Mafián, stávka, ploštice a tak...


Mafián

"Mami, já mám ve škole kamaráda a jeho strejda je mafián!"
"Jo, jasně..."
"Ne, fakt, já jsem si to vygůglil!"

Gůglím taky. Kamarád nekecal. Strejda nebyl jen tak ledajaký mafián, ale rovnou boss mafiánského podsvětí a sedí doživotně za šest vražd. Minimálně... Hned je mi líp na duši, když vím, že Matěj kámoší s členem mafiánské rodiny, to si na něj jen tak někdo nedovolí! :)

Cestou ze školy...

Co vidím já: dvě pářící se ploštice.

Co vidí Matýsek:

Den první: "Mamííí, ten brouček je mrtvej! A ten druhej ho asi oplakává!"
Den druhý: "Mamííí, ten brouček je mrtvej! A ten druhej se ho snaží oživit!"

Stávka

Matýskova škola stávkovala. Chtěla jsem jim na trapné suché oznámení odepsat (inspirována jedním pěkným komentářem u článku o stávce) něco pěkného ve stylu "Co děláte ve svém volném čase mě nezajímá", nicméně v Matýskově zájmu jsem se raději klepla přes prsty. Ale ne tak úplně.


Dobrý anděl

Dobrý anděl ve škole funguje dál, žáčci jsou v kamufláži více, než dokonalí, poznat, kdo je dobrým andělem, je někdy sakra těžké. Obzvláště, když vám váš anděl napíše vzkaz, ve kterém mění psací potřeby, píše hrubky a snaží se obrázkem navodit dojem, že vaším dobrým andělem je Vietnamec Kwen :).

51 komentářů:

  1. Stávku učitelů nechápu, ale u nás se třeba nestávkovalo.

    OdpovědětVymazat
  2. No já bych tedy rozhodně učitelkou/ učitelem být nechtěla. Já bych tu sběř musela mlátit od rána do večera ... někdy se ani nedivím té jejich frustraci... stačí mi čekat deset minut na autobus se řvoucí, sprostou a drzou kupou fakanů a má dost. Matýskův kamarád může být ještě hodně užitečný   

    OdpovědětVymazat
  3. Takový kamarád se může někdy hodit, člověk nikdy neví

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Tak nějak! máš pravdu, některé děti jsou dost nevychované, možná doma se drží, ale venku? hrůza.Sprosté a vědí, že jim nikdo nic neudělá.Moje známá je učitelka a co vypráví, se nedá napsat sem. A nesmí prý dát horší známku než trojku!? - nechápu.Nejhorší jsou prý děti těch, co dávají škole peníze a myslí si, že pak mohou všechno.

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Janinko, která dokážeš z "ničeho" vyrobit NĚCO,

    OdpovědětVymazat
  6. Tento týden byl v práci náročný, ale pátek se mi líbil.Kouknu k tobě na blog a ještě mi i úsměv na rtech vykouzlíš. Děkuji

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Líbí se mi, že to Matýsek pojal poeticky jako Karafiát svoje "Broučky".

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Být učitelem by mělo být posláním a to ve tvém případě evidentně neplatilo...

    OdpovědětVymazat
  9. [2]: Já učitelkou být chtěla, ale osud zasáhl jinak. A možná jsem ráda, když vím, jak si hází samy učitelky mezi sebou na některých školách klacky pod nohy...

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: Rodiče a jejich výchova dělají hodně, ale pokud učitel nemá přirozenou autoritu, je to konečná...

    OdpovědětVymazat
  11. [4]: V rodině jsem měla učitelku, která si vždy vybrala jedno dítě a po tom se vozila. Není to výjimkou, funguje to tak na školách běžně, byla jsem šokovaná, v jaké míře . Ano, učitelé by měli být dobře zaplacení, ale jen ti, kteří si to opravdu zaslouží. Smekám před učiteli, kteří se ozvali s tím, že se stávkou nesouhlasí a že systém, který by měl platit, to znamená že mohou prémii dostat nebo nemusí, je pořádku.  Protože bez prémií není motivace a dostávali by tak všichni stejně bez rozdílu, zda jsou to učitelé, kteří nechávají ve škole duši a vedou kroužky, nebo učitelé, kteří za sebou v jednu prásknou dveřmi a čau...

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Milá Doktorko, možná tak ještě první stupeň je relativně v pohodě, ale ten druhý, to je masakr. Dost se toho děsím...

    OdpovědětVymazat
  13. [7]: Tak tomu jsem opravdu moc ráda, přeji ti hezký víkend!

    OdpovědětVymazat
  14. [6]: Milý Jane, ani nevíš, jak moc jsem ráda, že tu někdo reaguje na ploštice a ne na stávku!

    OdpovědětVymazat
  15. [8]: Za pár let, až bude mít nutkání se o plošticích vyjadřovat drsněji, mu tohle připomenu .

    OdpovědětVymazat
  16. [2]: Velký souhlas. Tloukla bych ty neřády po hlavě ukazovátkem...

    OdpovědětVymazat
  17. Jinak nemám ráda stávky v pracovní/vyučovací době...to není žádný hrdinství...

    OdpovědětVymazat
  18. [12]:Janinko, líp bych to nenapsala.

    OdpovědětVymazat
  19. Děti mají někdy trochu kruté výroky. Dnes dopoledne, když jsem s mužem hlídala vnoučky jsem viděla, co z nich vyroste.Jo a černá čepice se tomu staršímu 3,5letému zřejmě nelíbila, protože na mě koukl, když jsem si ji nasadila:"Babi, ty máš blbou hlavu."Já myslela, že mi sluší- ta čepice.

    OdpovědětVymazat
  20. Tak ten mafián je dobrej, no .. Asi bych se taky necítila úplně bezpečně.

    OdpovědětVymazat
  21. Tvoji synkové už pomalu dospějí do věku, kdy jim o těch plošticích budeš moct říct pravdu. Ale co chudák má sedmiletá sestra? Ehm, dobře, co chudáci my ostatní? Letos máme nejspíš naposledy Ježíška, ale nejspíš jí to tak nenápadně naznačíme, že si ty dárky dáváme sami.

    OdpovědětVymazat
  22. Škoda, že v tom stávkovém dní dětem odhlásili obědy. Nemusela bys vařit. Inu, když škola stávkuje, rodič malá. Ten stávkovat nemůže.

    OdpovědětVymazat
  23. [18]: Já bych je nemlátila, já bych asi hodně křičela .

    OdpovědětVymazat
  24. [19]: Přesně tak, líbilo se mi třeba vyjádření sousední školy, která vydala dost dlouhé prohlášení na svých webových stránkách, kde psali, že se stávkou souhlasí a proč, ale nebudou si kvůli tomu brát jako rukojmí děti a jejich rodiče. Líbesbríf na celou stránku to byl a u nás pár řádek a starej se .

    OdpovědětVymazat
  25. [22]: Je škoda, že se člověk nedozví, který učitel se stávkou souhlasil a který ne, u nás by mě to vážně zajímalo...

    OdpovědětVymazat
  26. [23]: No, Matěj má devět, takový rozdíl to zase není , ale je fakt, že v přírodovědě se už něco učili, tak asi nějakou povědomost o tom má .

    OdpovědětVymazat
  27. [24]: Tak to už bylo fakt jedno, dovést ho na oběd, čekat na něj půl hodiny a zase ho odvést domů, to už mu radši uvařím. Ale já nemusela, bylo o něj postaráno .

    OdpovědětVymazat
  28. Ve škole, kde  učí snacha se nestávkovalo. Jako zástupce ředitelky, která byla pryč svolala učitele a zeptala se, kdo je pro stávku: ani jedna ruka se nezvedla- důvod? To nemůžeme rodičům udělat. Nakonec v průběhu dne měli stejně plánovanou zábavnější akci. Takové hezké vyjádření jsem od ní zaslechla: copak peníze, nějaká procenta, ale bylo by lepší  nemít tolik rozličných papírů k vyplňování a méně těžko zvladatelných žáků i rodičů.

    OdpovědětVymazat
  29. [34]: Alespoň že ještě někteří učitelé mají rozum!

    OdpovědětVymazat
  30. [35]: Děkuji ti, milá Chudobko, to opravdu mám .

    OdpovědětVymazat
  31. Vždycky jsem se bavil školními stávkovými historkami Pavly - Ostrovanky z Korfu a říkal jsem si, že i když se většinou držím ve skromném pozadí, jako rodič bych v řecké škole dříve nebo později defenestroval celý pošahaný pedagogický sbor .

    OdpovědětVymazat
  32. Zírám... u na v SK je ploštica to čo u vás v CZ štěnice. Tak rozmýšľam, že na čo sú tie vaše ploštice užitočné, pretože z našich ploštíc ide hrôza už len pri pomyslení, že by si ich človek nebodaj priniesol domov.

    OdpovědětVymazat
  33. Taky jsem chtěla být učitelkou...ale v mé době dostat se na "pajďák" - doufám že to píšu správně - bez protekce bylo téměř nemožné. O stávkách bych mohla psát, chápu že dnes je to těžké povolání, hlavně kvůli rodičům a jejich nespolupráci a nevýchově. Ale těch prázdnin

    OdpovědětVymazat
  34. [38]: Takže se tady máme vlastně ještě docela dobře .

    OdpovědětVymazat
  35. [39]: Tý jo, tohle je hotové pojednání o plošticích, skvělý!

    OdpovědětVymazat
  36. [40]: Tenhle druh ploštice se jmenuje ruměnice, je to taková popelnice, likviduje mrtvý hmyz a rostliny, odhání komáry a protože dost smrdí, nikdo si na ní moc nevyskakuje, proto jich je tolik - https://sk.wikipedia.org/wiki/Cifru%C5%A1a_bezkr%C3%ADdla

    OdpovědětVymazat
  37. [41]: No jo, těch prázdnin. Ale stejně budou vždycky řvát, že to tak není .

    OdpovědětVymazat
  38. Ali Čaja z Paláca22. listopadu 2019 v 16:09

    Ako vidim u vas je to rovnake ako.u nas. Inak. ja sama som podporkyna stavok a protestov ak su za spravnu vec. Bohuzial naše ucitelky su jedna veľká katastrofa. Deti nič nenaucia, akurat si na nich liecia frustraciu. A este sa vyjadria ze oni su tam iba na to, aby zabavili deti kym. rodičia su v práci a potom nech sa ti ucia s detmi doma. To sa stalo kamoske. Masaker. Ja rozumiem ze byt ucitelom nie je jednoduche ale ja si volno v praci nemozem vybrať hockedy a dieta dam kam Fuj hanba!!!

    OdpovědětVymazat
  39. [46]: Ty hlášky na dětech úplně miluju .

    OdpovědětVymazat
  40. Ploštice a mafián jsou skvělí, to fakt pobavilo.

    OdpovědětVymazat
  41. Učitelky na základní škole mají asi těžký chleba a zvlášť teď, když děti si mohou stěžovat, že je šikanují zadáváním úkolů :).

    OdpovědětVymazat
  42. [50]: Tak znám i učitele, co si nestěžují. Což asi o něčem vypovídá .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).