Graffiti v Amsterdamu


Letní toulání po Amsterdamu nás zavedlo do stovek méně či více známých míst uliček. A já jsem, místo toho, abych si okouzlená a opojená atmosférou všímala krás města, vymetala zapadlé kouty a lovila graffiti do své rubriky. Tohle už je fakt asi nemoc :).

Protože Amsterdam nemá v centru legální graffiti plochy, jsou tato dílka většinou na menších plochách. A byla to leckdy pěkná divočina :).


Detail :)









Jedno z muzea Madam Tussauds...



Jediné graffiti, které nepatří Amsterdamu, je z městečka Muiderberg, kam jsme se zatoulali cestou na pláž. Nepovedené foto z velké dálky, ale dát jsem ho sem musela. Vůbec totiž netuším, co si o tomhle výtvoru myslet :).

30 komentářů:

  1. Možná divočina, ale někdy povedená. To se nedá srovnat s těmi nevkusnými "malůvkami", které jsem viděla. Města jsou toho plná a já bych za to vraždila.
    Hezkou sobotu, Janinko. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi dílka líbila :).
      Díky Nikolko, i tobě krásný čas předvánoční přeji.

      Vymazat
  2. Chlapeček s kytkou ve vlasech mi nějak připomněl večerníček O klukovi z plakátu.
    A ten POP... by mě děsně lákal k vybarvení :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Kdybys nenapsala, že jsou z Amsterdamu, určitě by to nikdo nepoznal. Umění překračuje hranice. Obdivuji tyto anonymní umělce, tolik umu a snahy a žádná ostraha, která by zajistila, že dílo někdo nezničí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, umění překračuje hranice, když má člověk štěstí, dají se takovéto blbůstky najít i u nás :).

      Vymazat
  4. Kdo umí ať se projeví,tyto grafity jsou povedené.👍

    OdpovědětVymazat
  5. Freddie je naprosto geniální a poslední graffiti se podle mne vztahuje k Davidu Bowiemu buď k jeho období kdy vystupoval jako Zigi Stardust, čili taková nějaká zvláštní vesmírná osoba to míval tu klapku na oku anebo k jeho filmu Muž který spadl na Zem, kde hrál návštěvníka z Marsu v lidské podobě který ma za úkol zachránit svůj vymírající národ. Je to natočené podle stejnojmenné knihy. Ale v každém případě to je, sice ne si úplně podobný, David Bowie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za skvělé a vyčerpávající objasnění posledního graffiti! Napadlo mě, že to bude nějaký hudebník, ale souvislosti mi opravdu unikaly :).

      Vymazat
  6. Koníčky holt někdy komplikují život :-) A ten první obrázek vypadá jako ztělesněný kulturní stereotyp, který o Holanďanech máme. Je až neuvěřitelné, že se to někomu povedlo vtěsnat do takhle malého prostoru :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle koukat na to graffiti mě vůbec nenapadlo, až když jsem si přečetla tvůj komentář. A fakt že jo! :)

      Vymazat
  7. Líbí se mi Ježíš ala Krysař. Parádně na tom obrázku zapadla i krytka na zámek,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takto stylizovaných graffiti tam bylo víc, jen jsem se trochu zapomněla a když jsem si je chtěla zpětně vyfotit, uličky už jsem nenašla. Je jich tam moc :).

      Vymazat
  8. Obdivuji, jak jsi to dokázala najít, většinou takové povedené grafiti nevidím. A poslední grafiti jsem ráda, že mi vysvětlila Vendy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, zrovna tam to nebylo nijak těžké :). Taky jsem ráda za vysvětlení od Vendy :).

      Vymazat
  9. Detail na druhém obrázku mě moc pobavil :-).

    OdpovědětVymazat
  10. Zajimave...kdyz jsem tam byl pred lety, nejsk mne tato sgrafiti neutkvela v hlave..

    OdpovědětVymazat
  11. Zajímavé. Mamka zase "vymetá" kostely :D

    OdpovědětVymazat
  12. Pravda, graffiti, tak jak běžně vídáme počmárané fasády, mne velmi zlobí, až irituje, ale když je fakt něco umělecky ztvárněno tam, kde je to povoleno a nikomu se nic neničí, tak to beru na milost :-))).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na tom stejně, jako ty, za čmáranice bych lámala ruce, ale tohle se mi líbí moc :).

      Vymazat
  13. Ahoj Jani takovéhle graffiti se mi líbí. Souhlas s komentářem přede mnou od Alenky. Měj hezký předvánoční čas, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně taky, Leni :). I tobě krásný čas adventní přeji :).

      Vymazat
  14. Taky bych se připojila k Alence a Lence. Mám zlost když vidím poničenou fasádu krásného domu čmáranicemi, ale když je vidět, že se to umí a je to umístěno na vhodném místě, tak nic proti tomu.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím, mám ty samé pocity při pohledu na čmáranice. Ale tohle, když to tam být může, je takové veselé a hravé :).

      Vymazat
  15. Tyhle graffiti jsou hotová umělecká díla!!! 👍👍

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).