Skleničkové svícny


Už třetí den lije, venku zbývá sotva patnáct čísel sněhu a obleva odkrývá pestrobarevná psí (snad) lejna, rachejtle a plechovky ze silvestrovských mejdanů, do té doby zasypané vánoční stromky u popelnic a tuny štěrku, který ucpal všechny kanály a z ulic a chodníků se tak stala přírodní jezírka. Zkrátka procházky jako malované a jarní prázdniny jako ze žurnálu.

A tak jsme s klukama, pro zklidnění pošramocených nervů po jedné takové procházce, zase trochu tvořili...


Na svícny jsme potřebovali menší zavařovací skleničky nebo malé obyčejné skleněné svícínky za pár korun. Ty jsme natřeli metalickými temperovými barvami (Kaufland, 29,90 Kč) a nechali důkladně zaschnout. Pokud nechcete mít hotové dílko jen jako jedno/několikarázovku, pak by bylo vhodné do barvy při malování přimíchat lepidlo, třeba Herkules, nebo již natřený svícen přestříkat/přetřít lakem. Barva pak nemá tendenci se olupovat.



Mezitím jsme vyrabovali mou tvořící bordelskříň a připravili si vše, co by se mohlo hodit ke zdobení - provázek, drátek, silonové lanko, korálky, perleťové knoflíky a barevný papír. K tomu tavnou pistoli, nůžky, raznici na papír, lepidlo a štětce. A pak už jen stačí popustit uzdu fantazii a dílko je hotovo :-).

49 komentářů:

  1. Odkrývání lejn je tradiční česká veselice - vítá se tím jaro, myslím.

    OdpovědětVymazat
  2. [2]:Ano, chodíc po zahradě se sněhovou lopatou, juchám vesele a zpívám sprostonárodní písně při sbírání postupně se odkrývajících minových polí po našich psech .... ale ty zatracený sněženky ještě

    OdpovědětVymazat
  3. Viděla jsem úžasné na pinterestu. jen kde sehnat (asi taky tam) šablony na ty krásné lesní víly které se na ty svícínky lepí .....

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Vítá se tím jaro? Já myslela, že s vyšlápnutými lejny se k sobě láká štěstí...Ale možná jsou dvě v jednom...   

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Já po chodníku nechodím s lopatou, ale sprostonárodní písně u toho pěju taky .

    OdpovědětVymazat
  6. [7]:Ráda bych hodila, ale nemám ho, posílala mi ho dcera na messengera a jak se zas na fb dělali nějaké změny, tak jsem to omylem vymazala, chtěla jsem smazat jen něco a ono se to vypařilo komplet.

    OdpovědětVymazat
  7. Jani Jani, ty jsi prostě ... úžasná. Venku ten hnus fialovej špinavej a uvnitř přesto dokážeš s kluky vytvořit nejen krásné svícny, ale i skvělou atmosféru. Máš můj obdiv. A kluci rovněž!

    OdpovědětVymazat
  8. Nádhera!! Ale musí být nápad!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Jsou překrásný. Úplně bych taky takový chtěla... Já vyházela sklenice, ale ony se nějaké nastřádají No jo, ale takhle pěkný bysme to stejně neměly a určitě bych při tvoření zase ztratila další ždibec ze zbývající trpělivosti...

    OdpovědětVymazat
  10. Svícny jsou krásné a ty jsi opravdu obdarována nejen talentem, ale i kreativností.

    OdpovědětVymazat
  11. Chodníky jsou u nás obstojně čisté. Líbí se mi moc ty svícinky. Zaujal mne ten s korálky. Mám doma od různých pochutin a marmelád skleničky různých tvarů. I hranaté, kulaté nahoře zúžené jak je vidět na jednom svícinku. Jen trpělivost mít. Dobrá zábava pro děti i dospělé, ne? Jako dárek by se to hodilo dát, doplnit svíčkou čajovou či voňavou.

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Moc ti děkuji, Alenko! Jen tak na okraj, od včerejška už vím, po kom jsem tu tvořivost a talent na práci se všemi možnými materiály podědila. Chystám o tom článek a ještě stále mi buší srdíčko vzrušením!

    OdpovědětVymazat
  13. Nádhera!!! A po tme... krása!

    OdpovědětVymazat
  14. Jani, ja sa tu snažím a blog mi vyhodnotí koment ako spam... Som oficiálna spamistka

    OdpovědětVymazat
  15. [18]: Ruská Hackerka Kam sa hrabem s obyčajnou spamistkou... Asi Ti závidím... Achjaj...

    OdpovědětVymazat
  16. Tvoření vám jde moc pěkně od ruky! Na svíčky jsem trochu ujetý, pořád mi doma něco svítí .

    OdpovědětVymazat
  17. Jste mě uvedli do rozpaků..nevím, který si zodpovědně vybrat / udělejte příště i nějaký ošklivý, abych měla jednodušší výběr /

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: No není o co stát, když ti zablokujou mail, a ty pak musíš dokazovat, že hacker nejsi, to mi věř!

    OdpovědětVymazat
  19. No vidíš, jak krásně vám to popuštění fantazie vyšlo - skoro by se chtělo tomu hnusnému počasí poděkovat za krásné a inspirativní výtvory - hergot, měla bych si to ukládat až nadejde čas nudy i u nás - zatím na to stačí plyšáci a kostičky

    OdpovědětVymazat
  20. To jsou nádherné svícínky. Taky bych nějaké měla vyrobit, pálení svíček je moje oblíbená činnost, ale provozuji to jen omezeně, protože je to nebezpečné.

    OdpovědětVymazat
  21. [26]:neboj, tam už tě dávno sleduju - jistota je jistota! samozřejmě, že užívám - každý den je s takovým prckem dar :) zvláš´t po tom všem, co se dělo a děje

    OdpovědětVymazat
  22. [27]: Přeji, ať je jak jen nejlépe může být, prckovi posílám pusu a mamince hodně sil!

    OdpovědětVymazat
  23. Jani, svícínky jsou vážně parádní. Není to ani moc složité, ale parádu to udělá náramnou

    OdpovědětVymazat
  24. Že je Janinka mistr nad mistry to už vím sedm let, ale že i její kluci jdou v jejích šlépějích, to žasnu!

    OdpovědětVymazat
  25. [32]: Převeliké díky posíláme!

    OdpovědětVymazat
  26. To vypadá krásně! Také to někdy zkusím, až bude venku pršet nebo budu mít dlouhou chvíli! Díky za tip

    OdpovědětVymazat
  27. Moc hezké, kluci mají po kom být    Ty menší barevné v řadě jsou kořenky? Moc hezké Co se týče pejsků - ale hlavně páníčků - tak za mých mladých let tohle neexistovalo, aspoň v Praze ne. Zato tady.. ani jsem nevěděla co to je! Teď je to lepší - skoro každý má sebou pytlíček a uklízí se (docela) často..

    OdpovědětVymazat
  28. To znám, synátor mi podobný donesl ze školy, ale asi taky nějaký vytvoříme

    OdpovědětVymazat
  29. Tohle je geniální nápad! A navíc skvěle zpracovaný... :) Klobouk dolů!

    OdpovědětVymazat
  30. Miluji tvořit. A ráda pozoruji, jak ostatní tvoří. Je velmi fascinující, jak kreativita může být různorodá. Ty metalové barvy jsou úžasné. A je fajn, že si člověk za pár kaček(v dnešní době, to je skoro nemožné), dokáže si udělat radost a sdílet to s někým jiným :) Pěkný článek i fotečky

    OdpovědětVymazat
  31. Krásné věcičky a všechny mají také nádherné barvy. Ty, v nichž nejsou žárovičky, by si zasloužily vyplnit také něčím krásným, např. šperky a zlatými mincemi :).

    OdpovědětVymazat
  32. Ten bordel, který se pod tajícím sněhem objevil je neskutečnej... Někteří lidi jsou fakt prasata!

    OdpovědětVymazat
  33. vážne uvažuj nad vydaním knihy Janulka. Toľko námetov čo máš, skvelú fantáziu, že by sa hodila do každej rodinky s deťmi. Deti a rodičia by aspoň namiesto počítačov a tabletov vytiahli tvoju knižku, otvorili ju na strane 50 - svietniky a spolu s tebou vytvorili podobný kus romantiky, aký sa podaril vám doma. Predišlo by sa hádkam, vznikli by milé debatky, nové tajomstvá a popustila by sa uzda k myšlienke tlačením celej hodinky dopredu...

    OdpovědětVymazat
  34. [46]: Jess, moc ti děkuju i za kluky . Knížka by byla skvělá věc, ale v záplavě všech ostatních, co jsou na trhu, by neobstála. To mi ale nevadí, jsem vděčná za každou návštěvu a za každý milý komentář tady, i to potěší .

    OdpovědětVymazat
  35. Kde ty na ty parádní nápady chodíš?

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).