Sněhobílé svinstvo II.


Povím vám, pěkně jsme po loňské zimě-nezimě zparchantěli. Dřív, když napadlo půl metru sněhu přes noc, nikoho to nepřekvapilo, vzali jsme lopaty, trochu si zanadávali a přizpůsobili se. A teď? Napadne půl metru a všichni se můžou po...kakat. Já taky. Sníh nesnáším a kdyby bylo na mně, mohl by napadnout na Štědrý den a den druhý zase roztát. Moje tajné naděje se upínají na víkendovou oblevu, ale zatím jsem, díky předchozím zkušenostem, jen opatrně nadšená.

Možná článek vypadá, vzhledem k mé sněhové nesnášenlivosti, trochu masochisticky, ale jeho vznik je prostý - je speciálně vytvořený pro Vendy a jí podobně stižené, kterým se sněhová nadílka vyhýbá obloukem a kterým se po něm stýská :). Obrázky jsou čerstvé, sněhu mám do půlky kolena, tedy měřeno přesně 51 cm. Takže, líbí-li se vám obrázky a sníh vám chybí, klidně si pro něj přijeďte a všechen si odvezte!

A na závěr snad jen bonmot mé přítelkyně na FB:
"Sviť sluníčko jasným světlem, rozpusť ten hnůj tím svým teplem!"









45 komentářů:

  1. Tady napadlo o něco méně, tak o čtyřicet centi. A to mi naprosto vyhovuje. Když už to tedy napadlo. Včera byl nádhernej den který mne vždycky smiřuje s tím že je zima. Jen jich je bohužel vždycky málo takže u mne tím pádem převládá to nesmíření. Jako zrovna dneska. Fouká a mrzne. A to je hnus velebnosti. Včera na sluníčku bylo nádherně i když ve stínu to bylo pěkně studený ale díky tomu že bylo bezvětčí se to dalo snést.

    OdpovědětVymazat
  2. Když někdo žije na horách, tak se holt nemůže divit, že je tam sníh.   

    OdpovědětVymazat
  3. Ty obrázky jsou nádherné, ale stačí mně to taky jenom na obrázku! Tady na té Pálavě není ani ň a já jsem spokojená. Úplně souhlasím s tím,že by stačilo na Štědrý den a hotovo. Ale co Ti chudáci lyžaři??,že??

    OdpovědětVymazat
  4. Takhle z pozadí monitoru to vypadá krásně. Ale klidně si ho tam nech! My máme za oknem hnusně šedivé pošmourno, ale vůbec mi to nevadí Doufám, že ta slibovaná obleva přijde dřív, než začne u nás sněžit

    OdpovědětVymazat
  5. Teda půl metru sněhu?Tak to já asi bydlím na marzu u nás nic prostě nic, né že bych ho měla na silnicích ráda, to ukládám řidičák do šuplíku, ale trošku by se taky hodilo.Včera přišla vnučka ze školy a říkala, babi dneska jsme dělali na pracovkách úžasné bambuláky podle jednoho blogu, sedla k počítači a otevřela tvůj úžasný blog a tvoje bambuláky, je to menší škola na Kladensku moc mě potěšilo že je to zrovna tvůj blog, který také ráda čtu a pobírám inspirace..hezký večer

    OdpovědětVymazat
  6. Sněhu jako u nás asi před týdnem. Já sním neřeším. Je? Jak je. Není? Tak není.

    OdpovědětVymazat
  7. Kdyby bylo po mém, vyzkoušel bych sníh každou zimu jeden týden jako ochutnávku a pak už bych si dal jaro .

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Přesně podle mého gusta. Pěkně jste to nastínil. Tady tedy sníh trochu byl a nebyl, dnes nasněžilo pár centimetrů. Je to akorát tak na dvoje řešení: buď vydrží a bude  to pod tou vrstvou klouzat nebo bude čvachta.

    OdpovědětVymazat
  9. Já mám sníh ráda - na fotkách a za oknem.

    OdpovědětVymazat
  10. Páni! to je nádhera! Tak na týden bych to brala! (Abych to stihla nafotit a pak ať si to klidně roztaje...) Jinak u nás to je stylem - nasněží asi půl centimetru, během dvou hodin to roztaje a v práci máme permanentně kybl s násadou a co chvíla vytíráme u vchodových dveří, protože se tam nanosí pěkná břéča. Takže, co se týká sněhu, nemusím ho... ale zase, jednou za rok, na ten týden, bych sníh brala. Je to takový sváteční, když čerstvě nasněží... večer je slyšet šustění od zametání chodníků nebo odhazování lopatama. Pohodička.

    OdpovědětVymazat
  11. Já mám sníh taky ráda, jako Robka. Je moc pěkné jít se psem na procházku ve sněhu do lesa. Všechno je čisťoučké a třpytivé, pes má radost a já taky. Nesmí k tomu ovšem dout severák...   

    OdpovědětVymazat
  12. [1]: To beru jako provokaci . Taky mi nevadí deset cenťáků, nevadí mi ani pět. Ale úplně nejvíc mi nevadí žádný sníh .

    OdpovědětVymazat
  13. " Ten rampouch je menší než obrovský,

    OdpovědětVymazat
  14. Jani! U nás taky v noci sněžilo! Můžeš se jít podívat ke mně...

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Dvoumetrový rampouchy tu byly naposledy před sedmi lety, ale na tvý třímetráky fakt nemají .

    OdpovědětVymazat
  16. A já mám sníh ráda. Všude a hodně! Ale to abych se odstěhovala někam na sever. Nesnáším oblevy a to střídání - napadne x sleze....Mám ráda normálnost - teplo v létě a v zimě zimu. Ale co je dnes normální?

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: No jo, my jsme na horách a třeba loni nenapadlo skoro vůbec nic, takže hory rozhodně nejsou zárukou sněhu. Leda tak Alpy .

    OdpovědětVymazat
  18. panebože to je krása! Ako to môžeš neznášať?! Chápem, je krásny, keď takto napadne, ale keď z toho vznikne obyčajná čľapkanica, nie je moc romantický... v každom prípade - príroda je mocná čarodejka a spravila z vašej snehovej nádielky ozaj krásne umelecké diela. Ja sneh milujem... ozaj ho ľúbim, lebo ho mám nedostatok. Hneď keby som mohla, tak by som si ho aj odviezla a chvíľku sa z neho tešila.... :) ... ach, je to krásne... :)

    OdpovědětVymazat
  19. [21]: To je jednoduchý, jako matka dvou dětí, které jsem musela v zimě tlačit skrz ty bariéry sněhu, jsem si na něj během několika let prostě vypěstovala nesnášenlivost .

    OdpovědětVymazat
  20. Já taky sníh dost nesnáším, ale na Tvých fotkách vypadá kouzelně

    OdpovědětVymazat
  21. Nádherně jsi ten nesnesitelný sníh nafotila.  Mě je po něm trochu smutno. tady je jako na jaře, nebo na podzim, po sněhu ani stopa. Ale tu lopatu a hráblo ti tedy nezávidím.

    OdpovědětVymazat
  22. Zima je na fotkách velice krásná. Skvělé fotky. Přiznám se, že pohled na ně by mi úplně stačil, taková malá ochutnávak jak to vlastně vypadá a už by mohlo být jaro.

    OdpovědětVymazat
  23. [25]: Děkuji ti, já bych radši to jaro. Nadšeně jsem vítala oblevu, aby další den zase napadlo. Asi mě z toho švihne .

    OdpovědětVymazat
  24. Jak tak koukám podle toho výhledu, tak jste se z morgošcentra přestěhovali k přehradě. Tam by jich mohlo být míň, protože nemaj rádi vodu a neuměj plavat.

    OdpovědětVymazat
  25. [28]: Kdepak přehrada, my jsme praktičtější, my si vybrali hřbitov .

    OdpovědětVymazat
  26. [29]: No vida, já bych si skoro řekl, že tam vidím zamrzlou hladinu přehrady a tenisovou halu. Při podrobnějším pohledu jsem však zjistil, že tam v pozadí je Rýnovický kostel, tudíž to šedomodré nemůže být přehrada. Ledaže by ji v poslední době nějak přestěhovali. Jak mohou být ty pohledy ošidné. Ale zase na druhou stranu, hřbitov leží jen asi půl kiláku od přehrady, takže jsem se zase tak moc nespletl.

    OdpovědětVymazat
  27. [30]: No jo, zamrzlá je. Ale je na ní sníh, takže je bílá jako mlíko .

    OdpovědětVymazat
  28. [31]: Jo, zjistil jsem na Googlu, že to šedomodré je nějaká zřejmě skladová hala. Ony vlastně byly Rýnovice průmyslovou zónou už před II.světovou válkou, jen ještě nepatřily k Jablonci. Byly tam cihelny a sklárny. Taky proto tam byla již počátkem minulého století vybudována nákladní tramvajová linka, kterou se výrobky vozily na vlak do Brandlu.

    OdpovědětVymazat
  29. No ovšem ten závěrečný verš jako by všechnu tu sněhovou krásu zabil. . Když jsme odjížděli z Liberce, bylo sněhu hodně akorát na Ještědu, v Jablonci téměř nic, u nás už teprve ne. A hned druhý den ty zprávy o kalamitě - tak říkám mému milému, jak jsme z toho vyvázli a on na to: "No co, tak bychom přijeli domů o něco dýl." Tak tady je vidět, jaký jsme kdo pohodář - on by to neřešil a já se nervovala, že budeme mít kvůli těm bílým peřinám zpoždění ...

    OdpovědětVymazat
  30. Jani, to je nádhera! Neůžu se na tu bílou nádheru vynadívat... Jsem jedna z těch, co sníh milují. Koukám, jak vzorně máte uklizené chodníky, u nás takhle rozhodně nevypadají a jsou spíš samá špinavá břečka a to už tedy není nic, co by se mi líbilo, naopak...

    OdpovědětVymazat
  31. [32]: Ty jsi hotový jablonecký odborník, skoro jako já na ty tramvaje .

    OdpovědětVymazat
  32. [35]: A ty jsi odbornice na tramvaje? V tom případě by bylo docela zvláštní, že jsi ještě žádnou tramvaj neupatlala.

    OdpovědětVymazat
  33. [36]: Když jsem se začala zajímat o historii a staré obrázky Jablonce, jednou z kapitol, která mě hodně zaujala, bylo právě tramvajové spojení, takže tak trochu jsem .

    OdpovědětVymazat
  34. [37]: Jo, to je ten příbuznej tajemnej tajemník. My jsme teda jezdili nahoru na Kápéerku, neboli Prezidentskou, jak se jí dnes říká. Do Bedřichova jsme jezdili jen na sjezdovky a tam se myslím zrovna žádní tajemníci nepohybovali.

    OdpovědětVymazat
  35. [38]: Jo, to je ten tajemnej tajemník .

    OdpovědětVymazat
  36. [39]: Ty se zase asi kvadrilionkrát víc vyznáš v píchání. Tím mám tedy na mysli ten tvůj pičwork.

    OdpovědětVymazat
  37. Možná je to bílý svinstvo, ale takhle na obrázcích sledovaný z teplého domova a u kafíčka to vypadá nádherně!

    OdpovědětVymazat
  38. [42]: Ale fakt jenom z teplého domova, na vlastní kůži nee .

    OdpovědětVymazat
  39. ten rampouch je prostě dokonalý

    OdpovědětVymazat
  40. [44]: Děkuji , tady pořád rampouchy visí, ale radši bych měnila za to Brno .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).