Kelchstein


Pokud jste si vybrali jako cíl svého výletu Oybin a pojedete směrem od hraničního přechodu Petrovice, hlídejte si pravou stranu. Asi kilometr před Oybinem zpomalte a možná i zastavte, odměnou vám budou dva kouzelné pískovcové útvary, které stejně nemůžete minout, ani kdybyste stokrát chtěli. Snad jen nevidomého by neupoutal jejich zajímavý tvar, který mají na svědomí vítr a eroze, a extravagantní červeno-oranžová barva, za kterou mohou oxidy železa. Menší útvar se jmenuje Kalich (Kelchstein), je 17 metrů vysoký, má tvar menšího atomového hřibu (oficiálně kalichu na víno) a patří mezi největší svého druhu ve střední Evropě. Větší útvar neidentifikovatelného tvaru se jmenuje Strážce Kalichu (Kelchsteinwächter) a spolu se svým druhem patří mezi oblíbené horolezecké cíle. Poprvé byl vrchol Kalichu zdolán okolo roku 1785 dřevorubcem, v současnosti je mezi horolezci velice populární, i když patří mezi nejobtížnější skálu v Žitavských horách.





28 komentářů:

  1. Neviem čím trpím, ale ja v tých šutroch vidím samé ľudské tváre

    OdpovědětVymazat
  2. Jsou parádní. Mě teda moc jako kalich na víno nepřijde, ale ono je to fuk. Při pohledu na tu nádheru fantazie pracuje na plné obrátky

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné, úžasné, skvostné....miluji kamení, okamžitě bych je brala...během tohoto týdně se mi podařilo přemístit na zahradu 500kg kamení...tam by se takové dva pískovcové kamínky ztratily     

    OdpovědětVymazat
  4. Na Oybinu jsem byla, ale tohle jsem minula (spíše minuli, školní výlet... no...). Díky za tip! Až se tam budu chtít jednou vrátit, zastavím se. :)

    OdpovědětVymazat
  5. [7]: Mně to taky jako kalich nepřipadá, z toho si nic nedělej .

    OdpovědětVymazat
  6. Ta barva skal je fantastická a moje představivost pracuje na plné obrátky. Vidím dinosaury, lidské tváře ... a asi už blbnu.

    OdpovědětVymazat
  7. [11]: Neblbneš, já tam kromě obličejů vidím i želvy!

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Jani, tiež som rada, že si priznala korytnačku, pretože mne okamžite pred očami preplávala veľká A'Tuin, nesúca na svojom pancieri štyroch slonov, ktorí podopierajú na svojich chrbátoch svet - Zeměplochu... Uf.. nie som cvok...

    OdpovědětVymazat
  9. Paráda, představivost pracuje na plné obrátky

    OdpovědětVymazat
  10. [13]: Tý jo, jsi lepší, než já! Jsi fakt hustá!

    OdpovědětVymazat
  11. A želvu tam vidím taky, zejména na té spodní fotce vlevo.

    OdpovědětVymazat
  12. To jsou opravdu krásné šutry! A líbí se mi i ty názvy. Takové poetické, podobně jako Oybin...   

    OdpovědětVymazat
  13. Vypadá spíš jak smrž než jako hřib, ale výstavní je, to jo.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc hezký výlet jste si udělali Zvlášť pro dětskou fantazii to musí být parádní    co všechno tam viděli?

    OdpovědětVymazat
  15. Lidské tváře a zadek, nemůžu si pomoct

    OdpovědětVymazat
  16. Atomový hřib, to mě napadlo jako první.

    OdpovědětVymazat
  17. [23]: Abys na ně narazil, musel bys jet tímhle směrem ještě dál, až za Oybin.

    OdpovědětVymazat
  18. tak tohle jsem neměla vidět, na Oybinu jsme byli vloni a teď se dozvídám, jaká krása tam byla a my ji minuli.

    OdpovědětVymazat
  19. [25]: Tak třeba někdy příště .

    OdpovědětVymazat
  20. Matka príroda opäť excelovala! :) nádherné skaly! :) Radosť sa ich dotknúť. Myslím, že by boli ťažko prehliadnuteľné....

    OdpovědětVymazat
  21. [27]: Máš pravdu, jsou opravdu překrásné. Na živo ale ještě hezčí .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).