Není čočka jako čočka!


Čočku a pokrmy z ní u nás doma moc často neuvidíte. Zaprvé proto, že to není jídlo, které bych musela mít nutně na talíři každý týden a zadruhé proto, že čočka a hromada smažené cibulky, bez které si jí nedokážu představit, je pro vnitřnosti a okolí, kulantně řečeno, vražednou explozivní kombinací. A když si k tomu během dne dá drobotina banány a manžel protein na cvičení, stačí škrtnout zápalkou a... No nic, chtěla jsem jen psát o tom, že s čočkou může být nečekaně i sranda. A nemyslím tím výše uvedené komplikace, ale třeba takové čištění nádobí od hrubších nečistot před vložením do myčky. To se vám pak může, jako mně při otírání vařečky, stát třeba tohle...:)

46 komentářů:

  1. Víš, Janinko,
    na tobě se mi líbí, že jsi nikdy nevyrostla - a tak je to podle mě správně. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je hezké :D Já jsem čočku dlouho neměla, ale před pár dny jsem měla dýňovou polívku s cizrnou :) Čočku bych si taky po dlouhé době dala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Na dýňovou polévku se po posledním nezdaru už dva roky odhodlávám :D.

      Vymazat
  3. Pro pozitivní fantazii se najdou úsměvy všude :-). Pro sebe si dělám čočku asi jen na Nový rok, ale zrovna minulý týden jsem najednou nějak dostal chuť a udělal jsem si výbornou na kyselo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle to mám s bramborovým salátem, jen jednou za rok na Vánoce, ale někdy, z ničeho nic a proti všem zažitým standardům, si ho udělám i během roku :).

      Vymazat
  4. Já miluji tuto třaskavou stravu, čočku, cizrnu a krupky, bohužel skutečně to není, když jde člověk tančit, že.
    Přesně si pamatuji na jeden Štědrý den, kdy jsem ve třech domácnostech okoštovala kubu, večer u stromečku jsem myslela, že mi břicho exploduje a zároveň vyklíčí. Neopakovala bych takovou nerozvážnost. Ježíšek utekl, zbabělec :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, jenom to čtu a jako kdybych to měla před sebou naživo! :D

      Vymazat
  5. Čočka mi nějak nevadí, tedy jako jídlo, následky jejího požití už jsou něco jiného. Nicméně na to mám recept z ranku babičkovských. Když vaříš čočku, přidej tam saturejku. Ta zmírňuje nadýmací problémy. je fakt, že to i funguje.... vařečka je tedy sakra vysmátá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, díky za tip, píšu si, vyzkouším! A děkuji, tahle vařečka umí občas překvapit :D.

      Vymazat
  6. Čočku mám ráda a nechávám manžela, aby ji vařil ( dělá ji lepší, než já ) a taky polévku z čočky.Rovněž fazole a hrách, jen pak musím sedět doma v průvanu.
    Janinko, u vás má každý předmět tvář!Je fajn, že nejsi líná to vyfotit. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Průvan úplně není to nejlepší řešení, to jsou pak čočka, hrách i fazole úplně všude! :D A děkuji :).

      Vymazat
  7. To je krásný čočkový smajlík :) Čočku mám moc ráda, úplně nejraději ve formě polévky :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jani, ty umíš najít trochu toho humoru i v obyčejné vařečce. Čočku mám docela ráda, ale nesmí to být čočka zadělávaná s jíškou, tu fakt nemusím ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, snažím se, bez humoru bych asi umřela :).
      Já čočku zadělávám trochou jíšky, ale té granulované, není to vůbec poznat a chuť čočky zůstává nezměněná.

      Vymazat
  9. ...a co by si fotograf počal bez čoček.
    A od čočky je jen kousek k lentilkám - cituji: "Celé slovo, od něhož je pojmenování lentilky odvozeno, zní lentille. Tímto výrazem se ve francouzštině primárně označuje jak čočka-rostlina, tak její semena. Sekundárně se užívá pojmenování lentille pro všechny věci, které jsou zrnku čočky podobné nebo je nějak připomínají." (Z Naše řeč).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Geniální, každý den se naučím něco nového, díky! :)

      Vymazat
    2. Pravda, v italštině se čočce říká “lenticchie“ Ani mě to spojení nenapadlo :-)

      Vymazat
    3. Jsme si tady zařídili malý soukromý lingvistický koutek, jak tak koukám :D.

      Vymazat
  10. To je super :D určitě to hned zlepšilo náladu při mytí nádobí :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji jen otřela, ale zeptám se myčky, jestli jí to třeba taky nezlepšilo náladu :D. A díky! :)

      Vymazat
  11. Usmívá se, ona se normálně usmívá!! :D Usměvavé jídlo. Asi ještě neví, že bude snědené! :D
    Jinak Tvůj popis rozličných funkcí jídla s čočkou mi velice příjemné zpestřil večer. :D Děkuji!

    OdpovědětVymazat
  12. Takhle vysmátá vařečka... by se měla bát, že brzy dostane čočku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, ona je zvyklá dostávat čočku, sdílí domeček ještě se svou zamračenou ségrou :D.

      Vymazat
  13. Pěkný... Pokud jde o mne, cocks mi nechutná, už v mateřské školce jsem měl problémy s tím, že jsem nejedl červenou řepu, špenát a čočku.. Červená řepa mi teď chutná, mohu i špenát, ale samotnou čočku jim s nechutí, i když si obcas dám dobrovolně cockovou polévku, tam mi to nevadí.. Jsou to paradoxy v tom jídle...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak byla by na světě nuda, kdyby všichni byli se vším spokojení, všichni všechno uměli a všichni všechno jedli :D. A díky! :)

      Vymazat
  14. Náhodou čočku s opečenou klobásou a chlebem mám velice rád, ale tento kuchyňský nástroj vůbec neznám :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já taky můžu :). Kuchyňský nástroj se jmenuje vařečka, jen je trochu vyšperkovaná :D.

      Vymazat
  15. Přesně tento tvar vařečky mám-kromě jiných -ale nějak se neusmívá. Janinko, luštěniny bychom měli kvůli zdraví nejméně jedenklrát týdně jíst. My máme rádi čočku na husto, fazole i v polévce. K čočce vězšinou volí oko nebo opečenou klobásku. Fo polévky lze dát červenou čočku. Na odstranění následků stačí přidat do pokrmu špetku drceného kmínu nebo tu saturejku. Při nejmenším ty větříky nejsou tak nevoňavé. Spíš takové puf, puf - říkával kdysi syn.☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, děkuji za tip se saturejkou, už ho tu zmínila Vendy, určitě vyzkouším :).
      U nás frčí hlavně fazole, ty kluci milují :).

      Vymazat
  16. Veselá vařečka, někdo na ní maluje, tobě stačí čočka... se mi vybavila vzpomínka z dětství, že jsme měli vařečku z jedné strany princezna, když se otočila - čert (nápis před svatbou a po svatbě - doplň správně podle uvážení) :-) To by mě zajímalo, kdo ji vyhodil? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi mi připomněla zase vařečku ze školky, paní učitelky měly jednu, která byla z jedné strany usměvavá a z druhé mračící se. Používaly na nás spíš tu druhou :D.

      Vymazat
  17. Máš můj obdiv. Mně se tohle nestává, asi se neumím dívat...nebo je to tím, že mám tři dioptrie a nenosím brýle...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :), to bude ono, já mám tři dioptrie, ale brýle nosím :D.

      Vymazat
  18. Veselá vařečka! Mohl by to být název (pokud ho už někdo nepoužil) pro další food blog :-))
    Čočku mám ráda, buď s párkem, klobáskou nebo volským okem. Toskánská kuchyně je na luštěniny bohatá, takže možná právě díky časté konzumaci nám žádné problémy nedělají. Tělo si zvykne na všechno :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě nenapadlo, ale název by to byl dobrý, třeba pro nějaký dětský food blog :).
      Už mi tu holky radily saturejku, tak ji vyzkouším, přeci jen, než by si tělo zvyklo... :D

      Vymazat
  19. Odpovědi
    1. A zrovna my dvě víme, že to tak opravdu je 😊.

      Vymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).