Prádlík a Fuseklík


A je to tady. Po skřítkovi Botníčkovi se v naší domácnosti objevili další dva. Jeden se v lumpárnách vyrovná Botníčkovi a možná ho i předčí, protože je to skřítek velice soutěživý, druhý je zase mazlík k pohledání. A jak to vím? No to se vám má tak...

Začaly se nám nenápadně ztrácet ponožky, občas jsem se jich po vyprání nemohla dopočítat. Všichni okolo mi říkali, že to je určitě pračkou, která vcucne ponožku do prostoru pod bubnem a až prý nám jednou pračka odejde do elektro nebíčka, budeme vědět proč. Hahaha. Prý pračka! Po zkušenosti s Botníčkem jsem moc dobře věděla, že to je jenom chlácholivé vysvětlení pro veřejnost, že to není samo sebou a že v tom bude nějaká skřítkovina. A taky že jo. Prádlík.

Skřítek Prádlík je malý přesně tak, aby se vešel do prostoru pod bubnem, kde má svou pracovnu. Miluje vodu, ponožky a menší kousky prádla. Místo koupací čepice používá miminkovskou rukavičku. Ložnici má v přihrádce na prací prostředek a jako spacák používá, jak jinak, ponožku. Je to skřítek nerudný, pořád jenom brblá a nemá mě rád. Má totiž na starosti údržbu pračky a také to, aby se prádlo dobře vypralo a krásně vonělo. Jenže to byste nevěřili, jak se takovej skřítek dokáže naštvat házíte-li mu klacky pod nohy. Doslova. Nebo papírové kapesníčky, kamínky, šišky či papírky od bonbonů. Občas se prostě stane, že i když se snažím sebevíc, stejně se do pračky dostane věc, která tam nepatří. Jsem přesvědčená, že i v tomto případě se jedná o práci dalšího druhu domácího skřítka. No a když se to stane, Prádlík se rozčílí a aby mě potrestal, něco mi z bubnu ukradne. A protože je prťavej, krade jen věci, které unese - ponožky, případně rukavice. No a když náhodou žádná ponožka ve várce není, stane se ze skřítka rozčileného skřítek nepříčetný a protože mi chce mermomocí dát co proto za mou nedbalost a lehkomyslnost, sáhne k trestu největšímu - k ničení a všelijakému tejrání oblečení. V tom je skřítek neuvěřitelně kreativní a používá tři metody. Tou krajní je trhání rukávů našich oblíbených triček a používá ji opravdu velice zřídka. Druhá metoda je nejčastější a skřítek při ní obrací v pračce mnou naruby obrácené tmavé prádlo zase zpátky, takže je po vytáhnutí celé od chlupů. No a třetí metodou, také dosti častou, je obarvování bílého prádla. Skřítkovi stačí sáhnout do jeho sbírky ukradených ponožek, najít nějakou pěkně červenou a tu pak "jakože" vrátit. Já si myslím, že se minul profesí a tuhle práci by dělat neměl, když k tomu nemá žádný vztah a když ho to nebaví.

Nejlepším kamarádem Prádlíka je skřítek Fuseklík.

Fuseklík je trochu podobný Prádlíkovi, taky miluje ponožky, jen místo miminkovské rukavičky nosí na hlavě fusekli. To je ale asi tak všechno, povahově je to úplný opak, dobrák od kosti. Jeho základnou je šuplík v šatní skříni a většinou spí v košíčku se spodním prádlem, který je hned vedle ponožek. Když je mu někdy smutno, jde za Prádlíkem a lehne si vedle něj do přihrádky na aviváž, i přes rozdílnost svých povah jsou to skvělí kamarádi. Fuseklík má za úkol opečovávat ponožky, třídit je v šuplíku podle majitelů a hledat případné ztracené kousky. Když nějaký zapadlý najde, vytáhne ho na dobře viditelné místo, třeba doprostřed obýváku nebo na psací stůl. Skřítek Fuseklík mě za nic netrestá, protože se k ponožkám chovám hezky, peru je, motám do klubíčka a uklízím do šuplíku. Jenže minulý měsíc jsem zaregistrovala, že v případě polovičákovy šuplíkové poloviny se Fuseklík nemá o co starat, protože v prostoru na ponožky se válela dvě učudlaná ponožková klubíčka. Jak jsem psala, úkolem Fuseklíka je hledat ztracené kousky. A protože je to skřítek šikovný, ponožkový poklad našel a upozornil mě na něj povytažením ponožek z polovičákovy cestovní tašky. Když jsem skřítkovo načaté dílo dokončila, na hromádce se objevilo 5 klubíček ponožek (z toho dvě byla moje!), jeden pár nových ještě nerozbalených a 17 kousků jen tak volně pohozených, z nichž 5 nemělo svou sestřičku (ty má ve své sbírce určitě Prádlík). Celkem tedy skřítek znovuobjevil 29 ponožek. To vám bylo radosti! Hlavně polovičák zářil štěstím, jak má najednou spoustu místa v tašce.

A pak po kom ty děti jsou. Ještě, že toho Fuseklíka máme :).

32 komentářů:

  1. Fuseklíka máme asi i u nás doma, on je stěhovavý?

    OdpovědětVymazat
  2. [2]: Kdepak, jen je jich jako králíků .

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Tak máme jednoho chlupáče u nás doma!

    OdpovědětVymazat
  4. To jsou nějaké odnože Naschválníčků? Ty miluju

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Tak to ho ode mně pozdravuj!

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych u vás chtěla někdy pobýt, máte tam zábavu.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: No tak dojeď, rádi tě i se skřítky uvidíme! Ale za Prádlíka neručím, je to fakt vztekloun!

    OdpovědětVymazat
  8. Vaše skvostná rodina by mimo neuvěřitelných dílek v podobě tvých dortů vynikala neuvěřitelně zajímavými slovními obraty.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Smůla, toto místo mám už 6 let rezervované já!

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Vytvořit slovník by mě asi nikdy nenapadlo, ale je fakt, že Panbuch se ujal velice rychle a Pán Bůh tak už u nás nemá šanci. Stejně, jako "šňupár", nebo-li nudle z nosu, který přinesl do naší domácnosti polovičák. Nikdo jiný, než náš rod, výraz prakticky nepoužívá .

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Letí to Janinko, poznala jsem tě při mém prvním blogu, který jsem založila v roce 2010! A doufám, že v té frontě budu na 1.místě!

    OdpovědětVymazat
  12. ... a práve si spracovala námet na novú rozprávku pre deti! Jani, toto je perfektné! Tie opisy, rozprávačský štýl, nenásilný a odľahčený humor, pointa, happyend ach...          páči sa mi tvoja rodinka, vždy sa u vás niečo zaujímavé deje a rada o tom čítam :). Mimochodom, potrebovala by som poslať na pomoc Fuseklíka... moje ponožky sa dostali asi do puberty a nejako si v skrini robia vlastnú párty! Nikdy neviem, kde sú... :/

    OdpovědětVymazat
  13. Prádlík i Fuseklík bydlí určitě i u nás a ted' už konečně vím, jak vypadají.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Tuším, že sis o to řekla jako první, takže jo, máš to mít .

    OdpovědětVymazat
  15. Jani, k tvému dnešnímu svátku přeji vše nejlepší, hodně zdraví, spoustu štěstí, vagon trpělivosti s výchovou  tvých synů a moře stále dobrých nápadů.

    OdpovědětVymazat
  16. Moc hezké povídání    hezky jsem si početla. Ty dva skřítky máme určitě taky doma, se spoustou dalších, více či méně zlomyslných   

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: To je milé, děkuji, že sis vzpomněla, moc ti děkuji za krásné přání!

    OdpovědětVymazat
  18. Bohužel se Fuseklíci vyhýbají fotbalovým šatnám.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Fuseklíci tam možná nejsou, ale jiní skřítkové určitě ano!

    OdpovědětVymazat
  20. Moc pěkný, u nás je fuseklík hlavně pod postelí, tam se dějí věci

    OdpovědětVymazat
  21. Pohádková rodina jste a ještě navíc s hepyendem. No není to krása Ať žijí prádlíci a fuseklíci a jiní lumpíci

    OdpovědětVymazat
  22. Tak teď už je mi úplně jasný, po kom je ten kluk tak krásně pohádkovsky zaměřenej a talentovanej.

    OdpovědětVymazat
  23. Janinko, a co ten skřítek, co nám pořád bere víčka od plastových krabiček? Furt dokupujeme a nedáme dohromady ani pár kousků! Jj, oba znám a asi si přečtu i o botníčkovi - toho doma máme určitě! A ve školce zase řádí skřítek Pořádníček, co bere děckám, co běhají bosky papučky! Naše Sisina ho móóc dobře zná!

    OdpovědětVymazat
  24. [22]: My máme naštěstí postele s úložným prostorem, takže tam Fuseklík nemá šanci .

    OdpovědětVymazat
  25. Na mě by si ponožkový skřítek nepřišel, po zkušenostech s praním ponožek v pračče, že pak nejde najít dvě do páru, raději ty mé jedny oblíbené každý den peru ručně mýdlem na umyvadle a pak se nic neztratí. Jediná nevýhoda je, že když si na to vzpomenu pozdě, ráno jsou ponožky ještě napůl mokré.

    OdpovědětVymazat
  26. [27]: U nás by se ponožka ztratila, i kdyby byla vypraná na sušáku nebo na topení. Zrovna nedávno, když jsem uklízela kuchyňskou linku, jsem jednu našla za odpadkovým košem. Zatracení skřítkové!

    OdpovědětVymazat
  27. Safra, dobrý! Jen mi teď chybí vysvětlení, kdo či co je to polovičák. To se ale dozvím, až se tvým pěkným psaním prokutám k vysvětlení. Už tě věším na lištu "oblíbených" a budu číst a číst

    OdpovědětVymazat
  28. [29]: Převeliké díky posílám!

    OdpovědětVymazat
  29. [30]: Čtením dalších článků mi to dochází. Zdravím tedy tvého drahého - manžela

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).