Graffiti v Havlbrodu



O jarních návštěvních prázdninách jsme jeden den věnovali pratetě, a protože ten den sluníčko svítilo tak, jako by to mělo být naposledy (což není moc daleko od pravdy, protože ten den byl vyhlášen nouzový stav a nač si něco nalhávat, je to vopruz), vyrazili jsme všichni ke studánce pro vodu. Byla jsem trochu zklamaná, protože když se u mojí babičky v Polsku řeklo, že se jde ke studánce, bylo to hluboko ve voňavém lese, kam nikdy člověk nedorazil bez škrábanců a větviček ve vlasech. Byla to moje blbost naivně si představovat, že by se skoro devadesátiletá paní prodírala lesem. Tedy, moje polská babička Janinka to tak dělá a to jí bude 94, ale ona je strašný nezmar, prostě si vezme hůlku a jde. A nikomu nic neřekne. Cestou odpočívá na pařezech, kde téměř pokaždé usne, a tak se procházka náležitě protáhne. A protože je paličák a mobil nemá, tak je taky často hledaná :D.

Ale zpátky k pratetě a její studánce, i přes mírné rozčarování jsem si náladu spravila velice rychle. Cesta totiž vedla kolem Sázavy, na jejímž břehu stála loděnice Racků, místních vodních skautů. A protože graffiti lovím už nějakou dobu, byla by škoda zrovna tahle nepřidat do sbírky :).









42 komentářů:

  1. Jani, tohle už jsou vyloženě umělecká díla a navíc velice zdařilá. Rackové se báječně prezentují. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Lovilko,
    tohle graffiti je nádherný! Racek, co snad NEMÁ zpoždění. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je :). Tenhle Racek určitě zpoždění nemá, ten je uvězněn v čas :D.

      Vymazat
  3. Janinko, to je prvně, kdy vidím něco podobného a líbí se mi to.Tady to má smysl.
    A obdivuji polskou babičku!!! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem se ti trefila do vkusu :). A děkuji! :)

      Vymazat
  4. Rackové mají reprezentativní sídlo :-).

    OdpovědětVymazat
  5. Rackové jsou ptáci úžasní. Grafiťák to zachytil náramně, přenáramně.

    OdpovědětVymazat
  6. Takové graffiti se mi moc líbí, to je umění, ne jako když někdo čmárá p zdech. Občas zde vídám kreslíře co malují na asfaltu, říká se jim “madonnari” protože většinou to jsou obrazy svatých a podobně. První déšť je smeje, ale mají svatou trpělivost (jak jinak) a malují znovu 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásný, u nás se malují na asfalt akorát skákací panáci :D.

      Vymazat
  7. Když člověk umí a tenhle skutečně uměl, je to pastva pro oko a skutečné umění.

    OdpovědětVymazat
  8. Tí sú krásní také grafity ja môžem toto je fakt dielo. A nie tie pocarbane steny. Niekedy vyfotim tie naše v Košiciach a pošlem ti aby si videla ako to fičí u nas. Ak sa teda nechystáte na výlet na Slovensko, niekedy ked toto šialenstvo skončí. Ja určite keď dcerka podrastie by som chcela niekde na Čechy. Patrne asi skoncime v Prahe na knižnom svete ale nevadí 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Graffiti, na které se dá koukat a má smysl, je jako šafránu...
      Slovensko jsme si minulý rok na dovolené strašně zamilovali, letos to ale kvůli tomu hajzlíkvirusu neklapne, takže budeme trávit dovolenou v Čechách.

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. Hledala jsem na netu a jsou mu téměř čtyři roky :).

      Vymazat
  10. I tady u mě v německém maloměstě jsou místa, kde se graffiti vážně vydařila. Dokonce tu jsou na některých domech úryvky z básní básníka, který zde žil a na kterého je město zřejmě patřičně hrdé. To se mi líbí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že jsi graffiti v Německu už někde psala, nevím, jestli v článku nebo komentáři, ale někde určitě :). Taky se mi líbí dílka, která mají smysl :).

      Vymazat
  11. V první řadě smekám před tvojí babičkou, je úžasná i když svými výlety mnohým určitě dokáže zamotat hlavu. Tohle se mi líbí moc, určitě to nikoho neurazí na rozdíl od nesmyslných mazanic, hlavně na nově nahozených domech. Krásný víkend ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, babička zamotat hlavu určitě dokáže nejen svými výlety, je totiž pěkný paličák :D.
      Graffiti, která dávají smysl nebo to nejsou jen čmáranice, se mi taky líbí :).

      Vymazat
  12. No u nás byla také studánka v lese, vlastne dvě studánky.. Prodirat se nebylo třeba, ale pěkně a romantické... Rackove jsou moc pekni..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle "studánka" měla dokonce trubky, kohoutek a odtok, žádná romantika :D.

      Vymazat
  13. takovýhle graffiti se líbí i mě a mají smysl, oproti těm tagům, které jsou načmárané černým fixem. Nejkrásnější graffiti jsem viděla v Chile ve městě Valparaiso, na každém rohu krásný obrázek. Tohle město asi bylo nejbarevnější, co jsem v životě zatím viděla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To město jsem si vygooglila, graffiti tam je vážné nádherný! :)
      Za ty černé čmáranice bych urážela ruce, nějak se to teď všude rozmohlo.

      Vymazat
  14. Ano, je to krásné! Taková grafiti mi rozhodně nevadí. Naopak.

    OdpovědětVymazat
  15. Tohle je moc povedené. Líbí se mi to. Hodně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě taky, navíc je to na dřevě, což je vlastně taková malá vzácnost :).

      Vymazat
  16. Dobře, co si budem... můj šálek kávy to sice není, nicméně pořád lepší než holý a neosobní chladný plech - pořád je to tvůrčí a vkusné. Tvoření je třeba podporovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasný, ne každému to sedne. Můj bratranec v Polsku měl jako malý zahradní domek a na plech si bílou barvou namaloval Ještěd, který měl z návštěv Čech moc rád. Už to bude dobře let, ale pořád drží :).

      Vymazat
  17. Tak to je doslova umělecké dílo. Graffiti mám taky moc ráda, škoda, že u nás na Kadově je jich tak málo k vidění. Tedy žádné, ale vlastně ani v okolních městech jsem nezaznamenala nic, co by stálo za zaznamenání. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to štěstí, že žiji v oblasti, která je na takováto graffiti plodná, proto jsem založila i tuhle rubriku a v průběhu x let tu zaznamenávám dílka, která by byla škoda nemít ve "sbírce":). Některá už dávno neexistují, buď je nahradilo jiné, nebo jsou překrytá šílenými čmáranicemi.

      Vymazat
  18. Pěkná galerie, je úžasné, že někdo v tak velkém formátu dokáže taková díly vytvořit.
    Já si graffiti také fotografuji, ale nemám je nijak utříděné, musel bych prohledávat adresáře z různých měst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to přišlo jako docela fajn nápad založit si na graffiti rubriku a mít je všechny hezky pohromadě :).

      Vymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).