Velikonoční tvoření s dětmi - Variace


To byla pořád samá hnědá světlá, béžová, hnědá tmavá, dřevěná, přírodní. A já jsem řekla "Dost!" a letošní Velikonoce jsem se barevně i technicky odvázala. Ale to neznamená, že bych na mé barevné oblíbenkyně v úvodu navždy zanevřela, jen máme tak trochu ponorku a dáváme si pauzu...
A co že jsem tento rok splácala za velikonoční výzdobu? Falešnou mozaiku, korálky, decoupage (ne, to není zaklínadlo) a trochu toho tvoření. Takže se dle libosti kochejte, inspirujte, nadávejte, tiše záviďte, kritizujte. Nebo třeba volejte Bohnice na jednoho cvoka, co obalil vejce v korálcích...

Decoupage

Kousky ubrousků jsem nalepila obyčejným lepidlem na bílá polystyrenová vejce, přelakováno.


Barevné variace...



Korálky

Vyfouklá vajíčka jsme s prckem natřeli temperou a hned obalili v misce s korálky. Tempery nesmí být moc, jinak bude i s tou blyštivou nádherou z vajíček stékat.
TIP: lepší variantou je zaschlou temperu natřít lepidlem a pak teprve vejce obalit. To pak korálky drží jako beton, bez lepidla mají sklon se drolit.


Falešná mozaika

Na dřevěné výlisky z papírnictví jsem nanesla konturu (slupovací) na sklo, po zaschnutí vyplnila opět slupovací barvou. Malý tip - při ukládání do krabičky jednotlivá vajíčka proložte igelitem, slupovací barva na sebe ráda všechno lepí, včetně ostatních vajíček :).


Něco pro mrňata

Zvířecí domečky na vajíčka jsem nevyráběla, použila jsem šablonu z jednoho dětského časopisu. Ale šikulky to zvládnou i bez toho :).



Věnec

A nakonec tu mám výzdobu našich dveří - slaměný věnec o průměru 25 cm jsem ovinula látkovou i balící stuhou, tu jsem použila i na zadní výplet. Větší kytičky jsem vystřihla z pěnové gumy, menší za mě vytvořil strojek. Vajíčka uprostřed jsou opět technikou decoupage.
Nejdříve jsem si myslela, že je to monstr věnec, ale v porovnání s tím, co si pověsila na dveře naše paní sousedka, je to ještě miminko...

20 komentářů:

  1. Ty korálky vypadají vážně hezky. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera, všechny výrobky jsou opravdu nevídané.

    OdpovědětVymazat
  3. nádhera - tu už Veľká nnoc naplno

    OdpovědětVymazat
  4. Korálky jsou výborné a nemůžu si pomoct, na věnci se mi nejvíc líbí ten zadní výplet

    OdpovědětVymazat
  5. To fakt dokáže naštvat, ale už to nefunguje 4 dny! hrůza, já to nevydržím...

    OdpovědětVymazat
  6. nevadí ale mohli by ste to aspoň skúsiť nejaká tá cena tam bude  

    OdpovědětVymazat
  7. Jsou kouzelná, úplně všechna, ale nejvíc se mi líbí ty oranžové odstíny, obdivuji tvoji tvořivost a hlavně chuť tvořit.

    OdpovědětVymazat
  8. Opravdu jsi šikulka. Je to kouzelné, nejvíc se mi líbí decoupage, ale i to ostatní je paráda. Já už obdivovala tvoje vánoční ozdoby.

    OdpovědětVymazat
  9. Korálky? Spíše korály! Vyvedeně mořská vejce, jako vejce kormoránů...

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji vám, vážím si vašich milých komentářů !

    OdpovědětVymazat
  11. paradna pracicka! :)) dnes som si kupila zelene servitky a este mozno niekde mam nejake koralky.. inspirovala si ma, nieco tiez skusim vymyslet

    OdpovědětVymazat
  12. eliskanezvalova20. srpna 2012 v 12:14

    to je užasne

    OdpovědětVymazat
  13. Zkusila jsem s dětmi místo korálků použít barevné zdobení na dorty, které už nemělo využití. Taky to šlo, jen se lepidlo muselo nanést rychle a nenechat zaschnout. Posypat, ještě v tom barevném doupěti mírně přitlačit a i se špejlí nechat zaschnout. Korálky by byly hezčí, ale tohle je taky zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  14. [19]: To je také dobrý nápad, jen ty korálky mají určitě větší trvanlivost .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).