Na sluneční vlně


Jsem fotografický...

...laik, který vás co nejuctivěji požádá, abyste na něj nemluvili mongolsky, když se mu snažíte vysvětlovat taje expozice či kompozice a který vám na dotaz "Co je to ISO?" nadšeně odpoví, že přeci vesmírná observatoř.
...barbar, který sice ví, že to hvězdářské dělo v ložnici má objektiv 130mm, zato vůbec netuší, jaký průměr má jeho fotoaparát, dá-li se tomu nemocňátku tak ještě vůbec říkat.
...diletant, který si i přesto nastudoval pravidla focení a osvědčené rady, ze kterých ho velice zaujala jedna - vyhněte se profláklým tématům, jako je třeba kýčovitý východ či západ slunce.

A zrovna ne! Jsem totiž taky amatér, kterého často překvapí, proč je výsledné foto naprosto barevně odlišné od toho, co vidělo skrz objektiv jeho oko. A když se mu konečně podaří zachytit to, co skutečně viděl, má si to jako nechat pro sebe? Ani nápad! :)





53 komentářů:

  1. Se stejným nadšením fotím ráda stejná témata. To se prostě neomrzí.

    OdpovědětVymazat
  2. Klobouk dolů, zachytit věrně šarlatové odstíny západu slunce je kumšt. I ostatní situace - na můj kompakt to nikdy nedám. Asi jsem pořádně nenastudovala seřízení foťáku. A je to škoda, různé barevné oblohy by bylo dobře tesat do kamene

    OdpovědětVymazat
  3. Taky ti dám jednu osvědčenou radu: Vykašli se na "osvědčené rady" lidí, kteří ty svoje rady mají často načtené stejně jako ty . Člověk, který sám fotí a za něco to stojí, by, myslím, spíš řekl: "Jdi a nafoť to téma tak, jak v tu chvíli umíš nejlíp a zkoušej přijít na to, jak by to mohlo jít ještě líp." Zrovna ta první fotka je moc zajímavá, stálo by za to se na to místo párkrát vrátit při podobných podmínkách a zkoušet ten námět  vyfotit víckrát s různým popředím, prostě tak, aby ta moc zajímavá silueta byla víc dílem záměru než náhody. Třeba ta původní verze zůstane nejlepší, ale možná se objeví ještě lepší. To je na focení napínavé a o tom stojí za to přemýšlet! ISO nech koňovi .

    OdpovědětVymazat
  4. Mě tyhle kýče nikdy neomrzí! hrozně se mi pátá fotka líbí.

    OdpovědětVymazat
  5. denikkocouramodroocka21. ledna 2019 v 16:19

    To, co vytvoří příroda je unikát, který stojí za to zvěčnit. Možná ani tak nejde o dokonalost fotky, jako o ten pocit při focení.

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem taky laik, tvůj úvodní popis na mě sedí dokonale. To mi ovšem nebrání se pouštět do experimentů s fotoaparátem. Fotím hrozně ráda a prakticky cokoliv, co mě nějak zaujme.  Západy i východy slunce jsou tak nádherné, že jich mám už stovky, asi nikdy se mi neomrzí a je mi jedno, jestli to někdo považuje za kýč. Ta první fotka je naprosto úchvatná.

    OdpovědětVymazat
  7. Chtěla bych být fotografický balík jako ty, já jsem neználek se vším všudy Fotky jsou nádherné   

    OdpovědětVymazat
  8. A to si říkáš amatér? Ty fotečky jsou skvělé!

    OdpovědětVymazat
  9. Nedávno jsem četla článek o 10ti fotografických klišé, a na druhém místě byly západy. A proč tedy tolik profíků ty západy fotí? .... hele, s tíhle mi každý může vlízt nahrb. Fotím si to, co se mi líbí a nikomu to pod nos necpu. Jo, a že se do autorky pustil snad každý kdo komentoval ani nemusím říkat. A mimochodem ta první je parádní!

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkný fotky... Možná bezdecny "magický realismus'

    OdpovědětVymazat
  11. Západů slunce je hodně, každý jiný. Prostě ten okamžik zachytit není kýč a hotovo.Tvoje fotky se mi líbí, moc.

    OdpovědětVymazat
  12. [3]: Tak to bych ani neřekla , ale moc ti děkuji!

    OdpovědětVymazat
  13. [4]: Děkuji ti, ale neházej flintu do žita, ten můj aparát je taky kompakt .

    OdpovědětVymazat
  14. Děkuji ti za cennou radu, od takového profíka si jí opravdu vážím!

    OdpovědětVymazat
  15. [8]: Děkuji ti, jsem ráda, že v tom nejsem sama .

    OdpovědětVymazat
  16. [9]: No vidíš, a já pořád přemýšlela, co bych v článku kromě amatéra, laika, barbara a diletanta mohla použít a vida, balíka! A děkuji!

    OdpovědětVymazat
  17. [10]: Děkuji ti, Vendy . Taky že na tyhle rady nedám a fotím to, co se mi líbí. Ale je pravda, že do světa jen tak ledasco nepustím, fotka mě musí nějak zaujmout, abych se o ní podělila.

    OdpovědětVymazat
  18. [14]: Na západech slunce je úžasné, že nikdy nejsou stejné. Moc ti děkuji!

    OdpovědětVymazat
  19. Na amatéra fotíš náramně! Je to věda mě neznámá, fotím mobilem, jak to vyjde tak to vyjde

    OdpovědětVymazat
  20. Fotoaparát nemaje obdivuji tvůj Um.

    OdpovědětVymazat
  21. Ten pocit, když ta fotka osloví, je k nezaplacení.

    OdpovědětVymazat
  22. Bylo by nesmírná škoda si takové skvosty nechat pro sebe. Děkuji za krásné obrázky :) Janinko. A foť intuitivně, tak vzniká to nejlepší.

    OdpovědětVymazat
  23. [30]: To jsi dobrá! Zjistila jsem, že někdy ty obrázky z mobilu jsou lepší, než z foťáku. A děkuju!

    OdpovědětVymazat
  24. [32]: A tady platí na sto procent pořekadlo, že méně je někdy více .

    OdpovědětVymazat
  25. [33]: To já děkuji za milý komentář!

    OdpovědětVymazat
  26. Jani ty fotky se Ti moc povedly! V té třetí a čtvrté vidím potenciál pro inspiraci pro případné malování

    OdpovědětVymazat
  27. Janinko jen víc takových krás, jen víc!

    OdpovědětVymazat
  28. [39]: Děkuji ti, milá Sugr, pokusím se!

    OdpovědětVymazat
  29. [23]: Já dost často používám neználka a že těch neználků ve mně je   

    OdpovědětVymazat
  30. [42]: Ty jsi hotová studnice, díky!

    OdpovědětVymazat
  31. [43]: Moc ti děkuji, ale je to fakt náhoda, jinak mi můj foťáček většinou připravuje neuvěřitelná překvapení!

    OdpovědětVymazat
  32. Hezké fotky :)! Hlavně ta 2. a 3. se mi moc líbí. Vidíš (snad nevadí, že tykám?), co zmůže i kompakt. X let jsem kompakty měla a také mám některé fotky, na které jsem pyšná. Moc ráda fotím oblohu <3

    OdpovědětVymazat
  33. [46]: Moc ti děkuji , tykání určitě nevadí, tady to tak praktikujeme všichni .

    OdpovědětVymazat
  34. Na krvavý měsíc jsme také koukali a bylo to vážně působivé.

    OdpovědětVymazat
  35. [48]: Viď? Jen mohl být větší...

    OdpovědětVymazat
  36. Třetí fotka je barevně úžasná a první zase velmi zajímavá, vypadá, jako kdyby na Slunci něco rostlo

    OdpovědětVymazat
  37. Byla jsi v pravé okamžiky na pravém místě! Chce to trpělivost a miliony snímků, že? Kolik jich zůstalo doma v počítači?

    OdpovědětVymazat
  38. [52]: V počítači nechávám jen ty nejlepší, takže to, co je v článku :). Jinak tak sto dohromady, než přišel ten pravý, určitě bylo .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).