Perníčková divočina


Prosincový článek bez Procházkovic perníčků by byl jako svíčková se šesti bez knedlíků, takže bez okolků, tady ho máte. Jak už jsem mnohokrát psala, i kdybyste si oči vykoukali, tradiční vánoční motivy u nás prakticky nenajdete. Zdobící divočinu začal provozovat před lety na cukroví můj manžel (stačí sjet jen na fotku, minout nemůžete :)), naši hoši se toho chytili a úspěšně jdou ve šlépějích svého otce. Každým rokem je tato divočina čím dál větší a já jsem zvědavá, kdy dosáhne svého pomyslného vrcholu, zatím jsme asi někde na úpatí. Na mou omluvu musím dodat, že já se vážně první kousky snažila o typicky vánoční zdobení, jenže kluci mě do svého barevného světa tak vtáhli, že jsem nemohla odolat. Prostě to nešlo :). 

Upozornění: zručným perníkářkám, po loňském umírněnějším zdobení, se pohledem na to letošní zježí chlupy hrůzou i tam, kde o nich doposud nevěděly. Předem se jim za tuto nepříjemnost omlouvám a soucítím s nimi. 







Článek tradičně zakončím mým nejoblíbenějším kouskem v naší perníčkovské historii... :)

"Mami, to je zajímavej perníček, to je nějaký zvířátko?"
"Jo, to je speciální zvířátko a jmenuje se odřezek..."


Moji milí, 

nejsem si jistá, zda se tu ještě před Vánocemi ukážu, a tak vám pro jistotu už teď přeji krásné a poklidné svátky vánoční a v novém roce hodně štěstí a zdraví :).

Vaše Janinka

42 komentářů:

  1. Náhodou se vám perníčky povedly. My je nepečeme - sice mi chutnají a mám je ráda, ale mamka říká, že se s tím nebudeme patlat a že je neumí zdobit. Ale vymyslely jsme alternativu na základě jednoho druhu sušenky/cukroví, které upekla loni teta - Crinkles, s přídavkem perníkového koření - naše "perníčky" nakonec budou. 🙂

    Milá Janinko, přeji ti krásné, klidně a pohodové Vánoce. Tobě a celé rodině. A do nového roku jen to nejlepší. Hlavně hodně zdraví a štěstí. ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Perníčky jsou náhodou super jednoduchá záležitost, já třeba letos z půlky těsta udělala tvary a z půlky jen kolečka, která jsem pak slepila marmeládou a ozdobila kapkou čokolády a mandlí. Se zdobením tvarů si člověk moc hlavu lámat nemusí, jednou na to taky nebyl čas a zblajzly se i tak :D.
      Děkuji za krásné přání! :)

      Vymazat
  2. Náhodou, anjel, co vypadá jako bílá vrána, je boží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, měl to být duch, ale vrána je taky dobrá! :)

      Vymazat
  3. Skvělý! Chlapci jsou i vlastenci, udělat hvězdičku v barvách české vlajky, tak to je hodně velké uvědomnění! jen tak dál .... jsem zvědavá na vrchol. I celé Procházkojc krásné, tvořivé a klidné vánoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, vlastenci, to oni jsou. Snažili se i o vlajku Francie, ale protože to je trochu podobné vlajce ruské, radši jsem to sem ani nedávala, aby mě tu někdo neukamenoval.
      Já ten vrchol snad ani vidět nechci :D.
      A děkuji!

      Vymazat
  4. Jani, já perníčky nepeču a ostatnímu cukroví také moc nedám, ale umím ocenit kreativitu tvých chlapů. Že nevypadají zrovna vánočně, to by mě fakt netrápilo 😀 Celé rodince přeji klidné a příjemné vánoční svátky a v příštím roce všechno nej, nej, nej. Moc zdravím 😊😘

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos jsem cukroví skrouhla na poloviční dávku a vypadá to, že se nic moc nestane :D, ale perníčky, ty u nás chybět nesmí :).
      Moc děkuji, Evi, za pochvalu i milé přání!

      Vymazat
  5. Tak to je paráda :D Odřezek :D My perníčky nepečeme, ale vzpomínám si, jak jsme je spolu s mamkou zdobily, když jsem byla ještě hodně malá.
    Janinko, tobě taky krásné svátky a v novém roce ať se daří, ať jsi zdravá a šťastná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Perníčky jsou dobrá terapie na nervy, můžeš tam popustit uzdu fantazii a fakt to pomáhá :).
      Děkuji ti moc za milé přání! :)

      Vymazat
  6. Náhodou, Janinko, jsou to výtvory hodné kreativních synů tvořivé matky.Nejvíc mě dostala vlajka ČR.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Jani, perníčky jsou veselé a kluci kreativní, já mám barvy ráda. Ten poslední mě připadá jak nějakej dinosaurus co má svatbu. PřejuTi hezké Vánoce a do nového roku hodně zdraví celé rodině. Já a můj blog si bereme vánoční prázdniny, chci si od všeho odpočinout. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkujeme, dinosaurus ve svatební nemá chybu! :)
      Děkuji za přání a přeji pěkné odpočinutí, jsem na tom stejně, nutně potřebuji prázdniny :).

      Vymazat
  8. Prostě veselé a barevné Vánoce. ,,Pánové" jsou krásně kreativní. Perníčky jako takové- základ pro tvoření, které je pak posune o stupeň výše proti jen bíle zdobeným :-))).
    Pohodové Vánoce Tobě i Tvým blízkým a v novém roce jen všechno dobré !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jde o ptákoviny, kreativní tedy jsou, to je pravda :D.
      Děkujeme za pochvalu i za přání, i já přeji vše dobré!

      Vymazat
  9. Takové ty dokonalé vánoční perníčky jsou sice pěkné, ale není to vůbec žádná zábava. My jsme kdysi zdobívali s tátou a jeho perníček "láska k matematice" (na srdíčko napsal polevou matematický vzoreček) vešel do rodinných dějin :-) Takže: jen do toho! A krásné svátky a vše dobré a krásné do nového roku i vám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milé přání i za podporu, podle ohlasů vidím, že jdeme správným směrem! :)

      Vymazat
  10. Janinko, perníčky jsou veselé, krásně duhové, takové jsme doma nikdy neměli. Děti si parádně vyhrály. Tobě přeji pohodový sváteční vánoční čas. 😊🎄

    OdpovědětVymazat
  11. Je fakt, že duhové perníčky tak běžné nebývají - a jsou fajn veselé. Za mě vede ta duhová podkova :-)

    Pohodové svátky i vám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Duhové podkově byly uříznuty konce, aby z ní byla duha a uříznuté konce byly nalepeny k chaloupce, která se rázem změnila na domek na kuřích nožkách :D.
      Díky za chválu i přání! :)

      Vymazat
  12. Ježkovi voči 🥰👍,pokud vydrží mohou konkurovat velikonočním 🥰👍

    OdpovědětVymazat
  13. Jsou krásně roztomile barevní a veselí, moc se mi líbí :) i tobě Janinko a celé rodině přeji krásné Vánoce a pohodový nový rok :)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Leni, za pochvalu i za milé přáníčko! :)

      Vymazat
  14. Já jsem se pobavila a máte doma krásně barevné vánoce. A když to kluky baví, není co řešit :-).

    OdpovědětVymazat
  15. Jsou krásně barevné , já udělala klasiku , tady je znají spíš jen z fotek nebo vyprávění a z takové krásy by se Italové mohli i pominout !😁 Hezké a spokojené Vánoce celé tvořivé rodině přeje Růžena z Itálie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, ráda tě tu vidím, děkuji za pochvalu i za přáníčko! :)

      Vymazat
  16. Perníčky z čeledi odřezkovitých jsou, tuším, zanesené v knize ohrožených druhů, zvlášť takové povedené exempláře :-). Užijte si i s perníčky krásné barevné Vánoce a těším se na další blogové setkávání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělý nápad, myslím, že na Velikonoce přibude další exemplář :).
      Děkuji ti za milé přání :).

      Vymazat
  17. No, já bych teda ten nej kousek pojmenovala trochu jinak...na s...
    Moje perníčky tentokrát mého syna tak dostaly, že si je vyfotil :⁠-⁠D Doufám, že nekolují nikde na FB. Jsem naprostý perníčko-zdobící antitalent.
    Nicméně ti chci Jani popřát Šťastné a veselé v kruhu rodinném, plném klidu a pohody:⁠-⁠)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď, když jsi to nakousla, bych nutně tvé perníčky potřebovala vidět! :D
      Děkuji ti, za milé přání, Chudobko :).

      Vymazat
  18. To jsou úžasné a roztomilé perníčky ♥♥♥ Přeji ti krásné prožití vánočních svátků ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  19. Janinko, příště jdeme i my do barev :-) Krásné dny plné pohody a v novém roce štěstí, zdraví, lásku, radost, nápady, úsměv... .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za přání a dej pak vědět, jaký byl výsledek! :)

      Vymazat
  20. Něco takového se nenajde ani u pernikářů v Pardubicích.
    Nádhera, je jen škoda, že taková umělecká dílka mají omezenou trvanlivost jako sochy z ledu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s tím naprosto souhlasím :D.
      Moc děkujeme, je pravda, že perníčky občas mizí i rychleji, než ty ledové sochy :).

      Vymazat
  21. To je bomba! Vybavila se mi ta jasně barevná úzkoprofilová modelína ze Západu, když jsem byla malá, úplně cizím její vůni. To jsou perníčky s duší. A odřezek, vyprskla jsem smíchy. Přeji krásný nový rok! L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Převeliké díky posílám za krásný komentář! :)

      Vymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).