Jak jsem se naučila kreslit


Kdysi dávno jsem u blogerky Jarušky obdivovala její kresby tužkou a díky ní se tak dozvěděla o kurzu Kreslení pravou mozkovou hemisférou. V tu chvíli jsem věděla, že se to chci naučit taky, ale protože to bylo v době, kdy jsem se vrátila do práce po rodičovské dovolené (a když už jsem se rozkoukala, přišla těžká operace a neustále nemocné dítko), na nějaký dvoudenní kurz jsem neměla čas ani pomyšlení. A tak jsem jich několik prošvihla i přes to, že se konají tak blízko a v takovém zapadákově, jako je Jablonec. Ale jak říká můj milý polovičák, všechno chce svůj čas a protože se postupem času všechny nečekané překážky urovnaly, nechala jsem si kurz nadělit k narozeninám. A jako nevěřící Tomáš, tedy Janinka, jsem tam šla s očekáváním, že odtamtud po dvou dnech půjdu s nálepkou prvotřídního mazala.

Den první - úvodní kresba, na kterou jsme měli půl hodiny a která měla znamenat začátek naší kreslířské cesty, takové srovnání před a po. Upozorňuji, že jsem nikdy portréty nekreslila, vlastně jsem o svých schopnostech měla velice pochybné mínění, neb v dětství bylo moje nadšení pro tužku zdárně zadupáno mou maminkou do země. Nemyslela to zle a zcela jistě o tom nemá dodnes ani tušení. No a já jí to připomínat nebudu, protože ji moc miluju a jsme rády, že se máme. Na některé věci si zkrátka člověk opravdu musí počkat. I když to trvá třeba třicet let :).

Při kreslení tohoto obrázku jsem si pomáhala v rychlosti načrtnutými vodícími čarami, které byly i na předloze. Proto možná výsledek nevypadá tak strašně, jak jsem očekávala.


Den první - kresba po čtyřech hodinách plných vysvětlování a trénování technik.
Familierně jsme mu na kurzu říkali "Džordžík" :). Bylo nás tam devět a každý ho namaloval jinak, byť předloha byla naprosto stejná. Velice zajímavý byl následný rozbor výrazu kresby, který leccos vypovídal o naší povaze. Fakt to sedí! Asi proto, že v mém případě byly tyto vlastnosti velice pozitivní :).


Den druhý - kresba finální. Kdyby mi někdo před týdnem řekl, že tohle dokážu, zaťukala bych si na čelo a o duševním zdraví dotyčného bych si pomyslela cosi nelichotivého. Nebudu vám skromně vykládat, že mě tohle dílko nechává chladnou, že by to mohlo být lepší a že tam je spousta chyb. Je, ale je mi to docela fuk, protože jsem stále ještě nadšená - z výsledku, z lektorky, z prostředí, z ostatních účastníků, z atmosféry...

A víc už ani slovo, kdo nevěří, ať tam běží! :)

46 komentářů:

  1. Je vidět že opravdu to asi není tak těžké jak to vypadá. Tedy když se to člověk naučí....

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera!!! Něco takového bych chtěla umět. Ale na malování jsem nikdy buňky neměla, takže by mi asi ani toto nepomohlo))

    OdpovědětVymazat
  3. Kdyby mně ruce pozlatili.....stejně by to nepomohlo. Jste fakt skvělá, šikulka!

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Lhala bych, kdybych napsala, že to bylo jednoduché. Ale když je dobrý učitel a člověk dokáže pochopit vyřčené, tak je dobrý výsledek jistý .

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezké. Nevěřila bych, že něco takového sama někdy nakreslím.

    OdpovědětVymazat
  6. Myslím, že z praktických důvodů zůstanu u fotek a kresbu či malbu rád ponechám vám, šikovnějším .

    OdpovědětVymazat
  7. Polovičák je Vodnář, proto má takové hlášky jako o tom čase. Říkám to také, všechno má svůj důvod a vše v ten svůj správný čas přijde - samo, bez nátlaku. Jakmile něco uspěcháme, vždy nás něco dalšího zbrzdí....

    OdpovědětVymazat
  8. A ještě k tomu kreslení - Janinko, nepřestávej a pořád se cvič, ať si vymaluješ ruku, protože mi povídala moje známá, která na takovém kurzu taky byla a z kurzu přišla nadšená a s vynikajícím portrétem, že se to zapomíná a že dnes by to už zase nezvládla!!!

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Já tomu taky nevěřila! A děkuji!

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Děkuji ti, ze stejného důvodu přenechávám zase já fotografie jiným .

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Děkuju ti, Leni, po tom kurzu jsem si jistá, že bys to dala taky, stoprocentně! Tvoje kresby jsou sice kreslené jiným stylem, ale jsou moc krásný!

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Tak krásnej komentář mě normálně dostal!

    OdpovědětVymazat
  13. Ten poslední nemá chybu ale povedly se všechny.

    OdpovědětVymazat
  14. Teda Jani, to je hustý! Nevěřila bych, že po dvou dnech člověk bude schopen tohle nakreslit... Tvůj Johnny je hotové umělecké dílo! Klobouk dolů!

    OdpovědětVymazat
  15. Kdybych mohla, hned bych tam běžela Na kreslení nemám přirozený talent, ale bavilo mě, třeba by ze mě něco vykřesali Tvoje kresby jsou opravdu pozoruhodné, ale myslím že zlaté ručičky  se nezapřou a kurz jim jen dopomohl

    OdpovědětVymazat
  16. [19]: Tím jsem si jistá, že by z tebe něco vykřesali!

    OdpovědětVymazat
  17. Takto je paráda, nač ta skromnost?

    OdpovědětVymazat
  18. Co naplat. Máš šikovné ručičky i na to malování! Vyplatilo se počkat si. :) Kresby vypadají úžasně, mimochodem!

    OdpovědětVymazat
  19. Skvělé! Rozhodně si napiš Ježíškovi o krabici uhlů, voskovek (neplést s kytkou), pastelek a dalších pomůcek malířských.

    OdpovědětVymazat
  20. [22]: Převeliké díky ti posílám!

    OdpovědětVymazat
  21. Říká se, že kde je vůle, tam všechno jde. Asi jsi toho skvělým příkladem. Vždyť rozdíl mezi první a poslední fotkou je.. wow!

    OdpovědětVymazat
  22. nádhera :) ja jsem levá na to no :(

    OdpovědětVymazat
  23. [27]: Děkuji ti, také mám Johnnyho velice ráda .

    OdpovědětVymazat
  24. [30]: Děkuji ti . Na kurzu jsme byli všichni leví a všichni jsme odešli s krásným portrétem .

    OdpovědětVymazat
  25. [29]: Vlasti, moc ti děkuju, taky si myslím, že mezi těmi dvěma obrázky je pokrok .

    OdpovědětVymazat
  26. Výrazné pokroky jsou úžasné. Na druhé kresbě je obdivuhodné precizně znázorněné oblečení a na třetí živý výraz očí.

    OdpovědětVymazat
  27. To je bomba. A vrtá mi hlavou, jestli to fakt jde, protože jsem viděla už několik ukázek a je vidět, že to opravdu jde. Co se to s tím mozkem stalo?

    OdpovědětVymazat
  28. Johnny! :) :) Teda, já smekám, ono nestačí, že jsi královna falešného patchworku, děláš nádherné dorty, korálkové hračičky a všemožná další udělátka, Janinka začne ještě malovat! Krása! (a závist!)   

    OdpovědětVymazat
  29. [38]: Jéé, moc děkuju, ty královno povídek!

    OdpovědětVymazat
  30. [39]: Já si takhle různě kreslím už dlouho, ale třeba portrét bych nesvedla. Stejně jako neupletu stejný svetr podle vzoru, i kdybych dělala přesně všechno, co mám, tak nenakreslím věc věrně podle předlohy, nevím čím to je. Na druhou stranu si říkám, asi dám pokaždé originál

    OdpovědětVymazat
  31. [43]: Vím, že hezky maluješ a kreslíš a vím, že i portrét bys určit zvládla . Nám pomohla paní lektorka, která nám vysvětlila, že jen ti největší profíci nepoužívají žádné pomocné vodící čáry a hází to na papír od oka. Prý i kdysi si malíři natahovali před objekty provázky, aby se měli od čeho odpíchnout .

    OdpovědětVymazat
  32. To já jsem byla na kreslení vždycky strašně levá. Vždycky jsem se to však chtěla naučit, o čemž věděla i moje mamka. Na Vánoce mi tak na https://kurzyazazitkyonline.cz/kresleni-pravou-hemisferou-predmety-rostliny-a-zviratka/ objednala kurz kreslení pravou hemisférou. Doufám, že se zdokonalím podobně jako ty. :)

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).