Žitavské dveřobraní


Aneb z tohohle města brány dvéře
hlava mi prostě nepobéře...

Když se vracím do Žitavy, rozhodně to není proto, abych plenila regály německých Kauflandů, jak tomu v 99.9% návštěv českých návštěvníků bývá. Mně ke štěstí stačí, když se můžu zase projít městem, které mi (kdovíproč) učarovalo natolik, že má dokonce i svou rubriku. Slovo kdovíproč je v tomto případě rozhodně na místě, neboť jen blázen může achat nad městem, jehož dobrá polovina domů v centru vypadá, jako by na ně několik staletí nebo minimálně od konce války nikdo nesáhl a jejichž jediným účelem je sloužit squaterům. A taky Janince, která si pro tentokrát vzala na paškál dveře a brány žitavské :).

















37 komentářů:

  1. Jani, pěkně jsi nám to nafotila! To je město, jako by se v něm zastavil čas!

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to tam jak v nějakém ghettu. Buď cikánském z dneška nebo židovském po pogromu. Je to asi ale úděl většiny příhraníčních měst bývalé NDR. I já, když jsem byla v Krásné Lípě a projížděli jsme ty městečka a vsi za hranicemi, byla strašně moc tím úpadkem překvapená. Jak to vždycky vypadalo krásně a čistě ta města za komančů, žila a dýchala ale za to teď je to jen smutné, šedivé a špinavé....

    OdpovědětVymazat
  3. Moc ráda mam staré dveře a okna vždy je ráda vyfotím Měj se

    OdpovědětVymazat
  4. Náhodou je to dost zajímavé! Taky si ráda prohlížím minulost, vždycky si říkám, kdo těmi dveřmi chodil..

    OdpovědětVymazat
  5. Je to škoda,nechat chátrat takovou krásu. Bohužel peníze se najdou přesně jen na ty Kauflandy

    OdpovědětVymazat
  6. Ano a mé bystré oko četlo Dřevobraní... jsem to ale trubka! To místo má atmosféru. Vážně ano... a díky tvým obrázkům se jí mohu nadýchat. Děkuji!

    OdpovědětVymazat
  7. V noci bych tam sama rozhodně nešla

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Děkuji . Je to fakt, když do toho ještě prší a nikde není ani noha, skoro to tam tak i vypadá .

    OdpovědětVymazat
  9. Tě přepadla nějaká dveřofílie?

    OdpovědětVymazat
  10. hodně zajímavé, co se tam už asi všechno událo, vidte :)

    OdpovědětVymazat
  11. Jani, to mi vysvětli, jak je možné, že to tam tak chátrá? Vždyť je to věčná škoda - tyhle památky se teď všude restaurují a dávají do pořádku a tady to umírá ... Snad bych se tam i bála ... té nostalgie, té prázdnoty ...

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: No co, ksichtofilie mě opustila, tak to musím něčím nahradit .

    OdpovědětVymazat
  13. Tak mě Janinko napadlo, zda to nejsou kulturně chráněné objekty?

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Myslím, že všechny objekty se nachází v kruhu, který ohraničuje městské památky. Bagry si tam vůbec nedovedu představit, vzhledem k tomu, že město ve středověku patřilo k Českému království, by to bylo asi podobné, jako by bagry vjely na Karlův most .

    OdpovědětVymazat
  15. Vypadá to opravdu nádherně, hotový návrat do minulosti :) Ráda bych se tam někdy podívala :)

    OdpovědětVymazat
  16. Súhlasím s názorom Intuice - je to mesto, kde sa zastavil čas. Akoby mesto Duchov. Neskutočné. Vždy prinesieš niečo nové, niečo zaujímavé a to sa mi páči. Občas je fajn vedieť si pozrieť aj okolie, kde sa práve nachádzam a nie porovnávať ceny mäsa tam a doma. Krásne fotky a niektoré brány, keby zrekonštruovali, boli by naozaj krásne a dlho pamätné... :)

    OdpovědětVymazat
  17. Zajímavé, že tak krásné město se nechává zchátrat. Určitě to souvisí s prací, ale že by tam fakt nebyly žádné možnosti?

    OdpovědětVymazat
  18. Je to město protikladů. Jedny vrata jsou nádherně zdobené a jiné těsně před rozpadem. Čím dál víc mám chuť se tam zajet podívat. Tvoje úžasné fotky k tomu přímo svádí     

    OdpovědětVymazat
  19. Všechny branky, veřeje, vrata i portály jsou super.

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Děkuji ti a určitě někdy dojeď!

    OdpovědětVymazat
  21. Ty jedny mohutné dveře ve mě vyvolaly krásné vzpomínky na dětství    Krásné fotky a domy opravdu mají duši.. Škoda, že je o ně tak málo pečováno...

    OdpovědětVymazat
  22. [19]: To by byla opravdu příjemná změna (pokud by se toho někdo chopil a začal ty domy i dveře restaurovat).

    OdpovědětVymazat
  23. [25]: Nejspíš máš pravdu, nezbývá, než tajně doufat .

    OdpovědětVymazat
  24. Mám slabost pro staré objekty, které něco vypovídají o historii. Z fotek dýchá neopakovatelná atmosféra. Ale je škoda, že město takto chátrá.

    OdpovědětVymazat
  25. [29]: Já taky, asi proto se mi tam tak líbí. A ano, škoda to je, snad se to jednou změní.

    OdpovědětVymazat
  26. [31]: Děkuji, i tobě hezký den .

    OdpovědětVymazat
  27. [33]: Furt lepší blogová krize než zdravotní nebo psychická ... tak relaxuj a těším se, až budeš zase "v plný polní" . Krásné dny, Jani!

    OdpovědětVymazat
  28. [34]: Děkuji ti, snad už jsem zase v plné polní!

    OdpovědětVymazat
  29. Taky jsem tudy schválně projížděla, byla jsem zvědavá na oblast Lužických Srbů no a Žitava mě lákala od puberty, kdy jsem četla historický román Léč pána z Rožumberka! Ale přiznám se, že jsem byla zklamaná - tím prvním letmým dojmem, do hloubky to tam neznám.

    OdpovědětVymazat
  30. [36]: Já z prvního letního dojmu málem padla, původně jsme vůbec do centra nechtěli jít. Dnes už vím, že by to byla ohromná chyba .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).