Patchworkové vzpomínání


Je to něco málo přes čtyři roky, co jsem propadla kouzlu falešného patchworku, stuhám, špendlíkům a popíchaným prstům. I když teď sedám k těm polystyrenovým nesmyslům velice zřídka, stále mám radost ze čtenářských ohlasů u návodů a inspirací, které jsem na svých stránkách publikovala jen tak, z lásky k píchání (jak jsem si tuto metodu soukromě pojmenovala a ono se to, světe div se, velice rychle ujalo :)). Možná díky blbuvzdornosti návodů články s tímto tématem za celou dobu od jejich vzniku navštívilo krásných 200 000 tisíc a zobrazilo si tři čtvrtě milionu podobně postižených. A já jim za to, spolu s mým tvořivým já, děkuji.

Stejně tak jsem ráda, že jsem nepropadla davové hysterii a nebyla zatažená do špíny, která se kolem této metody později vyrojila, když se na různých FB stránkách, které jsem díky tomu také opustila, rozjela mašinérie pomluv a nenávisti. Velice často jsem narážela na případy, kdy tvořilka vymyslela nový styl metody a pochlubila se s ním, jiná ho "odkoukala", svůj výsledek taktéž zveřejnila a neštěstí bylo na světě. A to ani nemluvím o drsné kritice začátečníků, kteří potřebovali spíše poradit a povzbudit, než setřít jako mokrou podlahu. Nikdy bych nevěřila, že i na obyčejném tvoření se dá napáchat tolik zla. A samotnou mě to mrzí o to víc, že si pamatuji, jak jsme v začátcích falešného patchworku byli všichni jedna rodina, radili si a pomáhali. Nikdy by mě nenapadlo si své nápady jakkoliv nárokovat, ke štěstí a spokojenosti mi stačilo pár milých komentářů. Je pravda, že i já jsem se občas musela (a vlastně stále musím) potýkat se stinnou stránkou popularity patchworku - většinou se jedná o vypůčení si obrázku s mým výrobkem bez uvedení zdroje, ale jsou to drobnosti a snažím se je řešit slušným upozorněním. Jen jedinkrát se mi stalo, že jsem byla sprostá jako cikán Ferenc a to proto, že si jistá dáma obrázek nejenže zapůjčila bez uvedení zdroje, ale výrobek na něm pak prezentovala jako svůj. I tady jsem si ale zachovala dekorum, postačilo jen docela maličké "bububu" :).

Za ty čtyři roky ušel falešný patchwork pěkný kus cesty a já můžu nad dílky ostatních tvořilek a tvořílků jen tiše achat. Kam se na ně hrabou ta moje, několik let stará. Jsou jednoduchá, bez různých kudrlinek a zdobení, ale víte co? Jsou to moje patchworkové děti a já jsem na ně pyšná :).



Pro příznivce falešného pachworku přidávám na TUTO stránku všechny mé návody a inspirace na toto téma :).

42 komentářů:

  1. Jani, Vaše výrobky, Vaše "píchání" jsou skvělé a já Vám moc děkuji za to, že jsem se díky Vám toto umění "píchat" naučila. Tedy: snažila jsem se naučit. Díky Vám mmně utíká čas ,při péči o moji 96 letou maminku upoutanou na lůžko, při tom tvoření aspoň trošku veseleji. No, a že jsem toho už nadělala!!!!! Jste skvělá a já se před Vámi skláním, Vaše návody musí pochopit každý "blbec"-když jsem pochopila i já, absolutně ručními pracemi nepolíbená. Díky,díky za to, že jste.

    OdpovědětVymazat
  2. Nikdy jsem  sice tuto techniku  nezkoušela, ale fantazii a trpělivost druhých obdivuji. Tu tvoji moc...

    OdpovědětVymazat
  3. A máš byť na čo pyšná!!!

    OdpovědětVymazat
  4. A ono to jede dál. Pořád se kopíruje, pořád se somrují návody, protože je jednodušší si o něj somrovat než se ponořit do hledání. Já už neříkám kde jsem na to přišla, protože když jsem si tu práci s hledáním dala já, tak ať si dají i jiní. Pořád se očerňuje, vyhrožuje finančákem apod. Nebýt toho že občas se mi někdo ozve jako zájemce o tu kterou věcičku že by chtěl udělat, tak už taky v těch skupinách nejsem..... Dneska jsem si na své stránky dala hotový košíček a už to je zas: A kde je návod. Jak se to dělá.....

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, přiznám se, že tu sedím a zírám. Nedokážu pochopit, jak se může někdo na někom podobným způsobem "přiživovat", a jak si může osvojovat něco, co sám nedokázal.

    OdpovědětVymazat
  6. Tedy Ty jich máš! Obdivuji nápady a ten Tvůj elán!

    OdpovědětVymazat
  7. Musím přiznat, že právě tvůj falešný PW a blbuvzdorné návody mě k tobě přivedly. Zkoušela jsem zatím jen jeden věnec, dodnes nedokončený, ale mohu jen potvrdit, že kdybych měla dostatek trpělivosti, podle tvého návodu jej dovedu do zdárného konce. A co se zdrojů, inspirace atd. týče, je to asi stejné jako u každého jiného tvoření. Já spíše šiju a to, co popisuješ, je mi poměrně známé

    OdpovědětVymazat
  8. Pamatuji si, když jsi návody ve velkém publikovala, tehdy mě to bavilo a pak jsme si s babičkou podle tvého návodu udělaly velikonoční vajíčka, dodnes je někde mám. Babička má tvou stránku uloženou v oblíbených stránkách na počítači, takže úspěch.

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem jedna tichá, avšak nejedovatá, závist. Je to krása. Janinko, máš cit pro tvoření a vysokou člověčí úroveň.

    OdpovědětVymazat
  10. to jsou překrásné věci jsi šikulka Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  11. Růžový čuník nemá konkurenci.

    OdpovědětVymazat
  12. A rozhodně máš být na co pyšná! Protože jsou to krásné kousky a já nad nimi vždycky žasnu a ano - zaáchám si taky. Což mi připomíná, že mám pod postelí dvě krabice věcí, které by stály za zužitkování     

    OdpovědětVymazat
  13. Máš to fakt nádherný taky to chci zkusit, ovšem jak to dopadne?!

    OdpovědětVymazat
  14. [1]: Paní Hanko, ani nevíte, jak moc velikou radost mi Váš komentář udělal . Děkuji Vám a přeji mnoho sil a mnoho štěstí a zdaru jak v životě, tak při tvoření .

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: No jo, jenže on fotí foťák, já jen mačkám na tlačítko

    OdpovědětVymazat
  16. Jani, já prostě nechápu, že když mám vytištěný tvůj blbuvzdorný návod a jedu přesně podle něj, výsledek je tak trochu jiný než tvoje úžasné dílko        Na takové srdíčko asi hodně dlouho nezapomenu Ty prostě umíš píchat!     

    OdpovědětVymazat
  17. Taky dělám falešný patchwork, našla jsem první návody na internetu a u tebe jsem se taky hodně inspirovala protože máš krásně "polopatický" návod    Hlavně ukončení překládanou stuhou se mi moc zalíbilo. Nikdy by mě nenapadlo chtít patent na nějaký zlepšovák nebo nový nápad (občas i mě něco napadne ) Návodů jsem zaslala spousty protože jsem taky začínala. Navíc mám návody které třeba v našich časopisech nejsou a nikdy jsem nic neodmítla. Trochu mě zaráží fakt, že někdo si to "syslí" jen pro sebe. Ale nechci rozvinout polemiku, je to osobní názor.

    OdpovědětVymazat
  18. Moc pěkné, vím, že i VendyW to pěkně umí, jen by mě zajímalo, proč se u toho používá to slůvko "falešný"?

    OdpovědětVymazat
  19. To je vážně paráda.  Prohlédla jsem si už skoro všechny výtvory a smekám. Moc se mi to líbí, je to už taková vyšší dívčí   

    OdpovědětVymazat
  20. [16]: To sice jo, ale i tak je to umění - není zmáčknutí jako zmáčknutí!

    OdpovědětVymazat
  21. booožinku, toľko krásnej nádhery :). Nevedela som kam sa skôr pozrieť, také to máš krásne... vážne. :) Si veeeľmi šikovná a za toto skláňam klobúk! a čo sa týka tej súťaživosti a kvázi nenávisti - ľudia sú rôzni a pre kúsok slávy spravia čokoľvek. Ja som bola tiež vždy rada za to, že sa niekomu len náramok páčil a neočakávala som a ani neočakávam niečo viac... je to nádherné dielo čo robíš, či si už vyrobila. Máš talent!

    OdpovědětVymazat
  22. [22]: Mockrát ti děkuji, však ty máš taky talentu na rozdávání, tvoje úžasné korálkové výtvory, to je pastva pro oči!

    OdpovědětVymazat
  23. Ovečkáááá, já chciiii ovečku!!!

    OdpovědětVymazat
  24. [24]: Děkuji ti převelice , béééé .

    OdpovědětVymazat
  25. Jsou to nádherné kousky! Ani se nedivím, že si je lidi stahují. Ale co považuji za vrchol sprostosti, když tvoje dílka označují za svoje vlastní.

    OdpovědětVymazat
  26. [28]: Mockrát ti děkuji, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  27. Také jsem podle vás falešný patwork zkusila, no ale všeho všudy dvě kouličky Za to kamarádky ty jich tenkrát nadělaly      Ja zůstávám u háčků a jehlic

    OdpovědětVymazat
  28. [30]: Někdo má buňky na kouličky, někdo na háčky a jehlice. Já se třeba s jehlicemi nekamarádím a s háčkem jen trošičku .

    OdpovědětVymazat
  29. Tak jsem přečetla několik mnoho článků, podívala se na několik mnoho výtvorů a řeknu Vám jedno.... toto je skvělý blog, kterým okamžitě střelhbitě rozšiřuji svou skromnou sbírku oblíbenců. Já jsem vždycky chtěla umět krásně háčkovat, plést a tak podobně... ale vždy to bylo na mě příliš složité. A dnes jsem poprvé viděla falešný patchwork a Vaše návody a jsem nadšená. Do budoucna vím, s čím začít! Děkuji za Vás Panbuchovi!

    OdpovědětVymazat
  30. [32]: Mockrát děkuji za milý a zábavný komentář, Panbuch mě opravdu dostal . Ještě jednou díky a nemáte vůbec zač, jsem moc ráda za takové návštěvníky!

    OdpovědětVymazat
  31. Natále Vopařilová20. března 2016 v 13:04

    [35]: Obrázky bych odkázala přímo na Tvůj blog. V hlavičce článku bych samozřejmě napsala úvodní slovo a celou Tvou práci neutrálním způsobem okomentovala.

    OdpovědětVymazat
  32. [36]: Pak je to tedy v pořádku (pokud tam nebudou přímo celé mé návody, to bychom si asi neplácli ).

    OdpovědětVymazat
  33. Natále Vopařilová20. března 2016 v 15:28

    [37]: Nebudou tam návody, jen odkážu na to, že je mohou čtenáři najít právě na Tvém blogu )!

    OdpovědětVymazat
  34. Natále Vopařilová20. března 2016 v 17:01

    Ahoj, tak článek je připravený k publikaci!

    OdpovědětVymazat
  35. [38]:[39]: Paráda, píšeš opravdu příjemně a čtivě, to se dnes už moc nevidí .

    OdpovědětVymazat
  36. Krása! Já falešný patchvork ještě nezkoušela, ale tohle vypadá na velkou záviślost

    OdpovědětVymazat
  37. [41]: Převeliké díky posílám!

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).