Koronavirový kámoš podruhé


Během posledního roku jsem učinila zajímavý poznatek - v krizových situacích dokáže být lidská povaha tvárná jako modelína a měňavá jako krasohled a lidská psychika křehká jako sněhová pusinka. Spotřeba antidepresiv rapidně vzrostla a pořadník k psychologům, psychiatrům a všelijakým terapeutům by alespoň třikrát omotal zeměkouli. Koronavirová situace doléhá na všechny, dokonce i na zvířata, která jsou znechucená, že jsou trvale pod dozorem. Já bych ale chtěla zmínit hlavně seniory, kteří byli díky uzávěře okresů šest týdnů odříznutí od svých rodin. Mimochodem, zákaz cestování mezi okresy považuji za jedno z nejhloupějších opatření, jaké kdy naše vláda vyplodila. Nejen, že to kýžený efekt ve snížení počtu nakažených nepřineslo a v mnoha okresech počet nemocných naopak vzrostl, ale toho papírovaní kolem! Na všechno aby měl člověk potvrzení či prohlášení, ale papír, na který by ho napsal, si koupit nemohl. Ba ani tu propisku... V tu chvíli jsem byla za svou kancelařinu a tuny papíru všude kolem mě vážně ráda. Ale zpátky k uzávěře, naše máma to zvládala statečně, i když žije sama, bez internetu (jo, fakt to jde!) a jediný kontakt, který jsme spolu mohly mít, byl ten po telefonu. Kdyby bylo nejhůř, domluvily jsme se, že se sejdeme na sestřině louce, kterou rozděluje na první pohled docela bezvýznamný maličký potůček, který ale plní zajímavou funkci - je hranicí mezi našimi okresy. Výlet na louku, která je dost z ruky pro všechny zúčastněné strany, nakonec nebyl potřeba a postaral se o to, mimo jiné, Matýsek, který se rozhodl, že babičce vyrobí kamaráda z podkolenky. Měl přesnou vizi, jak bude vypadat a s náčrtkem za mnou přišel v půl šesté večer, z čehož jsem byla po náročném pracovním dni naprosto unešená, ale co bych pro něj neudělala, že jo. Navíc, bez pomoci by to v tom šibeničním termínu nezvládl, skoro jsme si připadali jako Nastěnka, která musela do svítání stihnout uplést ponožky, jen s tím rozdílem, že my museli do setmění stihnout spíchnout kamaráda :). Ráno, když se jelo legálně do babiččina okresu k lékaři, jí přes prostředníka narychlo vyrobeného kamaráda poslal. 

"Haló? Ahoj babi, jak se ti líbí tvůj novej kamarád?"

"Je krásnej, Matýsku, děkuju. Moc toho ale nenamluví, to víš..."


Ranní zátiší s dvojčetem z první podkolenky...


Stínohry



Na prdelku jsem vážně pyšná!


Jako bonus přihodil Matěj bonbonky a vzkaz...




...které nakonec sroloval do balíčku, schoval do pytlíčku a přilepil jeho oblíbenou kamarádkou izolepou.


Rozloučení s prvním koronavirovým kámošem a kámošem prázdninovým proběhlo v klidu se slibem, že se určitě všichni tři brzy uvidí. A kamarád mohl vyrazit do světa...

66 komentářů:

  1. Jani, Matýsek je opravdu úžasný kluk a jeho kamarád, i když toho moc nenamluví, udělal babičce určitě obrovskou radost. Teď už klidně můžete na návštěvu. I já se těším, že budeme konečně moc vyrazit na chatu. Jen to počasí není nic moc. Zdravím Matýska ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme, Evi :), už se těšíme, až si Matěj vezme zbylé dva a pojedou navštívit toho třetího :D.

      Vymazat
  2. To je moc hezký. Tak ten udělal radost.

    OdpovědětVymazat
  3. Zabarvení tykadlových panožek je vskutku věrohodné.

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, Matýsek má srdce na správném místě, ví, jak je nám babičkám smutno, když ta svá vnoučátka nemůžeme vidět. Navíc je úžasně kreativní a šikovný. 👍💓

    OdpovědětVymazat
  5. Výborný nápad i provedení. A to ani nemluvím o báječném úmyslu, který stál na počátku :-).

    OdpovědětVymazat
  6. To je báječný nápad. Děti si umí poradit. Naše vnoučata také bydlí v jiném okrese a tak mi vnouček namaloval obrázek, mamka ho nafotila a poslala na messenger.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme 😊, je pravda, že myšlení dětí je úžasné, všechno je pro ně strašně jednoduché a raz dva hotovo 😀.

      Vymazat
  7. Jéé, to je ale milé :) Jinak jedna moje babička vůbec na pc neumí, zato druhá má i facebook :D S těmi cestování mezi okresy... nevím... já už ničemu nerozumím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme 😊, opatření vlády už asi nemá cenu vůbec komentovat 🙈.

      Vymazat
  8. Janinko, je krásný a barevný! My jsme zase dostali od Honzíka s dědoušem dva krokodýly. Koupila jsem mu několik párů ponožek Dedoles a on z těch obalů vytvořil krokouše, dolepil zuby a jazyky a věnoval nám je.( je mu přes 6 let )...Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme, Jiřinko! 😊 Ty dětské dušičky jsou stejně tááák krásný! ♥️

      Vymazat
  9. Tohle je fakt nádhera!!!!!!! Krásná akce, která udělala určitě hodně radosti tedynejen Matýskově babičce:-)

    OdpovědětVymazat
  10. To je moc milý nápad a skvělá realizace. <3

    OdpovědětVymazat
  11. Matýsek má srdce na pravém místě. A babičku má rád . Oba panďuláci jsou pohlední :-).
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. To je opravdu dojemně krásné! :-) A taky trochu smutné, protože mám čtyři neteře a synovce a něco podobného si nedovedu představit ani u jednoho z nich. Víc empatických dětí a šťastných babiček! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme moc 😊. Možná za to tvé neteře a synovci nemohou, hodně asi záleží na tom, jestli mají nějaký vzor, v jakém vyrůstají prostředí...

      Vymazat
  13. To je tak milé!! Je vidět, že si Máťa uvědomuje, jak je babička osamělá a že to nyní nemá vůbec lehké.
    My už jsme našeho nejstaršího syna a jeho rodinu neviděli od vánočních svátků a už se nám všem moc stýská navzájem. Sice si telefonujeme, ale osobní kontakt to nenahradí.
    Ať už se konečně vše vrátí do normálních kolejí, to si přeji ze všeho nejvíc...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme 😊. Kluci mají babičku moc rádi a jsou nesví z toho, že ji už přes měsíc neviděli, každou chvíli se tam chystáme, nedovedu si představit, kdyby to bylo tak dlouho, jako u tebe...

      Máš pravdu, už aby byl konec.

      Vymazat
  14. Nádhera!!! Tleskám, tleskám, tleskám....

    OdpovědětVymazat
  15. Ten je úžasný! Matýsek je šikula po tobě :) určitě udělal babičce velikou radost <3
    Souhlasím. Uzavření okresů byla velká hloupost. Na začátku jsem se bála jet i ke koním, které mám 15 km od domova, jestli mě tam vůbec pustí, když to není náš katastr, i když stejný okres. Asi 2 týdny jsem tam kvůli tomu nebyla, jezdily tam holky, co to mají blíž. Pak mi ale koník stonal, tak jsem se vyprdla na nějaký zákaz, napsala si papír, kde je i péče o zvířata, vzala auto a jela (normálně jezdím vlakem, chtěla jsem se ale co nejvíce vyvarovat lidí). Nikdo mě samozřejmě nechytl. Koník už je naštěstí v pořádku <3 nemohla bych ho tam nechat samotného :( srdce by mi puklo. Snažila jsem se opatření dodržet, ale on si mě zavolal, potřeboval pomoct...
    Jezdím do školy na tělocviky, které máme povolené po deseti lidech. ČB jsou sice stejný kraj, ale jiný okres, takže jsem si vždycky musela napsat papír. Jezdila jsem tam ob týden. Řidiči ICOMu vždycky strašně nadávali, proč jezdíme, když jsou školy zavřené. Nechápou, že výuka do deseti lidí je povolená... Ani jednou se mi nestalo, že by řidič neměl kecy! Jedné holčině to zase vyčítal, že někam jezdí a ona mu hezky odpověděla: ,,Já bych ráda zůstala doma, ale jezdím na praxi do nemocnice." Myslím, že tímhle ho uzemnila... Na hranicích okresů se mi nikdy nestalo, že by mě v autobuse zastavili. Zastavovali spíše auta, busy ne. Jeden (protivný) řidič ale u nich zastavil sám od sebe (asi aby nás vylekal), začal si s nimi vykládat, jak to lidi v autobusech strašně (s prominutím, ale píšu přesně to, co řekl) o*ebávaj. Pak jim ještě řekl, kdy jede zpátky. Policisté nám ale do busu nevlezli a nic nekontrolovali. Asi nás chtěli jen postrašit... Strašně nerada jsem kvůli těm řidičům jezdila :(.
    PS: Staráme se o babičku s dědou, kterým je přes 80. Jsou ze stejného města, ale i když jsem k nim jela, radši jsem si napsala papír, i když mě nikdo nikdy nechytil. Byla jsem vybobkovaná.
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás byl problém v tom, že od nás vede jediná silnice, na kterou se kontroly soustředily. A že byli sakra důslední :/. Pokud člověk nešel přes les, skoro neměl šanci, vážně jsme si tu připadali jako v nějaké střežené zóně... Ty vaše řidiče tam nechápu, i když oni jsou všude asi stejní, kdybych přistupovala k práci jejich stylem "když musím pracovat, tak jim to trochu znepříjemním", asi by mi to neprošlo.
      Mamka je soběstačná a relativně mladá, takže se o sebe postará v pohodě, jen to stýskání se nedá zaopatřit jinak, než obejmutím :).
      A moc děkuji i za Matýska! :)

      Vymazat
  16. Matýsek je zlatíčko, které má srdce na správném místě. 🙂
    Omezení na okresy je vážně největší blbost, jakou vláda zatím vymyslela. Podle mě to na šíření viru nemá žádný vliv.

    OdpovědětVymazat
  17. To je moc milé :-) A i nemluvící kamarád babičku určitě potěšil :-)
    A také se skvěle povedl.

    OdpovědětVymazat
  18. Milé a vtipné, obzvlášť ta stínová fotka se mi moc líbí. Určitě udělal velkou radost. :)

    OdpovědětVymazat
  19. To uzavření okresu také považuji za zbytečné a hloupé. Můj přítel dojíždí za prací do jiného okresu, tak si nachystal ten formulář od zaměstnavatele, a měl to štěstí, že ho ani jednou nikdo nezkontroloval, a to jezdil často i vlakem. Babičce musel takový roztomilý kamarád udělat velkou radost ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Znám lidi, kteří byli kontrolovaní hned několikrát, považuji to ale za pitomost, obzvláště u nás. Naše města jsou od sebe totiž jen deset kilometrů a spojuje je tramvaj, spousta lidí dojíždí do práce od nás k nim a od nich k nám a přesto kontroly neváhají nechat si ukazovat potvrzení od všech v tramvaji...
      A moc děkujeme! :)

      Vymazat
  20. Článek je opravdu krásně napsán. Přijde mi v něčem hezké, že hranice nevedou pouze po silnici, ale i přes přírodu, v tomto případě je to louka a rozděluje ji potůček :)
    Panáčci jsou moc krásní :) Je dobře, že se aspoň nějak dá s babičkou ale spojit :) a že teď není tak úplně sama :D

    OdpovědětVymazat
  21. Ta nařízení kolikrát nemají ani hlavu, ani patu :-/ Nápad vyrobit takového pajduláka je fajn, je vidět, že klučina je kreativní :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je pravda, některá možná tu patu mají, ale hlava chybí :D.
      A moc děkuji i za Matýska! :)

      Vymazat
  22. Teda Matěj je skvělej! Jo, starší lidé to teď mají někdy fakt nejtěžší, i proto, že je na ně vyvíjen největší tlak a strašení, toho stresu musí být hodně, plus ta samota. Moji prarodiče se naštěstí drží dobře, ale bohužel už v rodině taky máme úmrtí. A člověk si pak přeje, aby býval mohl jít na nějakou poslední návštěvu a tak...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to jednoduchá doba, strašně moc se mi stýská po babičce, která umřela měsíc před vypuknutím pandemie u nás, ale na druhou stranu mě někdy napadne, jestli to pro ní nebylo vysvobození. Nedovedu si představit, jak by to zvládala, kdyby se dostala do domova seniorů a musela tam být zavřená bez možnosti návštěv, navíc se zatemnělým rozumem, kdy by ani nebyla šance na popovídání si po telefonu.

      Drž se, Vlasti, i tvá rodina, ať je té bolesti co nejméně.

      A moc děkujeme :).

      Vymazat
  23. Jen aby za měsíc zase všechno nebylo zavíráno, kdyby došlo znovu ke zhoršení. Pokud by to tu nákazu zlikvidovalo, tak jsem klidně i pro domácí vězení. Největší problém vidím v těch očkovacích látkách... aby bylo za chvíli očkovat čím a nebo aby byl vůbec účinek... Velká škoda, že komerce znovu na prvním místě i v době covidové. Zastavit vývoj naší vakcíny a nebo dávat příkazy, že se musí kompletovat pouze v Německu, to považuju za největší pitomost. Přeju pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domnívám se, že každý, kdo má oči a uši moc dobře ví, že ke zhoršení dojde zcela jistě v momentě, kdy se otevřou hranice. Přesně tak, jak se to udělalo před volbami minulý rok. Nebýt toho, byli bychom úplně někde jinde, děti by normálně chodily do školy a lidé do práce a řešili bychom pouze lokální výskyty u pendlerů. I já přeji pěkný den :).

      Vymazat
  24. Máš moc prima syna, ale to ty víš. Kámoš se vám povedl, je veselý. Co na tom, že nemluví, je plný lásky...💞

    OdpovědětVymazat
  25. Ach jo, kdo by to řekl, že se v 21. století dožije návratu pašeráckých časů a podzemního odbojového hnutí. Ještě, že máš sestru, sestra louku, Ema mísu....no, to poslední není pro příběh podstatné.
    Naopak hodně podstatné je, že babička má tak super empatického a rázně konajícího vnuka. Kámoš je parádní, určitě by potěšil i největšího mrzoutila, což teprve milující babičku-
    A vyroben v tak krátkém čase, jo, to jsou ty tvořivé geny. :-D Kdo umí, umí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pevně doufám, že tyhle časy brzy pominou a už se nikdy nevrátí...
      Posílám veliké poděkování i za Matěje! :)

      Vymazat
  26. Má krásná tykadla a tu zadní část taky :).
    Ta okresní uzávěra mě také rozčilovala. Myslím, že to musel být dar z nebes pro vykrádače chat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme :).
      S těmi chatami mě to taky napadlo, jsem zvědavá na statistiky, až se chataři rozjedou ke svým pokladům...

      Vymazat
  27. Jani jé to je hezký od syna. A ten vzkaz s bonbónem...Tohle já miluju. Mě nejstarší vnučka jednou poslala taky z ponožek ušitou kočku, ale jen díly s dopisem ať si to došiju, že to nestihla a že chybí jedna noha...Mám to pořád schované. Pěkné jsou ty stínohry. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti moc i za Matýska :). Příběh z kočkou bez nohy je super! :)

      Vymazat
  28. Pěknej "nacicek"...K nám se bál ze sousedního okresu přijet přítel, ačkoli hranici okresu by překonával v zalesněném údolí potoka na polní cestě (jezdívá k nám na kole)...Pro starší lidi je to darda...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že už se to vrací do normálu a věřím, že se to už nevrátí. A děkujeme! :)

      Vymazat
  29. Jani Matýsek je šikulka a jsem už taky ze všeho smutná a někdy i nervy na pochodu.. Už aby to vše skončilo a mohl člověk dýchat normální vzduch a né slyšet jen samé zákazy..V pondělí jdu na ,,včeličku,,jde to pomalu. Slibují hory-doly,že se mohou hlásit už ti nad 60+ a zatím nemají doočkované nás nad 70+hold si to číslo musím asi otáčet(47) Mějte se krásně a přeji,aby jste se v pohodě už sešly. Opatruj se.Miluš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji i za Matýska, Miluško 😊. Je to náročná doba pro všechny, držím pěsti, ať to klapne!

      Vymazat
  30. Taky jsem byla kontrolována jednou, hodila jsem s jedním pokec jestli je to baví tak kontrolovat. Samozřejmě je to nebaví, a někteří jsou vytočení, že dělají takovou práci o ničem. No a nakonec jsem se dozvěděla že je z jiného okresu a nedalo mi to se zeptat jestli má potvrzení taky. :D Tož jsme se tomu aspoň zasmáli.
    Matýsek má prostě srdíčko otevřené a taky vzor. :-) Je to moc milé a krásné od něj. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak alespoň, že jsi nenatrefila na člověka, který svou práci bere opravdu hodně vážně a zodpovědně, zasmát se v dnešní době je jako balzám na nervy.
      A moc děkuji i za Matýska! :)

      Vymazat
  31. Vy se umíte tak nádherně zabavit, to je vážně obdivuhodný. :)

    OdpovědětVymazat
  32. To je naprosto perfektní a taky moc milý!
    Líbily se mi stínohrátky, ta jedna stínatá fotka vypadá fakt skvěle.
    A prdelka nemá chybu :D

    OdpovědětVymazat
  33. Matýsek je úplne úžasný chlap po ktorom sa ženské budú mlátiť. Máš byť na čo hrdá. Koronavirovy kamoš je uplne dokonaly - teda až na to že toho nenakecá ale posluchác je výborný.ale už samotná má myšlienka, urobiť babke kamoša je dokonalé.
    Ale k tým opatreniam, presne rovnaké hluposti ako aj u nás. Nehovoriac o hromadnom testovami a zákazoch ktoré absolutne nič neporiešili akurát všetko zhorsili a naprdli ľudí. My sme naštastie vsetci v jednom meste a stretávali sme sa normálne naďalej. Aj sme sa normálne všetci nakazili spoločne to prežili, a potom, opäť sa všetci svorne stretli. Rodinná súdržnost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Ali, je to vážně zlatíčko, snad mu ta jeho citlivost vydrží a v dospělosti mu nebude na škodu.
      U nás už se pozvolna rozvolňuje, tak jsem zvědavá, jak to zase vláda v létě, až otevře hranice, podělá a na podzim nás zavřou zase :/.

      Vymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).