Zazvonil zvonec, prázdnin je konec...


Moji milí blogoví návštěvníci, 

po delší prázdninové pauze zdravím a mávám. Rozjezd po takové době bývá poněkud krušnější (asi jako po proflámované noci), a tak začnu zlehounka s tím, co mě za ty dva měsíce a kousek potkalo a zanechalo ve mně hlubokou stopu. Protože vás to určitě strašně moc zajímá, že jo :).

Po deseti letech se nám propadl/rozpadl sprchový kout. Vzhledem k tomu, co tam tenkrát firma Pat a Mat při kompletní rekonstrukci bytu prováděla, je ale i těch deset let zázrak. No a protože "drobnosti", jakým takový smrtelně pochroumaný sprcháč bezesporu je, instalatéři naprosto ignorují a berou jen velké zakázky, rozhodli jsme se, bez jakýchkoliv zkušeností, opravit si to sami. Tedy, opravit... Vybourat, brousit, penetrovat, instalovat, připojit odpad, silikonovat, připevnit zástěnu, vyměnit sprchový panel... A víte co? Instalatéři se můžou jít bodnout, protože jsme to zvládli na pohodu!

Za tři měsíce jsem, navzdory kecům o metabolismu a lékařským prognózám, že to nepůjde, zhubla vcelku nenásilně šest kilo.

Máme doma vysokoškoláka!

Během jednoho krásného slunečného dne jsme se zúčastnili miliardářské svatby.


Do elektronebíčka mi odešla pračka. Pořád nemůžu uvěřit tomu, že ta nová to prádlo opravdu vypere!

V nouzové situaci, kdy v domově řádily průjmy a zvracení, jsem se naučila klienty krmit stříkačkou.

Můj blog navštívil čtenář s číslem 900 000.


Zbavili jsme se obrovského závazku a splatili hypotéku.

Zemřelo mi devět klientů :(. Je něco mezi nebem a zemí, co způsobuje, že v našem domově odchází ve čtveřicích. Snadno si tedy vypočtete, že další tři budou následovat... 

Koncert Depeche Mode se stal zážitkem a legendou, která se v naší rodině bude předávat z generace na generaci:

- cestou na letiště jsme zabloudili a trochu si zašli. Trochu pět kilometrů. Budiž nám útěchou, že takových lam tam bylo víc.
- před začátkem koncertu nás zastihla neskutečná průtrž mračen, která všem plivla do tváře (doslova), včetně našich pláštěnek.
- třešničkou na dortu byla cesta tmou v šedesátitisícovém davu zpátky přes letištní plochu, která se díky dešti změnila v rýžové políčko. Nebo spíš pole. Poznávacím znamením návštěvníka koncertu tak byly čvachtající boty a kalhoty zablácené minimálně do půlky lýtek :D.



Týden jsme se nechali hýčkat ve wellness.


No a to nejlepší nakonec - prvorozený oslavil dvacetiny! :)

40 komentářů:

  1. Léto plné zážitků. Pamatuji si, když jedno takové taťka strávil novou koupelnou pro naši babi - zvládnul ji celou se vším sám.
    Koncert Depešáků ti moc přeju, ale trošku závidím - četla jsem, že to bylo boží - tomu ráda věřím. 🙂 Wellness bych si taky nechala líbit - třeba se dočkám. Vše nejlepší oslavenci. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taťka je šikovný, nejsem si jistá, jestli bychom zvládli koupelnu celou, jako on :D. Děkuji, přání oslavenci vyřídím :).

      Vymazat
  2. Janinko, jásám, byla jsem napnutá jako kšandy, proč chybíš. Hrozně jsem se lekla, co že se rozpadlo a naštěstí to není váš vztah, jen sprcháč. Uff. Prázdniny boží a takhle hnusně dopadly mé ponožky a botky v Irsku taky, heč! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji, maximálně se tak rozpadám trochu já, ale nic dramatického :D. S těmi botami a ponožkami patříme evidentně do stejného klubu :).

      Vymazat
  3. Jani, vítám návrat po prázdninách, které byly na zážitky hodně bohaté. Zažila jsi spoustu nového a nakonec jste se odměnili skvělým wellness pobytem, také bych si dala říct. Měj se heztky, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
  4. Teda, to by dalo na samostatné povídky! Ale ty třeba ještě budou následovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že povídky nebudou, trochu jsem zlenivěla a kompresuji :D.

      Vymazat
  5. Rádi tě po pauze opět vidíme! Zní to jako skutečně plné léto. A koncerty, které dopadají tak, jak o tom píšeš, jsou sice poněkud nepříjemné, ale to množství vtipných historek, které se o nich pak může vyprávět, za to snad i stojí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vás taky! :) S těmi koncerty je to zvláštní, vždycky na každém najdeme něco extra nezapomenutelného :D.

      Vymazat
  6. Teda, to je spousta bezva zpráv v jednom, ani nevím, k čemu gratulovat dřív :-)
    Ale jo, prostě sprcháč vede, jste dobří, že jste to zvládli!

    Taky se odhodlávám po delší pauze zas skočit na psaní, ale nějak to ještě dost drhne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme, jsme na sebe opravdu pyšní! :)

      Chápu, není to jednoduché. Já teď budu ráda, když se objevím na blogu jednou za týden, za dva, musela jsem udělat kompromisy, protože priority mám teď trochu jinde - nesmírně mě baví přípravy do práce, které ale sežerou strašně moc času. A taky jsem se začala trochu víc rozmazlovat a naučila jsem se nemít u toho výčitky, že zanedbávám něco jiného :).

      Vymazat
  7. To je hezké prázdninové shrnutí. Gratuluju k vysokoškolákovi, zhubnutým kilům, novému sprcháči i splacené hypotéce.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  8. Cože? Takhle velký děti? A máš ještě v záloze nějakého menšího, se kterým budeš vyrábět, nebo už jenom z vlastní iniciativy? Wellness, zhubnutí i splacenou hypotéku bych si taky nechala líbit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V záloze mám mladšího třináctileťáka, ten pořád ještě tvoří rád. A až vyroste i ten, pořád mám babičky a dědečky v domově :).

      Vymazat
    2. Tak ještě že je tvořivé dítko v záloze. :-)

      Vymazat
    3. To jo, ale asi to nebude mít dlouhého trvání :D.

      Vymazat
  9. Tak to bylo superadrenalinové léto.
    O sprchových koutech by se dal napsat horrorový příběh. Představ si, že by tam Pat&Mat někoho zazdili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chvílemi ano :).
      To vskutku dal, obzvláště v našem případě. Když se sprcháč propadl, musela jsem strčit ruku naslepo do kontrolních dvířek, abych zjistila, kde všude teče a jak moc špatně na tom je. To křupání pavučin, jak jsem se skrz ně rukou drala... fakt horor! :D

      Vymazat
  10. Janinko to Tě tady ráda zase vidím ! Mávám, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to byly tedy prázdniny plné vzruchu. Nějak se mi nechce věřit, že starší synek už oslavil 20.narozky, ke kterým mu dodatečně přeji jen všechno dobré.
    Jsem ráda, že jsi zase tady !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Tak tomu říkám "plnotučné prázdniny" :-). Spousta zážitků různého druhu, tak to o správných prázdninách má být.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas adrenalinových, ale bez nich by to asi nebylo ono :).

      Vymazat
  13. No tak to ses nenudila, měla jsi to pestré :)) Tyjo, synátor už začíná být velký chlap, jo? To mě překvapilo. Já si furt myslela, že máš dva malé kluky (ještě na základce třeba). Tak mi to k tobě líp sedělo.
    A devět klientů? To mě moc mrzí :( Taťka našel náhodou fotku naší starší sousedky (teda já už jsem se ní později pořádně neviděla, bylo to u rodičů), má Alzheimera, tak mi to přišlo takové smutné... navíc má teď úplně bílé vlasy, a tak bych řekla, že vypadá starší, než ve skutečnosti je. Teď je... jmenuje se to přesně Alzheimer Home. Mají to tam moc hezké (podle fotek). Snad se tam má dobře!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezko, z toho si nic nedělej, v mé práci si kolegové taky myslí, že mám malé děti :D.
      No jo, devět. Ale takhle to bývá každý rok, přes léto je jedno období a pak v zimě druhé.
      Snad se má tvoje sousedka dobře, ta péče se zlepšuje každým rokem, ale jako všechno je to o lidech...

      Vymazat
  14. Prázdniny jak mají být. Trochu vymalovat, opravit, užít si a slavit synovy dvacetiny. 👍👏🙌

    OdpovědětVymazat
  15. Vítám tě zpátky, Janinko! <3 Tý jo, s tou opravou jste šikulky. Nepřemýšlíte o vlastní firmě, když už to máte v malíku? :D 900 000 je nádherné číslo, velká gratulace :) kdy vysokoškolákovi začíná semestr? Ať se mu na VŠ líbí :) já začínám v pondělí. Koukám, že koncert byl opravdu nezapomenutelný :D měj se krásně :)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš ne, myslím, že nám naše koupelna stačila :D.
      Děkuji za gratulaci! :)
      Semestr mu začal v pondělí, ale už tam chodil předtím na matematický kurz, zatím má rozvrh masakr, ale musí to nějak přežít do dalšího semestru :D.

      Vymazat
  16. Sakra to je úžasné shrnutí, takové plné zvratů. Spoustu malých voserů, ale především velkých úspěchů a zážitků. Akorát tedy klientů je mi líto. To je část shrnutí, kterou jsem nečekal a strašně mě zarazila, ale asi je to tím, že jsem zatím nenarazila na to, co vlastně děláš. Musím sem chodit holt častěji a víc sondovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ale bez těch voserů by to asi byla nuda :D.
      Klienti na tom mnohdy byli zdravotně i psychicky velmi špatně, měli velké bolesti, a když to řeknu hodně syrově, pro některé z nich byla smrt opravdu vysvobozením :(. Pracuji v sociálních službách jako aktivizační pracovník.

      Vymazat
  17. Takových novinek :-D
    Kila dole závidím, nemám pevnou vůli, mám motivaci (Mladý chlapec), ale ta vůle jaksi chybí.
    Pračka mě letos taky opustila, chápu tu nedůvěru.
    Tvoji práci bych asi nezvládla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo :D.
      Já musela zhubnout kvůli artróze v kyčlích, jak budu mít dlouhodobě přes 70 kilo, hrozí mi invalidní vozík, a to je docela nepříjemná vidina, obzvláště když ji zkombinuju se čtvrtým patrem bez výtahu :D.
      Jsme synchronizované, podle tvého článku nám totiž nové pračky přišly ve stejný den :D.

      Vymazat
  18. To mi pripomnelo pred dvema lety Dona Giovaniho pod sirym nebem v Dareckem udoli,kde nas po puli rozehnal lijavec..

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).