Valdická brána


Na věži v Jičíně 
od smíchu bolí mě
břicho :)

Tentokrát vynechám letopočty, historii, architekturu i parametry a zaměřím se na interiér v horní části věže, zejména na nápisy a jednu, na první pohled docela obyčejnou, vitrínu. Ta má být vzpomínkou na místní legendu, Aleše Panochu, jičínského věžníka, podivína, ponocného, recesistu, cukráře, mystika, léčitele, legionáře nebo také rytíře z Nymburka, jak si nechával říkat. A já tímto děkuji neznámému autorovi za nenásilný jemný humor, kterým poctu panu Panochovi skvěle okořenil :).














  

36 komentářů:

  1. Jani, báječně jsem se na Valdické bráně pobavila. 👍😀 Humor hodný Járy Cimrmana. A jak se říká, že nejlepší je na konec, tak ano. Ten pes prostě nemá chybu. 🤣😂

    OdpovědětVymazat
  2. Janinko, tolikrát jsem byla v Jičíně a nikdy jsem na věž nevystoupala a chtěla jsem! ale manžel nechtěl a tak díky tobě!!! jsem tam byla.
    Díky Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, až budu mít chvilku, pošlu ti mailem fotky interiéru, taky stojí za vidění, jen se mi nehodily do článku :).

      Vymazat
  3. Podobizna psa mě taky zaujala. A ještě Panochovo hovno. Je známo něco více?? ;-) :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, je to zřejmě nějaká tajemná záležitost, tudíž podrobnosti nikde zvěčněny nebyly, zřejmě toho nebyly hodny :D.

      Vymazat
  4. Psa bych poznala v pohodě, malíř si zbytečně málo věřil...:)

    OdpovědětVymazat
  5. Přiznám se, že obdivuji každého, kdo umí být chytrý a vtipný.
    Jsou tací, kteří ten humor skutečně nedají, i když se snaží a výsledek je trapné nic.
    Co slovo, to perla. Co věta, to klenot.
    Nejvíce si mne získal šutr z Marsu.
    Když jsem byla v Madridu, hodila jsem pohledy do schránky a tuším, že asi
    měla podobné využití, tři roky a stále na čumkarty rodina čeká :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluji černý suchý humor a ještě více kolegyni, která je na tom stejně, ta to sype z rukávu a co slovo, to perla, krásně se doplňujeme :D.

      Vymazat
  6. Skokana, ještě když žije, ujímá se policie - no já padám - Saturnin se vloudí všude - miluju a tohle je pecka - krásné písmo. Někdo si solidně vyhrál a navíc s humorem a nadhledem - to se už tak často nevidí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tohle jsem si říkala, když jsem nápisy viděla poprvé, skvělé písmo a úžasný humor :).

      Vymazat
  7. Plechová plechovka, žabolub, no prostě paráda. Písmo tomu dává ještě něco navíc, fakt to pobavilo ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle toho, jak se obrázky líbí, asi autor škytá nepřetržitě už několik dní :D.

      Vymazat
  8. V Jičíně evidentně milují Cimrmana a Saturnina. Ovšem myslím, že v kontextu se skokem z věže se ten dědečkův citát stává ještě více relevantním než v jeho případě. V případě skokana z věže to je celé velmi pravdivé... Jinak v Jičíně jsme byli s dcerou, ona pracovně a já s ní na kukačku a říkaly jsme si, že to je vážně krásné městečko. Jen ten Rumcajs tam nějak chyběl ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jičín je kouzelné město, a v nočních hodinách, kdy je nasvícené nažloutlým světlem lamp, je ještě kouzelnější :).

      Vymazat
  9. Pane jo, to jsou, ale cennosti.
    Ta mumie je zajímavá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mumie mě zajímají, takže naprosto souhlasím, že zajímavá je :).

      Vymazat
  10. Tento způsob humoru se mi líbí - krátce, stručně a výstižně ! Moc hezké je i písmo 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To písmo mě naprosto dostalo, dokonce jsem přemýšlela, že bych takhle začala v práci vypisovat vzkazy kolegům :D.

      Vymazat
  11. Líbí se mi zprostředkovaná pošta.

    OdpovědětVymazat
  12. Z tebe se stala přes noc horká kočanda. Co se děje? Nový chlap v životě?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotka někdy kecá a lichotí, ale děkuji :). A ne, všechno je dobře přes dvacet let při starém :).

      Vymazat
  13. Tak to je opravdu top! Ty nápisy, takhle jsem se ještě dneska nenasmála. Děkuji za zlepšení nálady. Asi se tam budu muset vydat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že jsem mohla přispět k lepší náladě! :)

      Vymazat
  14. Jak známo, Jára Cimrman měl své skutečně predobrazy...Zde tedy Jičínská obdoba Jakuba Hrona Metanovskeho

    OdpovědětVymazat
  15. Ďalší super tip na trip po Čechách. Netradičné, vtipné... keď dcérka podrastie viem kam sa vyberieme na dovcu 😄.

    OdpovědětVymazat
  16. Rada skokanům je k nezaplacení :). A kousek skla z výbuchu v r. 1620 je také skvělý vtip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pobavili jsme tam opravdu všichni, každý si tam něco našel :).

      Vymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).