Černá Nisa


Tak mě vám přepadla taková lítostivá, když jsem včera i dnes venku hodinu odhazovala sníh a docela vážně se mi zastesklo po teple. Tedy, teplo mi zrovna v tu chvíli bylo dost, ale nějak mi chybělo to sluníčko a léto vůbec. V rozepsaných článcích jsem měla jeden letní rest, obrázky z výletu na přehradu Černá Nisa v Bedřichově. Myslela jsem, že se alespoň při tom psaní trochu ohřeju, ale spíš mě mrazilo, než hřálo. Víte, já totiž úplně zapomněla, že se mi ten výlet tak úplně nelíbil. Venku bylo sice krásně teplo a mraky skrývaly pálící slunce, ale ta přehrada... Jméno Černá Nisa je skutečně příhodné, přehrada byla už z dálky tmavá, voda se zdála černá a vůbec z celého místa šel takový divný chlad. Ticho tam bylo jako v hrobě (tedy já tam nikdy nebyla, ale předpokládám, že ti červíci toho moc nenakecají :)), ani ptáček nezaštěbetal a návštěvníky jsem mohla spočítat na jedné ruce. Až se jednomu nechtělo věřit, že na druhém konci přehrady je nuda pláž plná života. Nejzajímavější z celého výletu tak asi byla cesta tam a zase zpátky...

















58 komentářů:

  1. Černá voda opravdu nepůsobí moc lákavě, ale ty ostatní fotky, různých kamenů, kamenitého dna, okolí je moc hezké. Člověku se příroda nezavděčí- je horko, vadí, je zima vadí také. Já mám ale také raději teploučko a když zimu, sníh, tak spíš jen na pohled z teplé místnosti.   

    OdpovědětVymazat
  2. Fotky mi připomínají naši přehradu, ale není černá, ale dobrá a zdravá. Dokonce je v ní kojenecká voda a jsme rádi, že ji máme. Teď jsem ráda, že jsem zašitá doma, v zimě všude dobře, doma nejlépe.

    OdpovědětVymazat
  3. Na některých místech bývá ticho - ale já to mám většinou ráda.

    OdpovědětVymazat
  4. nevím proč, ale připomíná mi to místo hřbitov... a já mám hřbitovy ráda... člověk tam může chodit a rozjímat a vymýšlet si příběhy a pak ho zpravidla mrazí v zátylku ještě týden! Hele, tak třeba ta nudapláž by bývala byla lepší

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné místo, ale zároveň strašidelné!

    OdpovědětVymazat
  6. Ale na těch fotkách místo vypadá nádherně...

    OdpovědětVymazat
  7. No jo, no. Rašelina.... ta dokáže pěkně barvit vodu. Dneska jsem se opět už podruhé vracela z Prahy z ničeho do sra.ek  a chumelenice. A to jsem včera chodila za krásného jarního sluníčka po Praze ....

    OdpovědětVymazat
  8. Nádhera, dýchá z toho neuvěřitelná pohoda

    OdpovědětVymazat
  9. Mám ráda taková tichá místa Fotky jsou krásný

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné fotky z místa, které znám jen ze zimy. Před lety jsme jí objížděli na běžkách. Jméno Černá je díky rašelině, která se ukládá na dně. Budu tam muset někdy zavítat v letních měsících. Je to další tip na zajímavý výlet a já za něj moc děkuju.

    OdpovědětVymazat
  11. [1]: Ta cesta tam se mi líbila nejvíce, bylo to takové barevné a veselé. A ještě jsme se nacpali borůvkami .

    OdpovědětVymazat
  12. [2]: U nás v Jablonci máme přehradu taky krásnou, voda je průzračná a čistá. Tahle špinavá určitě není, temnou barvu způsobuje způsobuje rašelina .

    OdpovědětVymazat
  13. [4]: Tak s tím naprosto souhlasím .

    OdpovědětVymazat
  14. [3]: To já taky. Jen nesmí být děsivý .

    OdpovědětVymazat
  15. [5]: Ta nudapláž by byla určitě zajímavější, o tom žádná, ale vzhledem k tomu, že přehrada je přístupná několik kilometrů jen pěšky a že jsme jich za ten den měli v nohách už dost, pláž jsme vzdali .

    OdpovědětVymazat
  16. [7]: Tak ono tam nebylo úplně ošklivě, jen trochu děsivě .

    OdpovědětVymazat
  17. [9]: Já byla včera v Praze jako u vytržení, po sněhu ani památky... Návrat do Jablonce byl opravdu krušný .

    OdpovědětVymazat
  18. [11]: Když to tak vezmu, tak když je tam člověk úplně sám, má to něco do sebe .

    OdpovědětVymazat
  19. [13]: V zimě jsem tam nikdy nebyla, ale musí to být nádhera, když je to zakryto sněhem .

    OdpovědětVymazat
  20. Vypadá to tam nádherně a černá voda má zvláštní atmosféru.

    OdpovědětVymazat
  21. Přehradě by pomohla modrá obloha a sluníčko, hned by bylo veseleji, tmavé mraky vždycky působí tak trochu depresivně Já už se také těším na teplo i když i u nás bylo dneska ráno bílo, málo ale přece   

    OdpovědětVymazat
  22. Věřím že to působilo trochu strašidelně, ale fotky jsou moc pěkné a zajímavé, určitě ne fádní. Za chvíli se dočkáme i sluníčka, i když já po zkušenostech zvlášť z loňského léta říkám, všeho s mírou!

    OdpovědětVymazat
  23. [29]: Ano, zvláštní to opravdu je .

    OdpovědětVymazat
  24. [30]: Máš pravdu, asi by to s tím sluníčkem bylo lepší, to pošmourno taky dělalo hodně .

    OdpovědětVymazat
  25. [31]: Děkuji ti , pamatuji, jak jsi psala v létě, že když nemusíš, tak v kuchyni moc času netrávíš a hlavně ne vařením teplých jídel .

    OdpovědětVymazat
  26. [32]: No toto! Děkuji , to se mi snad stalo jen jednou, když jsem ještě byla v AK .

    OdpovědětVymazat
  27. Pěkné fotografie. Mohla jsi ukázat i to odhrnování sněhu. Sluníčko by nás mohlo svými paprsky trošku oblažit, ale na teplo je ještě čas. Zima je v plném proudu a musíme si ji náležitě vychutnat.

    OdpovědětVymazat
  28. Cítím tíhu místa a vodu, která do sebe vsákla všechen smutek světa. Někdy jsou taková místa tak "těžká", že je nelze unést. Mám ráda těžká místa, nacházím tam klid a mír - v sobě, sama se sebou. V těch místech se probouzí mé vnitřní já a je mi tak nádherně teskno. A vím, že na takovém místě nejsem sama, že mám za sebou stín a není můj... Děkuji, Janinko. Cítím, jak otvírají se hlubiny, do kterých nepadáme, ale vlétáme!

    OdpovědětVymazat
  29. [37]: Děkuji . Myslím, že fotka upachtěné a brunátné sama sebe s lopatou by mi čtenáře spíše odehnala .

    OdpovědětVymazat
  30. [38]: Ani nevíš, jak moc jsem ráda, že někdo porozuměl tomu, jak na mě to místo působilo. Děkuju!

    OdpovědětVymazat
  31. Tohle je také krásný kout kolem nás! :) Na Černé Nise jsem byla jen jednou, ale budu si to muset pěkně zopakovat!

    OdpovědětVymazat
  32. Miluji to všechno...miluju četníky, kameny na dně, pomníky,čeřící se vodu a struhy v lesíku...

    OdpovědětVymazat
  33. To jsou nádherné fotky, nejrdaši bych se tam taky vypravila. Pro mě by asi absence návštěvníků byla akorát výhodou, i když takové místo asi pak působí víc tajemně, o to víc se mi to líbí :) A hlavně fotky bez lidí jsou úžasné Já kdykoli se někam vypravím, ať už na pole, k rybníku nebo nějakou zříceninu či památku, vždycky si říkám, že i na náměstí by bylo méně lidí než momentálně tady

    OdpovědětVymazat
  34. Škoda, že na nudaplážích se nemůže fotit, hned by ty fotky byly veselejší .

    OdpovědětVymazat
  35. [43]: Určitě to stojí za to, ale když bude šajnit sluníčko!

    OdpovědětVymazat
  36. [44]: Růženka mívá většinou velice trefné komentáře .

    OdpovědětVymazat
  37. [45]: Myslím, že taková okázale vystavená nahota na obrazech v muzeu není úplně k zahození .

    OdpovědětVymazat
  38. [46]: Děkuji , taky mívám problém vyfotit zajímavá místa bez lidí, ale tady to šlo úplně samo!

    OdpovědětVymazat
  39. [47]: Na nudapláž jsme nedošli, měli jsme toho šlapání víc než dost .

    OdpovědětVymazat
  40. To je moje milované místo, místo mého srdce Miluju to tam!

    OdpovědětVymazat
  41. [55]: Ale jo, i přes tu temnotu má něco do sebe .

    OdpovědětVymazat
  42. Atmosféra je tam jak v detektivkách Vraždy v Midsomeru.

    OdpovědětVymazat
  43. [57]: Ponuré to tam je dost, jen co je pravda. Na nudapláž jsme nedošli, měli jsme toho i tak dost .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).