Okatá svíčka


V článku Svíčkobraní jsem psala o svých prvních zkušenostech s výrobou svíček. Matýska to tenkrát tak zaujalo, že si chtěl taky nějaké vyrobit, protože jsem se ale při výrobě trochu rozvášnila a došel vosk, přišlo na řadu nouzové řešení. Napadlo mě, že bych mohla vykuchat a následně roztavit vosk z plechových kalíšků čajových svíček - vzhledově sice parafin palmovému vosku nesahal ani po kotníky, šíleně znějící nápad nakonec ale neskončil tak katastroficky, jak jsem dramaticky předpokládala, a tragédií neskončila ani jejich výroba - svíčky se docela povedly, tedy až na jednu... :)

Babicovu hlášku 

"Když nemáte kečup, přidejte tam hořčici" 

si Matěj poupravil na 

"Když se ti něco nepovede, přihoď k tomu oči". 



42 komentářů:

  1. Janinko to je hezké, veselé. Matýsek má skvělé nápady ! Pozdravuju celou rodinku, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Že by to dítě bylo po tobě? Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Prostě to má ten kluk po Tobě ! Nápadité !!!
    Měj se hezky Ty i Tvoji blízcí!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jo, nezapřu ho, ani kdybych chtěla :). A děkuji!

      Vymazat
  4. Matěj je prostě kreativec na entou! Po kom že to asi to dítě má? ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo. Mám takové podezření, že asi po rodičích :).

      Vymazat
  5. Janinko jde to moc dobře,díky za radu a Matýsek udělal origoš svíčku,tu neumí ani výrobce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, jsem ráda, že to funguje. A moc děkujeme! :)

      Vymazat
  6. Teda jo, svíčka kouká dost překvapeně, co jste to s ní provedli. Že by námět na dortík? :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ježkovy voči! To je naldherné!🙀

    OdpovědětVymazat
  8. Matýskova metoda se mi náramně líbí! A když vidím ty výsledky (naprosto boží!), říkám si, jestli bych ji taky neměla začít používat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za Matýska :).
      Takové oči jsou moc fajn, vdechují "život" věcem, jejichž vzhled má potenciál, ale my ho často nevidíme. Jeden čas jsem chtěla podobné oči přilepit na naší popelnici, protože já to tam prostě vidím, ale tak velké oči se nevyrábí :D.

      Vymazat
  9. Jani, to hezké a veselé. Takové svíčky je škoda zapálit. Potěší tak, jak byly vytvořeny.

    OdpovědětVymazat
  10. Jani, Matýsek je prostě šikula, skvělý nápad 😀😉

    OdpovědětVymazat
  11. To je geniální hláška :-) A fakt to funguje! :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Takový nos, jak na prvním snímku, neměl ani Cyrano :).

    OdpovědětVymazat
  13. To je skvělé! Vůbec mi to nepřijde nepovedené :D

    OdpovědětVymazat
  14. Moc veselé okaté svíčky, díky za další pernou dávku optimismu :-).

    OdpovědětVymazat
  15. Docela mě to rozesmálo. Je opravdu šikovný následovník mamínky. Já mám zase posbírané kousky různého mýdla- zbytky a chystám se to rozpustit a udělat do nějaké formičky, případně ovonět kapičkou voňavého olejíčku, pokud to nebude z těch voňavých mejdlíček pěkně vonět. Už to mám v kelímku v troše vody. Případně tím budu přepírat drobné prádlo a čistit skvrny na koberci a pod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme, Růženko :). Mejdlíčka jsme taky vyráběli, mýdlovou hmotu jsme rozpustili pomalu v kastrolu a nalili do silikonové formy, byla to docela zábava :). Tak hodně štěstí!

      Vymazat
  16. Matýsek je vynalézavý. Stejně jako ty. Pěkné dílko. 💖😮

    OdpovědětVymazat
  17. Ve skanzenu v Ostre u Lyse nad Labem si deti mohou vyrobit svicky namacenim knotu do roztaveneho vosku...Bylo mozne tam zatavit i kyticku apod

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).