Na vlnách sprejerského podivna


Pár měsíců uplynulo jako voda a během nich se mi podařilo nastřádat další várku sprejeřinek. Kdyby existovaly nějaké kategorie, které by sprejerská dílka nějak třídily, většina z těch dnešních by zcela právem patřila do skupiny "Ujeté". Jsou zkrátka tak podivné, že jeden neví, co si o nich vlastně má myslet... :)

A kdyby si náhodou někdo chtěl zavzpomínat na graffiti minulá, z nichž některá zmizela v propadlišti času a pod barevným nánosem těch, co vidíte v dnešním článku, má možnost nahlédnout do rubriky Graffiti.







48 komentářů:

  1. Tak to jsou velmi dobře dělané grafitti.To už je opravdu možné brát jako plnohodnotná díla této subkultury. Ta poslední tužka je tedy vážně perfektní svou propracovaností...

    OdpovědětVymazat
  2. Máte ten Jablonec hezky barevný...

    OdpovědětVymazat
  3. Nelíbí se mi  to první a třetí, na ostatní se dá podívat a ta tužkA je opravdu propracovaná.

    OdpovědětVymazat
  4. Pokud to nejsou jen nic neříkající čmáranice, docela se mi grafitti líbí. Tady mě zaujali ty oči a pastelka na poslední fotce.

    OdpovědětVymazat
  5. Musím říct, že se mi tato grafiti moc líbí, mají vtip a nápad. Nejde jen o nějaké stupidní klikyháky a čmáranice))

    OdpovědětVymazat
  6. Některá vypadají vážně krásně! Třeba ty oči, králík a tužka.

    OdpovědětVymazat
  7. Jsou to krásná umělecká díla. Škoda, že se dělají jen někde potajmu a na zbytková místa. Já bych jim vyhradila místa, kde by se mohli předvádět. Opravdu moc hezké.

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: To máme. Když roztaje sníh, psí hovňajze na zemi hrají taky všemi barvami!

    OdpovědětVymazat
  9. [2]: Někdy zůstává rozum stát nad výsledným dílkem, jsou to fakt machři .

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: Mě docela fascinují, myslím, že mají znázorňovat něco jako démony, obžérství a zabiják alkohol, nebo tak mi to alespoň přijde .

    OdpovědětVymazat
  11. [4]: Já mám takováto graffiti ráda, protože si s nimi jejich autoři dali dost práce a výsledek je hodně koukatelný .

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Přesně tak . A za klikyháky a čmáranice bych dávala rákoskou přes prsty, ty fasády jsou někdy vážně k uzoufání .

    OdpovědětVymazat
  13. [7]: Hodně z nich je foceno na místech pro legální graffiti, ale máš pravdu, nejsou to příliš frekventovaná místa...

    OdpovědětVymazat
  14. [6]: Taky se mi líbí zrovna ty jak vyzdvihuješ ty. Je škoda, že se dají nalézt na mnohdy úpadkových místech. Stejně nechápu jejich autory - proč to nehodí na plátno nebo papír a neprodají?

    OdpovědětVymazat
  15. Tužka mě tedy dost zaujala .

    OdpovědětVymazat
  16. Strašně se mi to líbí, neskutečná paráda, já nenamaluji nic tužkou na papír, natož pak prostorově takto výraznou malůvku       

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Je to zvláštní, asi rádi tvoří pod rouškou anonymity, čemuž se nelze moc divit, když je to na nelegálních místech .

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Mě taky, jsou to hotová umělecká dílka .

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: Mě, jako milovníka tužek a kreslení, taky .

    OdpovědětVymazat
  20. I když mně dokáže vytočit posprejovaná zed', vagony metra, či interiér a okénka tramvají, tahle graffiti se fakt povedla. Tužka a oči by si zasloužily být v galerii moderního umění.

    OdpovědětVymazat
  21. Mně se to prostě ne zdech nelíbí

    OdpovědětVymazat
  22. [24]: A zrovna ta tužka a oči jsou nelegální, to je divný, co? 😀

    OdpovědětVymazat
  23. [26]: Když to není patlanina, tak se mi to líbí, a když je to legální, tak to tuplem 😊.

    OdpovědětVymazat
  24. Mě se grafiti líbí, tohle dělali lidé kteří mají talent. Když někdo čmárá po zdech nebo dokonce po památkách je to jen hulvát

    OdpovědětVymazat
  25. Zničené fasády rádoby uměleckým dílkem mě dokáží vytočit docela dost, ale tohle je vážně paráda, tady už je to o talentu a umění   

    OdpovědětVymazat
  26. [31]: Mám z toho úplně stejný pocit .

    OdpovědětVymazat
  27. [30]: Za čmáraniny o několika čarách bych sekala ruce, je neuvěřitelný, jak moc se tahle hrůza rozmohla. Ale takováhle dílka se mi opravdu líbí, je vidět, že ten, kdo je tvoří, má opravdu talent .

    OdpovědětVymazat
  28. Přesně - člověk na to kouká a říká si: Tak líbí se mi to nebo se mi to nelíbí. Spíš se mi to líbí nebo mě to spíš fascinuje - nicméně žasnout nad lidskou představivostí a umem se dá i bez jasného rozhodnutí v tomto směru! :) děkuji za dokumentaci :)

    OdpovědětVymazat
  29. ty vago...MILUJU GRAFFITTI !!Pokud to tedy ovšem nejsou nějaký zabijácký čmáranice...

    OdpovědětVymazat
  30. [37]: Obdivuji lidi, co tohle dokáží, tedy, pokud nejsou zrovna ty zabijácký čmáranice .

    OdpovědětVymazat
  31. He... ujeté. Jo. Ale tedy, voči jsou super. :)

    OdpovědětVymazat
  32. Tak to je pěkné újezd žádné bezduché chrániče.

    OdpovědětVymazat
  33. Pěkné práce, podle mě lepší než ty prasečiny, co jsou u nás, nebo jen takové ty načmárané podpisy á la označkovaný rožek od psa;))

    OdpovědětVymazat
  34. Sprejerské výtvory si také fotím a kolikrát žasnu, jak zdařilá díla tam jsou. Tato jsou také velmi povedená. Obdivuji, když někdo sprejem dokáže vykouzlit takové detaily.

    OdpovědětVymazat
  35. [47]: Já mám tahle dílka taky ráda, pokud mají hlavu a patu a nikomu nevadí, proč ne .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).