Himalájský svícen


Vánoční firemní balíčky - pro někoho milý bonus, pro někoho prokletí. Někdo je přijme s radostí, někdo mlčky a s pokorou, někdo znechuceně a někdo s čirým zoufalstvím v očích (z doslechu vím, co dává do balíčku Česká Pošta a vůbec se těm obdarovávaným nešťastníkům nedivím!). Sama patřím do první kategorie, protože naše firma se snaží a dárková krabice mívá vcelku sympatický obsah (musím ale přiznat, že co do ní přestali dávat láhev sektu, je pro mě sympatičtější o dost méně). Kromě děkovného dopisu, který stejně nikdo nikdy nečte a na kterém se mění jen jméno nejvyššího, je v ní spousta dobrot. Některé je možno konzumovat hned a některé najdou své dlouhodobé působiště v kuchyni, letos si tento úděl vylosoval mlýnek s himalájskou solí. Mimochodem, věděli jste, že tato růžová sůl se těží v pakistánském Pandžábu? Ale zpátky k mému mlýnku, i přes vysokou kvalitu si mou krabici vybral vadný kus a když jsem ho vyndávala, mlýnek mi zůstal v ruce a skleněná nádoba se solí se rozplácla o zem. Přežili jsme všichni, ale sůl už svůj účel plnit nemohla, podlaha sice byla zametená, přiznávám ale, že nepatřím k těm, kteří jí denně drhnou Savem. Sůl tedy rozhodně jedlá již nebyla a já přemýšlela, jak s ní naložím, protože mi bylo líto ji jen tak vyhodit.

Vzpomněla jsem si, že jsem kdysi v internetových vodách viděla velice zajímavou dekoraci na stůl - svícen, který se skládal ze dvou stejně vysokých váz, ale jedna z nich byla užší. Ta se vložila do té širší, mezi jejich stěny se nasypalo trochu písku, přidaly se dekorační kamínky, mušličky, pod ně se upevnily vodní či umělé rostliny a vše se zalilo k okraji vodou. Do vnitřní úzké vázičky se pak vložila svíčka. Výsledek vypadal kouzelně, už jen rybička chyběla a mohlo z toho být romantické klaustrofobické akvárko :).

A tak mě napadlo, že se na všechny ty parádičky kolem vykašlu a mezeru nevyplním vodou, ale solí a nebudou to vázy, ale skleničky. To by bylo, aby z toho něco nebylo :). Předem upozorňuji případné zájemce o toto tvoření, že za á) zhubnete, protože si uběháte nohy, když budete shánět malou vnitřní nádobku a za bé) budete vypadat jako idiot, když budete v domácích potřebách rvát malou skleničku do větší a zjišťovat, jestli by to třeba takhle nešlo :).

Tak tady je. Nepředvídám mu, vzhledem k vlhkosti u nás doma, dlouhý a šťastný život, dokonce si troufám tvrdit, že každou chvíli musí začít plakat. Zatím je ale pohromadě, při životě ho drží blahodárné a vysušující teplo svíčky... :)


56 komentářů:

  1. Trochu to připomíná sopečné světlo..

    OdpovědětVymazat
  2. Super nápad! Ty jseš prostě žena netušených nápadů!

    OdpovědětVymazat
  3. To je super nápad! Vypadá krásně.

    OdpovědětVymazat
  4. Výhodou oproti té vodní dekoraci, do té slané můžeš klidně vrazit dva, tři slanečky a dojem akvária se tak vytvoří.

    OdpovědětVymazat
  5. Zas jeden ze skvělých nápadů.

    OdpovědětVymazat
  6. To jsou milé bonusy, o kterých si my ve firmě můžeme nechat asi jenom zdát. Upřímně by mě velice zajímalo, co je v balíčku od České pošty, prosím prozraď to.

    OdpovědětVymazat
  7. Má být náledí, tedy jsem ti chtěl doporučit využít sůl k posypu, ale to se teď ve srovnání s tvým nápadem jeví jako v pravém smyslu slova přízemní .

    OdpovědětVymazat
  8. Svícen je parádní a ty máš fakt skvělé nápady.

    OdpovědětVymazat
  9. Já bych tím posypala chodník, zvlášť dnes!

    OdpovědětVymazat
  10. Dobře jsi to vyřešila A i bez svíčky to může sloužit jako pěkňoučká dekorace

    OdpovědětVymazat
  11. Tento skvost by klidně v nějaké prodejně s dekorativními předměty mohl být prodám poměrně draho.

    OdpovědětVymazat
  12. Ty Janinko jaké to světélko v tom mozečku máš co? Já chci taky.

    OdpovědětVymazat
  13. [5]: Tak teď podle toho smajlíka nevím, jak to bylo myšleno .

    OdpovědětVymazat
  14. [7]: Děkuji, myslím, že ta hrstka soli by to u nás moc nevytrhla .

    OdpovědětVymazat
  15. [8]: Co vím, tak tužka, blok, nástěnný kalendář... Vše pod firemní značkou .

    OdpovědětVymazat
  16. [10]: Tak to bych těch mlýnků na těch sedmdesát čísel, co tu máme, potřebovala alespoň celou dodávku .

    OdpovědětVymazat
  17. [12]: Óóó, převeliké díky posílám!

    OdpovědětVymazat
  18. [13]: Já ti nevím, přísahala bych, že tam je někdy dost veliká tma! Ale moc děkuji!

    OdpovědětVymazat
  19. Přesně tyhlety svícny mám ráda! Jednou jsem zkoušela, jestli je to vážně ze soli - a jo, slaný jako slaneček.

    OdpovědětVymazat
  20. Wow překrásné moc se mi to líbí

    OdpovědětVymazat
  21. [27]: My měli doma solnou lampu na svíčku, vydržela nám asi pět let. Rok před svým skonem doslova plakala, normálně z ní tekla slaná voda, a pak se rozpadla, ta vlhkost jí fakt nedělala dobře .

    OdpovědětVymazat
  22. Já myslím že právě díky té vlhkosti se sůl speče a budeš mít spojené nádoby

    OdpovědětVymazat
  23. [30]: Tak to jsem fakt zvědavá, uvidím po zimě . A moc děkuji!

    OdpovědětVymazat
  24. Váš Procházkovic klub nezklamal, já už ani nejsem překvapená, jak dokonale dokážeš zužitkovat vše možné a nemožné, nu a jaký klenot se ti zadaří. ŠIKULKA

    OdpovědětVymazat
  25. Téda! Moc hezky sis s tím vyhrála. Super nápad. Jak říká Jan, vypadá to trošku jako sopka .

    OdpovědětVymazat
  26. [35]: Díky . Chvíli jsem přemýšlela, že tu skleničku předělám na vázičku, ale nakonec skončila ve tříděném odpadu .

    OdpovědětVymazat
  27. Ali Caja z Palaca30. ledna 2019 v 13:52

    Tak toto vyzera skutocne super. Rychle, jednoduche, efektne. A prakticke. Tiez som maniak na sviecky, aj ked sa ich snazim obmedzovat, odkedy som skoro podpalila byt . Ale viem si take nieco predstavit u mna doma na stole, ked budem mat svoju chvilu iba pre seba...bylinkovy caj, kolacik, knihu v ruke a ticho v byte. Mozno si to raz vyskusam...

    OdpovědětVymazat
  28. [39]: Moc děkuji! Taky mám moc ráda svíčky, ale od té doby, co si můj inteligentní prvorozený o plamen spálil prst, je raději pálím o samotě .

    OdpovědětVymazat
  29. Jani, ty jsi studnice nepřeberných nápadů, občas také dokážu něco vytvořit, ale někde musím najít inspiraci, na to prostě v hlavě vlastní šuplíček nemám   

    OdpovědětVymazat
  30. Ty jsi normální metalurg... zázračný výrobek.

    OdpovědětVymazat
  31. Teda Jani, já prostě "čumím jak péro z divanu" a smekám před tvou tvořivostí

    OdpovědětVymazat
  32. Neznám, vypadá zajímavě Janinko.

    OdpovědětVymazat
  33. Jé, to je krásné! A mně to připomíná krasohled.

    OdpovědětVymazat
  34. [41]: Moc ti děkuji, i když to tak úplně z mé hlavy nebylo, inspirace tu přeci jen byla, byť v jiné formě .

    OdpovědětVymazat
  35. [42]: Metalurgii máme v genech, i když s tímhle to asi moc společného nemá .

    OdpovědětVymazat
  36. [46]: No jo, máš pravdu, trochu jo . A moc díky!

    OdpovědětVymazat
  37. No vida, jak krásné a neotřelé nápady vznikají, když je člověku líto něco vyhodit a napadne ho, jak to zpracovat - a ta sůl musí i pěkně vonět nebo ne? u nás by ji vzhledem k vlhkosti potkal časem stejný osud, ale do té doby může dělat krásnou parádu!

    OdpovědětVymazat
  38. Vždycky se mi Janísku moc líbí, když z ničeho vytvoříš NĚCO.

    OdpovědětVymazat
  39. [53]: Děkuji ti , řekla bych, že ten můj svícen po pár týdnech nemá ke slzavému údolí moc daleko .

    OdpovědětVymazat
  40. [54]: Moc ti děkuji, tohle se říká o ženách všeobecně, že dokáží z ničeho vytvořit něco .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).