Chudák Suchochleb


Cestou ze školy se mi za zády ozve:

"Mami, mě bolí zadek, zpomal!"
"Z čeho tě může asi tak bolet zadek?"

V duchu mu kupuju polštářek na tvrdou školní židli.

"Jeden kluk do mě strčil a já jsem zbuchnul na dlaždičky."

Spratek jeden! Chci dát sígrovi ještě šanci.

"Třeba to, Míšo, neudělal schválně?"
"Udělal, díval se na mě a strčil do mě!"

Moc tomu sice nevěřím, ale pro jistotu se zeptám:

"Ty jsi mu něco provedl?"
"Ne, jen jsem se ho zeptal, jestli jí suchej chleba a on do mě takhle drcnul."

Tak teď už to nechápu vůbec.

"Proboha, proč do tebe strká, když se ho zeptáš, jestli jí suchej chleba? A proč se ho vlastně ptáš na takovou blbost?"
"No, on se jmenuje Suchochleb..."

"Míšo, ty jsi vůl."

Chudák malej natahuje, asi jsem moc drsná.

"Proč?"
"Můžeš bejt rád, že ti rovnou nedal do čumáku. Já se jmenovat Suchochlebová a ty se mě zeptat, jestli jím suchej chleba, tak ti taky jednu majznu."
"Proč?"
"Tím mě přece urazíš. To je to samý, jako kdyby ses jmenoval Skočdopole a někdo se tě zeptal, jestli rád skáčeš do pole..."

Tímto jsem uvedla svého syna do úskalí překrásného českého jazyka. Posléze jsem se dozvěděla, že jeho otázka na spolužáka, jestli jí suchej chleba, nebyla vtipem, jak jsem se původně domnívala, nýbrž byla myšlena naprosto vážně. Asi ho budu muset trénovat.

17 komentářů:

  1. Hezký den! To mě pobavilo...díky.

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych řekl, že uvažování tvého synka a jeho otázka byly u tohoto jména zcela logické a odpovídající zvídavosti dětí jeho věku. Zde spíš vidím chybu na straně rodičů toho Suchochleba, kteří by mu měli vysvětlit, že pravděpodobně celý život mu budou kladeny takové otázky.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak takhle krásné situace přináší život, to by nemohl nikdo vymyslet

    OdpovědětVymazat
  4. Jako dítě jsem spolu se spolužákem "zakalil" panu Kalistovi schránku na dopisy bahnem ...

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Jeho uvažování logické je, akorát se někdy ubírá špatným směrem, než je zdrávo...

    OdpovědětVymazat
  6. no z makrom sa niekedy kvety fitia tažko xD ale potkani sú na tom dobre...

    OdpovědětVymazat
  7. Osloven  Roberth Pullpytel ....

    OdpovědětVymazat
  8. [9]: Ani se Roberthovi nedivím...

    OdpovědětVymazat
  9. No, mě ta otázka přijde logická. Jak asi první příjmení vznikala? Podle přezdívek co si lidé dávali ať už na základě zaměstnání, charakteristického znaku nebo podle povahy.

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Já vím, na základě vašich komentářů zjišťuji, že jsem jediná, kdo ho měl v té chvíli za vola. Tak tímto se mu omlouvám a kaju se...

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: aj, promiň to nebylo myšleno špatně, spíš jako zamyšlení, že ty děti jdou většinou k jádru věci...

    OdpovědětVymazat
  12. [14]: To je naprosto v pořádku, já to přesně takhle beru...

    OdpovědětVymazat
  13. Nebýt dětí, tak už se snad ani nezasměju, skvělé, že Míšovi děkuji.

    OdpovědětVymazat
  14. Géniové v reálném životě nebývají moc obratní. Oni se neumí vžít do kůže obyčejných smrtelníků. Míša to nemyslel zle, jen mu to vyplynulo. Kdysi jsem pracovala s panem Šourkem. Měla jsem s tím dlouho problém, abych to jméno vyslovila, aniž by mi zacukaly koutky nebo aspoň zajiskřily oči. Pan Šourek, jak už jméno napovídá, byl ve skutečnosti pěknej čurák. Ale to je jiná věc.

    OdpovědětVymazat
  15. [18]: Byl to právě chudák Suchochleb, co mě inspiroval k sepsání článku o pár dní později, týkal se nejlepších českých příjmeních - fakt se tomu směju dodnes - http://moje-mozkovna.blog.cz/1101/vesely-zajic-vyskocil-tvrdy-bobek-vytlacil

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).