Vánocekazky


Za tři týdny jsou Vánoce a jediné, co mi je připomíná, je výhled z okna a úložný prostor v posteli s dárečky pro moje drobečky...

Za normálních okolností mívám nejpozději začátkem adventu vánoční výzdobu, v rámci možností uklizeno a voňavé cukroví schováno před mlsnými jazýčky. Tenhle rok je to ale jinak. Můj vánoční standard velmi výrazně (kromě nemocných robátek, které za to nemůžou a které si to jistě nenaplánovaly) narušila jedna banánová krabice přinesená ze sklepa...

Říkáte si, co ta ženská bumbala? Co má společného banánová krabice a Vánoce? Hodně. V té krabici totiž byla vánoční výzdoba. Byla. Vlastně ještě je, ale v trochu jiné formě, než v jaké jsem ji tam před rokem ukládala. Ony si na ní totiž pochutnaly krysy. Soudím tak podle toho, co tam jejich kakací dírka zanechala.

Ty mrchy sežraly skoro všechno, nejprve prožraly krabici, pak igelitky a když se dostaly dovnitř, udělaly si hostinu. Nejvíce jim chutnaly slaměné ozdoby, dřevěné lýko a polystyrenové koule, které jsme loni s prckem tak pracně tvořili na jeho stromeček v pokojíčku. Doufám, že jim ty tempery, lepidlo a třpytky udělaly v tom jejich plyšovém pupku pěknou paseku. Nemám ani adventní věnec, komponenty na něj ty Vánocekazky sežraly taky.

No, a nemám ani cukroví, nemocná dítka mi dávají zabrat. Ale při pohledu na máslo, oříšky a spíž plnou dobrot mám alespoň představu, jak "asi" bude vypadat.

A úklid? Při pohledu na jídelní stůl to tak sice nevypadá - momentálně se tam kromě mísy ovoce, slánky a pepřenky, nachází také krabice s léky, balíček kapesníčků, korálky, svíčky, balící papír, flísové ozdoby, lepidlo, mašle (jo, správně, budu dělat adventní věnec z toho, co dům dá), zápalky, LEGO návod, vánoční vůně do zásuvky, pět cédéček, sušenka a kelímek od jogurtu - ale vánoční úklid jsem si udělala naštěstí už v říjnu...

Ale nebojte, mě to o vánoční náladu nepřipraví, stačí se jen podívat z okna. Nebo na okno? :)



17 komentářů:

  1. No teda, vždycky jsem hlodavce bránila před nadávkami ostatních, protože jsem si byla jista, že nejsou tak hrozní jak to vypadá, ale rapidně na ně měním názor. A víš co? Normálně bych si dala tu práci, udělala ještě jeden adventní věnec navíc, napustila ho arsenem a dobrou chuť, milé Vánocekazky.

    OdpovědětVymazat
  2. To není vůbec špatný nápad...

    OdpovědětVymazat
  3. Ty fotky jsou moc povedené, závidím lidem co mají fotoaparát :(...

    OdpovědětVymazat
  4. Janinko, to teda naštve. Ale jinak si myslím, že jsi zatím nic nezmeškala. Taky ještě nemám  vytaženou celou výzdobu, asi se do toho pustím dnes odpoledne, aby jsme měli víkend už vánoční, když je i toho Mikuláše. Tak ať se ti dílo daří a dětičky se brzo uzdraví.

    OdpovědětVymazat
  5. Počkat, Vánoce? Oni už zas.. jo aha, on je prosinec. Já vnímala naposledy říjen

    OdpovědětVymazat
  6. Já letos chtěla věnovat do našeho mimi-klubu umělý vánoční stromek, co se nám už léta válí na půdě. A když jsem rozbalila krabici, zjistila jsem, že ten stromek nejspíš opadal - tedy myši mu hodně pomohly. Zůstaly jen ty silné umělé větve úplně holé, zato v hromadě hovínek.

    OdpovědětVymazat
  7. jeej ty mas krasny pohlad z okna ako z rozpravky prckom prajem nez su skoro hopky dupky zdravy a robia na vyzdobe stromceka:)

    OdpovědětVymazat
  8. Vááánoce, Vááánoce přicházejí, zpííívejme přátelééé!

    OdpovědětVymazat
  9. máš aspoň hezkej výhled... a co muž? ten nepomáhá?

    OdpovědětVymazat
  10. To zamrazené okno je jako z pohádky.

    OdpovědětVymazat
  11. [4]: Děkuji, už to vypadá, že se to obrací k lepšímu

    OdpovědětVymazat
  12. Jo taky jsem z vánoce překvapená jak rychle se vecpaly. Vánoční ozdoby naštěstí mám, neb loni jsem kupovala komplet všechno - nový byt, nové ozdoby. Aly i tak jsou krysy mrchy. Takhle to zničit a hlavně nečekaně. Člověk na to vůbec není připraven. Stromek ještě nemám, dárky ještě povětšinou taky ne, a svícínek jsem udělat nestihla, protože jsem nějak nenakradla jehličí.... Takže neboj, nejsi v tom sama

    OdpovědětVymazat
  13. Jsou to mrchy! Doufám, že měly aspoň pořádný břichabol... zmutovaný potvory.

    OdpovědětVymazat
  14. Jo, přítelovým rodičům myši taky sežraly věci ve sklepě. Od tý doby tam jeho mamka chodí slídit a větří tam myšinu. Začíná být paranoidní Jako já od té doby, co jsem vymetala spíž plnou stovek moučných broučků. Neuvěřitelný, během snad tejdne sežrali všecko, všecko načali, všude vlezli, musela jsem komplet obnovit spíž. Takže na velikosti nezáleží - v jednotě je síla

    OdpovědětVymazat
  15. [12]:[13]: Děkuji, ony se z toho vylížou... A už to u nás začíná pomalu vypadat jako u lidí, včera jsem uklízela!

    OdpovědětVymazat
  16. Mě prokousaly nejen vánoční výzdobu /koukám, že je obzvlášť oblíbená, mají krysy něco proti vánocům, to by měli mít kapři,ne? Ale sežraly mi i loni nové kozačky ve skříni na půdě. Potvory. Dětičky máme taky nemocné často, ale teď se drží /no, včera dcera začla pokašlávat/ tak to vidím, že lehnou až o ván.prázdninách

    OdpovědětVymazat
  17. Mně dnes lehl manžel a dítka už znovu kašlou. Takže to budu mít asi na Vánoce stejné...

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).