Divnodivná procházka


Jednoho dne, v jednom městě, v jednom centru, jsem objevila hodně divoký trojúhelník. Na jednom jeho vrcholu stála ta největší podivnost, jakou jsem kdy viděla. Na první pohled obyčejný vybydlený dům se na pohled druhý změnil ve squat s téměř hororovým osazenstvem. O nože, vidličky, dráty a kusy končetin tu vskutku nouze nebyla.

Kolik "členů domácnosti" tam vidíte?




Na vrcholu druhém, pár desítek metrů od prvního, byl taktéž squaterský dům.
Tak nevím, kdo tu ničí centrum...


No a na jeho třetím vrcholu, opět kousek od zbylých dvou, byly boty. Na drátě. Ve vzduchu. Pět metrů nad chodníkem.


Omlouvám se za kvalitu obrázků, byly foceny telefonem, protože na návštěvy sebou foťák běžně neberu. Chtěla jsem hororový dům při další cestě kolem zvěčnit znovu a lépe, ale polovina osazenstva už byla pryč. Takže alespoň tak.

Nakonec jsem ale neodešla úplně s prázdnou, pro změnu další squat. Trojúhelník se rozrostl o jeden vrchol, tudíž nám tu vznikl pěkný kosočtverec.

48 komentářů:

  1. To jsou krásné fotky, i zříceniny a ruiny mají své smutné kouzlo, ten dům s panenkami je úžasný a tajemný...

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ty panenky mě dostaly ...... no řeknu ti, zajímavé město které nechá takhle zchátrat domy. A pokud je to v centru tak potěš.....je sice fakt že přimět majitele k něčemu bývá dost složité a navíc znourat to taky město nesmí pokud je k dohledání původní majitel. Tady ve Třebový byl podobný případ, dům se bortil do ulice ale město s tím nemohlo nic dělat jen opáskovat a dát značku. Když konečně objevili majitelku tak dům definitivně lehnul takže musela odklidit trosky na svoje náklady. V tomhle je taky legislativa trochu mimo.

    OdpovědětVymazat
  3. Nooo... to jsou vážně děsivé kousky, ta panenkovská výzdoba by si klidně mohla z fleku zahrát v nějakém hororu   

    OdpovědětVymazat
  4. Tak na prvním obrázku jich vidím 10. Má detektivní práce více plastových individuí nezaznamenala. U nás na vesnici vím pouze o jednom podobném baráčku, vypráví se o něm docela zajímavé věci...trojúhelníky ani kosočtverce tu tedy zatím nemáme.

    OdpovědětVymazat
  5. Týý jo, to je fakt jak z hororu   

    OdpovědětVymazat
  6. Docela děsivé město. Boty u nás rostly na topolech před kasárnama

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Děkuji, mě příjde spíš hodně ulítlý až úchylný, ale stejně v sobě měl něco, co mě upoutalo, abych ho vyfotila .

    OdpovědětVymazat
  8. Podobných hororových zákoutí jsem našel před půldruhým rokem spoustu během svého týdenního výletu do Jáchymova a byl jsem z toho dost zaražený, protože jsem byl v duchu naladěný spíš na úctyhodné historické pamětihodnosti.

    OdpovědětVymazat
  9. tyjóóó! Nejsou to woodoo panenky?

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkné unikátní fotky. Bála bych se těmi místy chodit.

    OdpovědětVymazat
  11. Kouzelně strašidelný dům. Chudinky panenky...

    OdpovědětVymazat
  12. Krista boha, to bych se fakt bála a ten první barák s panenkama, až mě mrazilo. Hnusný, hororový, zlý, depresivní, díky, nechci ...

    OdpovědětVymazat
  13. Teda to jsou obrázky plné hrůzy. Obzvlášť z toho prvního domu mě úplně mrazí, brrr. Koho napadne rozvěsit na okna, nad dveře a po celém baráku panenky? To je opravdu jak z hororu...

    OdpovědětVymazat
  14. to je velice zajimave a tajemne ♥ ja mam zrovna hnusne, horrorove, zle a depresivni veci rada- pouze v tomto smyslu- je to zajimave

    OdpovědětVymazat
  15. [9]: Ani se ti nedivím, já z toho měla podobný pocit.

    OdpovědětVymazat
  16. Muž podlezl dírou ve plotu

    OdpovědětVymazat
  17. U nás v Praze máme také hezké památky. Dost podobný dům stojí na rohu Křižovnické a Kaprovy ulice. Jen ty woodoo panenky tam chybí

    OdpovědětVymazat
  18. Byl by to pěkný kout pro filmaře, ani by nemuseli cestovat do ghett jihoamerických metropolí, nebo nákladně stavět kulisy.

    OdpovědětVymazat
  19. [21]: V okolí je takových divných budov víc, kdysi známou Lesní vilu, Wolkerovo sanatorium, si taky filmaři vybrali pro jeho strašidelný vzhled. Děsivý vnitřek si ke svému filmu ale řádně přikrášlili - http://paranormal.blog.cz/1306/sanatorium-v-liberci

    OdpovědětVymazat
  20. Jani fotky se ti povedly,ale ten panenkový dům?to mám po těle doslova husinu.Raději bych naše město ani neprocházela,stačí mě CHánov....

    OdpovědětVymazat
  21. [23]: A sakryš, taky to tam nemáš moc veselý...

    OdpovědětVymazat
  22. Jani, o víkendu jsem byla v Třebíči a při procházce jsem taky narazila na spoustu bot, které byly zavěšeny na stromě v městském parku, hned jsem si na tebe vzpomněla! Asi je to nějaký nový trend, o kterém ještě nemáme ani tušení.. Třeba ještě nějaká originální výzdoba vánočního stromu

    OdpovědětVymazat
  23. [25]: Luci, tak mi to nedalo a trochu jsem pátrala a má to hned několik významů. Otázkou zůstává, co je na tom pravdy :

    OdpovědětVymazat
  24. Tak mě napadá Janinko, nebyl ten barák s těma panenkama nějaká kulisa připravená do hororu?

    OdpovědětVymazat
  25. Ten první dům vypadá opravdu jako z horroru a ani ty dva další za nimi nepokulhávají. I u nás se najdou podobná obydlí, jako třeba kolonie Bud'ánka, která se snad má začít rekonstruovat, protože nějakýmu chytrýmu mozkovi došlo, že je to bývalá dělnická kolonie a že má snad i nějakou hodnotu. Když ted' jezdím denně do Košíř hlídat, všimla jsem si, že se v některém z oken na Bud'ánce svítí.

    OdpovědětVymazat
  26. Tak tohle je nejzajímavější úlovek, jaký jsem viděla. Panenky byly kreativní, ale zároveň i děsivé! Přemýšlím, kdo si s tím takhle vyhrál, koho to napadlo...

    OdpovědětVymazat
  27. [25]:[26]: jestli to není v rámci nám dosud utajené výzvy, před časem byla akce "opleť kdeco", takhle jsem viděla třeba i opletený strom nebo opletené kolo. Myslím, klasickou pletáž, příze a jehlice, a tak. Třeba akce s botama je něco podobného!

    OdpovědětVymazat
  28. První, co mě napadlo po přečtení článku a pohledech na úděsné domy bylo: panebože to je děs!

    OdpovědětVymazat
  29. Z tých domov by som mala strach :o A taktiež ťa veľmi obdivujem, za tie krásne fotky- Ja by som to nedokázala

    OdpovědětVymazat
  30. Páni ale jich tam je, tých panenek. :O

    OdpovědětVymazat
  31. Díky všem za milé a inspirativní komentáře!

    OdpovědětVymazat
  32. [26]: Tak to by mě ani nenapadlo, že se s obyčejnými botami dá dělat tolik věcí. Psychoterapie, přivolání deště, plašení netopýrů. Jelikož já jsem na ty boty narazila v parku, kde se nacházel i skate park, možná že se opravdu jedná o ten streetart, "shoefiti" ( ).

    OdpovědětVymazat
  33. No potěš. Z těhle chátrajících domů stejně ale něco vyzařuje..Ty panenky dávají pravý hororový nádech. A ty boty na drátech, myslím, že je to nějaká nová společenská hra. Komu se povede dřív nějaký pár ukotvit na drátech... Lidé se baví mnohdy všelijak...   

    OdpovědětVymazat
  34. Něco podobně  krásného  máme  nedaleko. Když byla po částech zprivatizována Perla a rozprodána na jednotlivé budovy, jsou některé tak zdevastované, že museli ,,majitelé" udělat okolo plot, aby se to nebortilo do ulice. Stejně jedna zeď spadla a bylo štěstí, že někoho nezabila.

    OdpovědětVymazat
  35. poviem ti úprimne, že prejsť sa naokolo niekedy večer, tak určite len so sprievodom alebo so slzným plynom a skrytým obuškom. Veď to je strašidelné.... ... a moja fantázia do toho... joooj, bojím. u nás je tiež inak pár takých domov, ale sú výsledkom vyčíňania bezdomovcov. Nie sú také temné ako tieto tu, ale zo začiatku, keď ešte okolo byty neboli, vedeli naháňať strach.

    OdpovědětVymazat
  36. [36]: Chvíli mi to trvalo, než jsem to dala do kupy, ale docela jsem se u toho pobavila, takže to stálo za to .

    OdpovědětVymazat
  37. To by člověk neřekl, jak takové nevinné dětské hračky dovedou nahnat hrůzu. Dům Panenek je opravdu děsuplný a octnout se tam v noci, vezou mě asi rovnou na psychárnu. Nebo na hřbitov.

    OdpovědětVymazat
  38. [41]: Asi tak nějak, nevědět, co mě tam večer čeká, tak mi asi taky hrábne .

    OdpovědětVymazat
  39. Opravdu krásné domy, zvlášť poslední.

    OdpovědětVymazat
  40. [43]: Tak ten už už zrovna moc krásný není, ale dík .

    OdpovědětVymazat
  41. Liberec D každej den tou cestou chodim do školy

    OdpovědětVymazat
  42. [45]: Tak to bych denně fakt nedávala .

    OdpovědětVymazat
  43. Tak krásné panenky Někde ve světě snad existuje ostrov, na němž jsou jenom panenky. Možná je to jenom nějaké místo na ostrově, abych si nevymýšlela. Ale fotky z toho místa jsou dost depresivní, divné...

    OdpovědětVymazat
  44. [47]: Asi se jedná o tenhle ostrov - http://www.fakty.cz/ostrov-panenek, působí to vskutku děsivě...

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).