovali a oddalovali hned z několika důvodů - pořizovací cena není zanedbatelná, a pak jsme také nedokázali odhadnout, jak budou panenky přijaty (ať už klienty, nebo veřejností), jestli nebudou působit příliš infantilně. První problém se vyřešil díky sponzorovi, a ty další? Byly naprosto zbytečné... Tato dvě miminka totiž dokázala něco naprosto neuvěřitelného - rozmluvila i klientky s těžkou demencí. Díky nim jejich poškozené vzpomínky dostaly nový impuls, který jim připomněl, jaké to bylo, když ony samy měly děti. Něžně k sobě miminka tiskly, upravovaly jim oblečení a v jejich tvářích se zračilo štěstí a dojetí. Krásné reakce ze všech stran nás přesvědčily, že pořízení miminek bylo přesně tou investicí, jejíž návratnost mnohonásobně předčí pořizovací cenu. A to i přesto, že se ta návratnost nepočítá v penězích, ale v úsměvech a pohlazeních :). 

Terapie pomocí panenek ale není jen o výše zmíněných emocích. Konkrétně ke Kubíčkovi se mi vážou i dvě seniorské perličky... :)


Klientka: "Ty seš tak krásnej kluk, Kubíčku. Taky jsem měla kamaráda Kubíčka, víš? Ale už je pod drnem!"


Já ke klientce, když jsem sundala Kubíčkovi z hlavy čepici a objevila se rozcuchaná černá hlava: "On je celej já! Když jsem se narodila, moje babička o mně řekla, že jsem ošklivá jako opice. Měla jsem totiž spoustu černých vlasů a byla jsem celá chlupatá..."
Klientka: "No, tak ještě že vám to nezůstalo!"


Původně vypadal hůř, pro vás jsem ho ale učesala :)

40 komentářů:

  1. Zajímavá terapie. A miminko vypadá jako živé, zvlášť v té čepičce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem miminko nesla poprvé, automaticky jsem použila styl, jako když byly moje děti malé, oběma rukama jsem ho přidržovala na svém hrudníku a hlavičku mělo opřenou o rameno. Bylo to tak realistické, že si dokonce i zaměstnanci mysleli, že je živé :).

      Vymazat
  2. Janinko, takovou panenku si pořídila má kolegyně před lety, když byla pár roků v důchodu. Prý se nebude cítit tak sama, byla v sedmém nebi, věřím, že i vaši klienti jsou spokojení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto to chápu, některým klientkám jsme s kolegyní miminko půjčovaly i na noc :).

      Vymazat
  3. Zrovna v poslední době koukám na jednu FB stránku, kde paní šije takové panenky a oblečky na ně. A já si říkala, co mě to tam táhne:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se moc líbí, že naše miminko jsou ruční práce, s kolegyní jsme je objednávaly u paní ze Slovenska :).

      Vymazat
  4. Vůbec nepochybuji, že panenka měla úspěch. Je jako živá.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je :).
      Moc děkuji a i tobě přeji krásné sváteční dny! :)

      Vymazat
  5. Nádherná panenka i terapie. Janinko, je to radost. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Jani, tyhle panenky jsou opravdu jako živá miminka, jsou nádherné. Určitě jste svým staříčkům udělaly s kolegyní radost, a to je pro ně hodně důležité. Jsi skvělá 😄 Zdravím a přeji příjemné Velikonoce 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji ti, tahle miminka jsou vážně zázrak :).
      I tobě krásné sváteční dny přeji! :)

      Vymazat
  7. Teda Janinko, jak jsem tu dlouho nebyla, když jsem rozklikla tento článek, v prvním okamžiku jsem myslela, že máš miminko. Hihihi. No, už jsem v obraze. Dojalo mě opravdu až k slzám, jak popisuješ dopad Kubíčka na nemocné seniory. Tohle jsou tak citlivé věci, až z toho mnohdy bolí u srdce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, ona žije! :) Další miminko už ne, přeci jen mám blíž padesátce a to se řeší trochu jiné hormonální změny :D, s oblibou používám moudro mého muže - tahle továrna už je zavřená :D.
      Moc ti děkuji za krásný komentář! ♥

      Vymazat
  8. Krásná panenka, ale ještě krásnější je co dokáže!

    OdpovědětVymazat
  9. To muselo být tak dojemné... nádhera. Něco mi říká, že pro svoje seniory budeš jako anděl poslaný rovnou z nebe :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji ♥. Je pravda, že mi jedna klientka neřekne jinak, než "ahoj andílku". Ale je to tím, že jsem jako anděl chodila po domově na Mikuláše, a pro ní je lepší zapamatovat si postavu, než jméno :D.

      Vymazat
  10. Jémine, to je krásný a zajímavý nápad... jsem ráda, že to má úspěch, je to fakt až dojemné.... :) Jdu si přečíst něco o reminiscenční terapii, ten pojem neznám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, Terezko! Reminiscenční (nebo taky vzpomínkovou) terapii používáme dost často, klienti většinou navrací do příjemných chvil, jsou to takové bezpečné vody, kde většinou člověk nešlápne vedle :).

      Vymazat
  11. Jani, na první pohled panenka vypadá opravdu jako živé miminko.
    Tvůj příspěvek mě dojal.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji! ♥
      Přeji ti krásné sváteční dny! :)

      Vymazat
  12. Janinko, vypadá opravdu jako živá, i já bych si pochovala :-) Věřím, že klientům pomáhá. Hezký nápad. Krásné velikonoční dny tobě i klientům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti za milý komentář, i tobě krásné sváteční dny přeji! :)

      Vymazat
  13. Vskutku roztomilý kámoš.
    Tedy jestli jsem si ho dobře přeložil.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc dobrý nápad a skvělé výsledky, čte se o tom moc pěkně :-).

    OdpovědětVymazat
  15. Hodně zajímavá terapie a věřím, že má super výsledky, panenka vypadá jako živá. Mně se hodně líbí setkávání dětí se seniory, je to vždy krásné pozorovat :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :). Náš domov velmi podporuje koncepci mezigeneračního setkávání, děti ze sousední školy, se kterou budeme mít dokonce po úpravách společnou zahradu, nás navštěvují docela často :).

      Vymazat
  16. Tetkapernikarka
    Jani, při čtení článku se mi až zarosily oči, To je úžasné 🩷
    Nedávno jsem viděla podobnou panenku v pořadu Sama doma. Taky vypadala jako živé miminko.
    Přeji Ti pohodové Velikonoce 😊🍀🌞🐣 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, moc ti děkuji za milá slova :), i tobě krásné svátky jara přeji! :)

      Vymazat
  17. To je krásné. Realistické panenky už jsem viděla, vypadají skutečně jako živá miminka. A pokud dokážou tohle, pak je jejich cena zanedbatelná. 🙂
    Hezké Velikonoce, Janinko. ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, moc ti děkuji, sama jsem z výsledků nadšená! :)
      I tobě přeji krásné svátky velikonoční :).

      Vymazat
  18. V první chvíli jsem se lekla, že jsi už taky bába!

    OdpovědětVymazat
  19. Vypadá opravdu velmi reálně! Přesně jak píše Padesátka, taky jsem začala přemýšlet, zda už nejsi babičkou :DDD

    OdpovědětVymazat
  20. Onehdy jsem v televizi zachytila jednu reportáž z nějakého domova a paní tam také chovala podobnou panenku, nejdřív mě napadlo, že je to snad opravdu dítě, než byl přiblížený záběr. A ta babička vypadala tak dojatě, že jsem slzela taky. Krásné...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemůžeme si miminka vynachválit, jsou to skvělé terapeutické pomůcky :).

      Vymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).