Prázdninový kámoš


Když je Matýskovi smutno a rodičovská náruč nestačí, vyrobí si kamaráda. Tím prvním byl kámoš koronavirový a padla na něj moje chlupatá ňuňací ponožka. Jako vnímavá matka jsem tak při nedávné otázce "Mami, máš ještě tu hezkou velkou růžovou ponožku?" hned věděla, co bude následovat :).

"Myslíš podkolenku? No, mám."

"A budeš ji ještě někdy nosit? Já bych si z ní chtěl totiž něco vyrobit."

Přemýšlím, jak dlouho ty krásný růžovobílý podkolenky leží v šuplíku.

"A puntíkatý podkolenky by ti nestačily?" Puntíkatý podkolenky, co hrajou milionem barev, totiž na sebe neobleču ani dobrovolně, ani nedobrovolně. Jsou krásný, ne že ne, ale zrovna je bych dokázala obětovat bez dušičky bolení.

"Ty se mi nehoděj, ty nemaj tu hezkou patičku a špičku, jako ty růžový. Mělas je vůbec někdy na sobě?"

Patičku, špičku, to jsou mi nároky! Šátrám v paměti a zjištění, že v tom šuplíku leží podkolenky netknuté minimálně čtyři roky, ve mně probudilo Janinku vyhazovačku, která se poslední roky drží pravidla "co jsem víc jak rok neměla v ruce, to nepotřebuju". Jak mojí pozornosti mohly během pravidelných čistek uniknout podkolenky, to netuším.

"Ale no tak jo."

A tak přibyl ke koronavirovému kámošovi ještě jeden, kámoš prázdninový :). A jestli nám zase zavřou školy, jako že si myslím, že zavřou (skromně tipuji, že pokud to nenastane dřív, tak nejpozději těsně po volbách :) a myslí si to evidentně i všichni učitelé prvorozeného, kteří si do jednoho zřídili virtuální Google učebny), tak se nám tahle parta určitě ještě rozroste. Nevadí, ponožek a podkolenek máme dost, třeba konečně dojde i na ty puntíkatý :). 


Ale bez komplikací se to neobešlo, to zase ne. Růžovka z počátku z nového přírůstku nadšená zrovna dvakrát nebyla...


Nakonec to ale všechno dobře dopadlo a spolu s dalšími stopadesáti plyšáky sdílí s Matýskem jeho hračkárnu, rozuměj postel :).


48 komentářů:

  1. Oba kamarádi jsou úžasní ♥♥ A jsi dobrá, že jsi obětovala svou oblíbenou věc, i když už jsi ji nepoužívala :) Přeji ti hezký víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti za Matýska, i tobě hezký zbytek víkendu! :)

      Vymazat
  2. To je roztomilé. Jste šikovní. U nás doma, se často vyráběla zvířátka z kaštanů. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme :), za mého dětství taky frčely kaštany, teď je asi daleko víc možností, jak se vyřádit :).

      Vymazat
  3. Ještě nechť stvoří pejska oříška a bude mít celou maňásčí rodinku. Pravda, nefunkční, ale i ta se počítá. 🎃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, v dnešní době se i ta počítá. Vyřídím! :)

      Vymazat
  4. Matýsek je kluk velmi nápaditý a šikovný. Má tu kreativitu po kom dědit, to je jasné. Krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji za Matýska, i tobě krásný zbytek víkendu! :)

      Vymazat
  5. To už můžeš Matýsky přihlásit do Klubu pánů z Ponožkovic - https://www.ponozkovice.cz/?gclid=CjwKCAjw4_H6BRALEiwAvgfzq3Pg4NEGBjwRs_ouhwyYHivPa6E8oLunW9ULjZCPpcrwjNZ_Px31dRoCHdYQAvD_BwE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Legendární klub, už jsem o něm slyšela, Matějovi vyřídím! :)

      Vymazat
  6. Pěkná hračka.. Dobrý nápad... Jinak parazitolog Flegr t rdi, že školy se Vu EC neměli otvírat, ale experti se ve svých řadách tak liší, že nevíme dne ani hidiny"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme :). Panu Flégrovi ta první předpověď vyšla, dnes jsem s ním rozkoukala rozhovor, je to velice zvláštní člověk. Myslím, že tvrdí, že první stupeň by se kvůli ekonomice zavírat neměl, ale ostatní, druhým stupněm počínaje a vysokými školami konče, by okamžitě zavřel. Jsem zvědavá, jak tohle dopadne...

      Vymazat
  7. Bezvadní kamarádi, Matýsek je šikula.

    OdpovědětVymazat
  8. Fakt se mi ulevilo, měla jsem strach, že se neskamarádí...:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mně! Ponožková válka je to poslední, co bych chtěla mít doma! :D

      Vymazat
  9. Kamarádi jak se patří, ten chlupaťák se mi líbí víc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžovka je sice chlupatější, ten druhý zase pracnější, Matěj musel vynaložit daleko větší úsilí, než ho vyrobil :).

      Vymazat
    2. Je moc šikovný, po mamince :-)

      Vymazat
    3. Dííík, po tatínkovi taky :D.

      Vymazat
  10. Dobří noví kámoši. Myslím, že jich v dohledné době ještě pár přibyde :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho se tak trochu děsím, ale duševně se na to připravuju už od června :).

      Vymazat
  11. Jani, jste tvořivá dvojka :) Ten koronavirový kámoš (má ještě jiné jméno?) nemá chybu, toho bych si pomuchala před spaním snad i já :)
    Přeji prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme :). Koronavirový kámoš je Růžovka, tedy, ona je to spíš už Šedivka, potřebuje vyprat :D, ten druhý, prázdninový, ještě jméno nemá :). I tobě hezké dny! :)

      Vymazat
  12. Jste úžasně kreativní rodina:-) Hanka V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme ti, i když tohle má na svědomí hlavně Matěj :).

      Vymazat
  13. Už se budu opakovat, ale vy mě fákt všichni nesmírně bavíte ;-)

    OdpovědětVymazat
  14. Jee, to je nádherné :) když bude mít špatnou náladu, určitě ho hned rozveselí :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matýskovi se naštěstí špatná nálada vyhýbá, ale poslední dobou mívá spíše smutnou, často se mu stýská po prababičce. Stojí mě hodně sil mu ulevit, příště to zkusím s maňáskem 😊.

      Vymazat
    2. To mě mrzí :(, ale určitě to pomůže.
      Leník

      Vymazat
    3. Děkujeme, doufám, že ano :).

      Vymazat
  15. To je úžasný. A i ho chápu, růžovka je skvělá. Šikovný kluk!

    OdpovědětVymazat
  16. Procházkovic, týden jsem s vámi vstávala, usínala, já nejsem ani trochu překvapená, co se týče tvorby :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Janinko, řekni Marýskovi, že mě inspiroval. Ukážu jeho parádní výtvory vnoučatům a přes množství hraček co mají, uršitě bude chtít vnučka něco podobného vyrobit. Ponožek mám plný šuplík a mamžel dva šuplíky a některé zcela nové neměl na noze...☺

    OdpovědětVymazat
  18. Partdon, Matýskovi -mám poněkud křivé prsty a beru i dvě písmenka, či sousední.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na tom občas podobně, Růženko, v pohodě :)-

      Vymazat
  19. Parádní kámoši a ani se nehádají :-)
    Viděla jsem hezké sněhuláky z bílých ponožek, možná je taky znáte. Jestli ne, jsou návody i na Pinterestu. Do
    těch by se Matýsek určitě pustil ( já se na ně chystám několik let ) 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme :). Sněhuláky jsme už taky před lety vyráběli, akorát jsme do nich dali polystyrenové koule a ne vatu - https://moje-nova-mozkovna.blogspot.com/2012/11/vanocni-tvoreni-s-detmi-snehulaci-mili.html.

      Vymazat
  20. Růžovka si nakonec s kámošem padla do noty. Je obdivuhodné, jak jsi zachmuřenou "tvář" přeměnila v usměvavou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžovka je neskutečně variabilní, co se mimiky týče :).

      Vymazat
  21. Růžovka se mi líbí, dokonce má nožičky. Kámoš má zase ksichtík, který může měnit podle nálad. Dohromady šikovné duo a taky pěkné dílko.

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).