Veselé příhody z rekonstrukce...


Poslední měsíc mám pocit, že se moje ruce transformovaly. Jedna do podoby koštěte a druhá se nápadně svými funkcemi podobá šroubováku, kterému zdatně sekundují kladivo s kličkou...

V téhle chvíli jsem alergická na jakýkoliv zvuk, který se podobá řezání, zatloukání či vrtání a na vše, co tyto zvuky vyluzuje. Husí kůže mi naskakuje, když se v mojí blízkosti objeví cokoliv, co vypadá jako hřebík, šroub, čep, případně piliny a suť. Ovšem nejhorší emoce, kterých jsem schopná, a to myšlenky na vraždu, nastávají, vidím-li majitele firmy, která nám měla kompletně zrekonstruovat naše bydlení ještě před naším nastěhováním.
Vy, kteří si tipujete, že moje vražedné myšlenky neplynou z žádné skryté duševní poruchy, nýbrž z toho, že majitelé firmy jsou debilové, máte pravdu. Na rekonstrukci, která by měla za normálních okolností trvat měsíc, jsme jim dali měsíce téměř dva. A to byla chyba. Času dost, lážo plážo, byť se jim stálo stále za zadkem, výsledek byl takový, že po ujištění, že můžeme dát výpověď ze starého bytu a v daný termín se nastěhovat, to dopadlo tak, že v den stěhování stihli ti kutilové zprovoznit WC a fungovala pouze voda z hlavice ze sprchového koutu a elektřina z jedné zásuvky, kterýžto stav takhle setrval několik dní. V celém bytě nebyly zárubně ani dveře, dřez zprovoznit nedokázali, protože by si museli vypilovat do vyříznuté desky malinký otvor, umyvadlo neuměli osadit, protože takový typ ještě neviděli a sprchový kout? Po sešroubování rámu nám bylo řečeno, že máme vadný kus a že se tam nevejdou skla a ať set jdeme reklamovat. Nejsem nijak cimprlich, byla jsem zvyklá na svíčky, kadibuku a mýt se v lavoru, ale tohle bylo i na mě moc, obzvláště, když jsme začali zjišťovat další nedostatky - na jednom místě propadlá plovoučka, na některých místech vymalováno tak, že by to snad i náš Matýsek zvládl lépe plus jako bonus rozmlácený domovní telefon. Lišty u podlah přivrtané ohromnými šrouby a jako bonbonek, to se nedá slovy popsat, to se musí vidět...

...hadičky a trubky koukající zpod sprchového panelu...


Když jsem tohle uviděla, vydala jsem zákaz sahat na cokoliv, co má spojitost s instalatérstvím a objednala si na vlastní náklady instalatéra jiného. Sice to trvalo tři dny, než nám to tu dal do kupy, ale... Umyvadlo i dřez funguje bez problémů, ta prasárna na obrázku je přesekaná o dvacet čísel výše a začištěná kachličkami tak, že byste nic nepoznali. A sprchová zástěna? Samozřejmě, že to vadný kus nebyl - ti dva debilové totiž ten rám smontovali a přivrtali jinak a jinými šrouby, než bylo v návodu a proto jim tam nesedělo nic tak, jak mělo... A o něco později nám pan instalatér opravil i odpadní trubku u pračky, kterou seřízli tak špatně, že jsme měli v koupelně při prvním praní malou potopu. Ale jen malinkou, protože jsem měla jisté podezření na kvalitu jejich práce a raději si první ždímání hlídala.

Můj drahý nazval ty dva Patem a Matem. Což si myslím, že nebylo tak úplně fér, protože to byla urážka těch dvou kutilů - tedy, samozřejmě těch loutkových :). To ovšem ti dva živí nemohli nějak rozchodit, tedy alespoň ten mohutnější a agresivnější z nich, který začal plácat cosi o drzosti a vrcholu arogance. No jistě, každý by byl v klidu, kdyby se měl druhý den stěhovat a v bytě by nebyl záchod, odpady, voda ani elektřina. To jenom Procházkovi vyšilujou :). Nebudete tomu věřit, ale tak to vážně vyznělo. A když jsme upozorňovali na nedostatky, dozvěděla jsem se vskutku zajímavou věc - za všechno si můžeme vlastně sami - neměli jsme projekt (manžela detailně propočítané nákresy se nepočítají), nastěhovali jsme se před dokončením a hlavně, máme jiný vkus - lišty připevněné velkými šrouby, které z nich vyčuhují, jsou totiž normální a oni nemůžou za to, že pan Procházka má odlišný vkus. A propadlá podlaha? Prý jsme si neobjednali vylití podlahy a že je podklad křivý, za to taky, jak jinak, nemůžou. To oni totiž nepoznají, oni jen pokládají...

Víte co? Když to tak po sobě čtu, jsem zralá na panáka.

33 komentářů:

  1. Kdepak Jani - panák to nespraví, to chce rovnou celou flašku!   

    OdpovědětVymazat
  2. No, a právě proto jsem se stal Ferdou Mravencem, práce všeho druhu.

    OdpovědětVymazat
  3. To je přesně problém doby. Staří a dobří řemeslníci vymírají, noví vyučení nejsou neboť se rodičům zdá lepší mít syna manažera kterej po škole sice jde hned na pracák, páč jich je jak much, než řemeslníka. A ti co jsou k mání jsou většinou rekvalifikovaní....manažeři....a ti neumějí máknout rukou ani náhodou....Jen doufám že s toho vyvázneš se zdravou kůží a rozumem....     

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Díky Ivet, ty dokážeš potěšit . Nemůžu, jsem do středy s dětičkama sama .

    OdpovědětVymazat
  5. no, moc veselé ty historky tedy nejsou- je to spíš hrůza a děs, je to na zbláznění a já se Vám obdivuji, že jste to přežili a ještě jste dokázala o tom napsat tak vtipně. To já bych asi nerozdýchala a asi by se schylovalo k nějakému trestnému činu nebo alespoň přestupku!!!! Snad už budete mít všechno OK!

    OdpovědětVymazat
  6. Podobné peripetie mám naštěstí už za sebou (tedy do doby než si manžel zase usmyslí něco rekonstruovat   )

    OdpovědětVymazat
  7. Podobnou katastrofu jsem naštěstí nezažila, stavěli jsme ještě v dobách totalitních, kdy se řemeslníci sice vyvažovali zlatem, ale alespoň byli vyučení. Zase jsme nemohli sehnat materiál, takže se podplácelo ve stavebninách, železářství, elektru Jak je vidět, každá doba má své mínusy. Jdu si dát toho panáka taky, pro jistotu, kdyby se něco porouchalo Tobě přeju pevné nervy a spokojené bydlení v novém

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Jestli tady byli nějací dobří řemeslníci, tak už jsou dávno mrtví, protože to bylo ještě za Rakousko-Uherska a za první republiky.

    OdpovědětVymazat
  9. Cizí neštěstí potěší:my jsme dopadli hůř, my dali za rekonstrukci kuchyně a koupelny+topení v celém RD 200000 a práci odvedli tak za necelých 100000.Žalovat je nešlo,protože ještě než dokončili práci,firmu zrušili...

    OdpovědětVymazat
  10. Nadávala jsem, že jsme se do rekonstrukce pustili sami... ale jak to tak čtu... jedině dobře!

    OdpovědětVymazat
  11. Ach jo, to se divím, že jsi ty debily nezabila Mně by určitě zavřeli, protože takovým lemplům bych zakroutila krkem.

    OdpovědětVymazat
  12. Když jsme stavěli dům, taky se táta s firmou pořád dokola hádal, ale naštěstí to vždycky uhádal, jinak bychom měli křivou fasádu, rozpraskané zdi a kdo ví co ještě.

    OdpovědětVymazat
  13. tak z takových fachmanů by mě klepla pepka, ještě že jsme si takové práce dělali sami manžel a švagr obkladači, syn truhlář dělal podlahy a kamarád vodu topení a elektriku.. všechno u Vás dobře dopadlo tak se se Vám krásně bydlí...

    OdpovědětVymazat
  14. dej si panáčka! a zbytek okomentuji asi takto - pod podlahu se většinou dává podložka, která menší nerovnosti vyrovná... lišty se lepí lepidlem, v nejhorším případě přitloukají hřebíčky bez hlaviček, které nejsou prakticky vidět... takhle udělat sprcháč by zvládl i náš táta po deseti pivech a stejně by to vypadalo ještě líp! Inu, dneska narazit na dobrého řemeslníka je skoro umění   Pomalu už chápu hlášku svého kamaráda - než se stěhovat, to radši vyhořet budeme doufat, že komplikovaný start značí už jen samá pozitiva při bydlení   

    OdpovědětVymazat
  15. Jani,tak tohle chce opravdu celou lahev něčeho dobrého a tou prázdnou lahví je bacit po palici.

    OdpovědětVymazat
  16. Druhdy slovutná dělnická třída je na tom věru nedobře, což znám i z vlastních zážitků. Jak těmhle věcem vůbec nerozumím, někdy i já jen valím oči.

    OdpovědětVymazat
  17. Pri slovách - majster odborník v dome - chytá vyrážka aj mňa.

    OdpovědětVymazat
  18. Jen jsem to cetl uz se mi ruce menili v pesti, jelikoz mam velmi podobnou zkusenost. Arogantni nymandi, kteri znaji a umi vse nejlepe a vsichni ostatni jsou blbci, ale hodiny oprav po jejich "praci" me bohuzel neminuly.

    OdpovědětVymazat
  19. Ač si to napsala zvesela, je mi z toho celkem hodně smutno. Tohle je produkt dnešní doby. Za hodně peněz málo muziky...

    OdpovědětVymazat
  20. [5]: Děkuji vám , snažila jsem se to opravdu odlehčit, nejhorší už máme za sebou, i když ty patlaly tady ještě budu nejspíš muset nějakou dobu snést.

    OdpovědětVymazat
  21. Tak to je nářez - až mě polilo horko Upřímně s Tebou cítím, protože vím o čem mluvíš. Je dobré mít dneska kamarády od fochu a "vyprdnout" se na takovéhle nemehla. Jenže to člověk hned nepozná. Máš velkou zkušenost a pro příště budeš vědět koho už nee. Od jisté zkušenosti stojím řemeslníkovi za zadkem - ať se mu to líbí, nebo ne a hned co se mi nezdá - komentuju. Mockrát se mi to vyplatilo. Naštěstí si už spoustu práce uděláme sami - trvá to sice déle, ale vím, že to bude podle mých představ. Pevné nervíky

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: odlepuje? strejda truhlář, co mi tu podlahu pokládal, tím lepí i zrcadla na zeď! mám tím přilepené i rohové lišty, i lišty u stropu a je to dva roky a pořád drží takže lepidlo s názvem Mamut můžu jedině doporučit!

    OdpovědětVymazat
  23. S takovýhlema firmama jsou vždycky problémy. To když strejda s tetou stavěli barák, bylo to to samý, máme zaručený info.

    OdpovědětVymazat
  24. [22]: Děkuji, už nemám sílu ani se vztekat, ale tahle trdla rozhodně nikde dál doporučovat nebudu .

    OdpovědětVymazat
  25. Ne každý řemeslník umí to, co nabízí. Mě nedávno zarazila naše skvělá sprchovhá hlavice s hadicí, která zajíždí do vany, a trčí jen hlavice. Vypadá to dobře, hadici nevidíš. Bylo to fajn ale jen do doby, kdy se hadice urvala a zajela pod vanu. Jediná možnost výměny byla odřezání vany, jinak se tam dostat nedalo.

    OdpovědětVymazat
  26. [9]:Moji bráchové jsou hodně manuálně zruční, takže leccos opraví, až kolikrát žasnu. Zajímavé, že od toho druhého, ani jeden ze synů jeho zručnost nepřevzal. Kdyby měli přitlouct hřebík, asi si rozmlátí vlastní ruce. Řekla bych, že tohle "všeumělství" se trochu dědí, tady to zřejmě nepodědili ani za mák.

    OdpovědětVymazat
  27. Ještě jsem si vzpomněla na jednu klientku, jejíž manžel stavěl dům. Sám nebo svépomocí. Některé věci pravda přenechal firmě, al takových 80% práce dělal sám, po víkendech. Je prý velmi velmi velmi pečlivý, všechno dvakrát přeměřuje a nad vším zdlouha uvažuje, díky tomu budou mít festovní barák, který snad přežije i třetí světovou.

    OdpovědětVymazat
  28. [27]: U nás se ta manuální zručnost a sklony ke kutilství dědí prakticky na sto procent. Já jsem to zdědil po tátovi. Mimo jiné i proto, že jsem mu od malička koukal pod ruce, když něco dělal. A po mě to zdědili oba moji synové. Můj brácha se sice celý život tvářil lemplovitě, ale sklony ke kutilství tam někde hluboko byly skryté. Což se projevuje zejména nyní na stará kolena, když koupil barák a pořád jej nějak upravuje a vylepšuje.

    OdpovědětVymazat
  29. [26]: Taky zajímavé, nám, až odejde do toho svého nebíčka odpad, tak budeme muset z boku dlaždice a Ytong, abychom se k němu dostali, na dvířka se nějak zapomnělo... .

    OdpovědětVymazat
  30. Mě jsou zatím zvuky spojené se dřevem docela příjemný, typicky třeba řezání nebo hoblování dřeva :) No bude to asi tím, že to každej den nemám, že

    OdpovědětVymazat
  31. Janinko, když to tak po Tobě čtu, mám neskutečnou chuť prokopnout těm hovadům hlavy. Co to je za kretény? Doufám, že jste jim za práci nezaplatili. Já bych si to zdokumentovala a normálně bych jim takovou fušařinu nezaplatila! Co si to dovolujou? A to jednání? Co si to dovolujou? Jak se takový prasata můžou vůbec uživit? Co si to dovolujou? To je dobytek!

    OdpovědětVymazat
  32. [32]: Zaplatili jsme jen to, na čem jsme byli dohodlí, žádné desetitisíce navíc se nekonaly. Najali jsme si soudního znalce a nechali si zpracovat detailní rozpočet, protože ze strany firmy tam byly naprosto nereálné položky, třeba pytel lepidla za tisícovku . Firma si doporučený posudek nepřevzala, tudíž jim polovičák napsal pěkný mail a od té doby je klid.

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).