Můj školní deníčku VI.


Projekt "Ovoce do škol" je báječná záležitost. V balíčku je většinou 100% jablečný mošt v dětském balení s brčkem, jablko a pomeranč. Když se zadaří, dorazí ovoce domů v celku, většinou však z aktovky vyleju přesnídávku. Někdy mě ale forma doneseného ovoce překvapí, svačinka kromě vitamínů také evidentně vede dětskou mysl ke kreativitě - proč by se musel pomeranč jíst, když se může vypít?


Kapesníčková (nikdy nekončící) story. Tuhle prasárnu dělal prvorozený a poctivě se snaží i prvňák. Někdy nechápu, jak s tak narvanýma kapsama může vůbec chodit, natož si sednout.


Nedávno jsem narazila na úkoláček staršího syna. A protože má prvňáček stejnou paní učitelku, jako měl ten starší před šesti lety, nedalo mi to a já začala porovnávat zápisy z prvního pololetí. Ze začátku to vypadalo na vyrovnaný souboj...


...ovšem prvňáček ho pár dní před koncem pololetí trumfnul. I s trestem.
Těším se na srovnávání v dalším pololetí, už teď vím, že prvňáček zase vyhraje. Za poslední dva týdny se nám v úkoláčku urodilo stejně, jako za celý půlrok...:)

40 komentářů:

  1. Ovoce mě pobavilo a připomnělo skvělé svačiny ve škole, nejvíc nás těšilo, když jsme každý dostali balíček ředkviček a já milovala ve čtvrtek moskevský chléb a pomazánkou     

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné obrázky i texty pod nimi. Nemohu srovnávat, ač mám dva kluky, dříve papírové kapesníčky nebyly nebo jsme používali jen látkové. Nevím, zda z pomeranče lze něco vysát, řekla bych, že ne. Notýsky už nemám, možná je mají kluci, ale na jedno dopisování si s učitelkou v 1. třídě vzpomínám. Šlo asi o 3 výpovědi z každé strany, než jsme se dobraly pravdy.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Já si pamatuju akorát mléko v krabičkách a povinný rybí tuk .

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Děkuji ti , pomeranč skutečně vysát brčkem jde, i když to asi není taková hitparáda, jako s odšťavňovačem .

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: S tím mlékem jsi mi připomněla mé dětství, to se ve škole dávaly 1/4l plastové pytlíky s mlékem. Každá třída je měla v přepravce, k tomu brčka, která většinou pro všechny děti nestačila. A ta brčka bývala slaměná, některými se napít nedalo, teklo to. No a ta mléka zvenku děsně smrděla žluklou bílkovinou rozlitého mléka, protože vždy se mezi nimi našlo nějaké prasklé. Kdo měl velkou chuť na mléko, musel si sáček umývat pod kohoutkem v umývadle.

    OdpovědětVymazat
  6. Naši kluci přesnídávky ve škole neměli. Nosili si svačiny z domu. Jen snad v jednom roce začali dostávat jogurty a rohlík. Ale já si vzpomínám na dva roky, kdy jsem byla v 6 a 7.(dívčí) třídě, že jsme platily 1 Kčs a dostaly jsme v hlavní přestávce hrnek mléka a rohlík. Bylo to míchané ze sušeného mléka a převařené zchlazené vody a docela mi to chutnalo. Nalévali nám (školník a jeho paní za dozoru učitelky)to do porcelánových hrníčků, byly na platech narovnané, šly jsme pěkně za sebou jako husy a braly si mléko a z košíku rohlík.

    OdpovědětVymazat
  7. Čůrám... To je skvělý! Slzím a čůrám.

    OdpovědětVymazat
  8. Jo, archivy dokážou vydat zajímavá svědectví, když se pramenů chopí člověk schopný je správně interpretovat .

    OdpovědětVymazat
  9. Jéžiš, já si s tím co kdo z vás dostával ve škole připadám ne jak z minulého, ale s předminulého století! A to jsem z Prahy! my tedy nic nedostávali, svačiny jsme si nosili pěkně z domova. Za to ale jsme dostávali všechny pomůcky a rodiče nemuseli kupovat ani ň. A nějak si neuvědomuju jestli měly děti nějaké takové svačinové mňamky. Nosily si stejně jako já domácí svačiny.

    OdpovědětVymazat
  10. Také jsme neměli ve škole svačinu, tu si nosil každý sám. Pila se voda z kohoutku u umyvadla. K obědu byl ve várnici čaj a každý si mohl "natočit" skleničku....a tolik různých pomůcek jsme také mít nemuseli. Byla jiná doba S kolegy si říkáme, že jsme mladí, ale už toho hodně pamatujeme

    OdpovědětVymazat
  11. Ovoce do škol je totiž prima i pro další generace. Díky tomu, že holky občas něco přinesly domů, zjistila jsem, že Kaki churma je docela dobrá. Nikdy před tím jsem jí nekoupila.

    OdpovědětVymazat
  12. Začínám se bát, vážně se začínám bát! zejména proto, že můj táta, čili Káji děda, je vtipálek a cholerik k tomu. Jestli paní učitelka napíše do notýsku něco vtipného a dědeček odpoví, mno, to bude dílo! Pomeranč je dobrý výmysl - musíme prubnout! A na další zápisky paní učitelky se neuvěřitelně těším, když jsme chodili my, tak se nic takového nepsalo, ovšem poznámky v žákovské máme taky originální. Táta třeba začal v první třídě tím, že: Přelézá o přestávce z chlapeckých záchodů na dívčí! a nejmladší bráška zase: Při cestě na oběd leze z patra do patra po zábradlí

    OdpovědětVymazat
  13. [5]: Tak pytlíky a slaměná brčka si nepamatuju , já jen ty krabičky a ty taky nebyly pořád, tuším jen dvakrát týdně .

    OdpovědětVymazat
  14. Já si bílou temperu zapomínal permanentně.

    OdpovědětVymazat
  15. Jak se krásně shodují po kom asi jsou   

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: Prvňák má zase bílou temperu permanentně ve škole. Jen mu vyschla. A pak se ztratila .

    OdpovědětVymazat
  17. Docela dobrý. U nás učitelka nic nepíše, ale píšu jí já. Většinou jsou to omluvenky, že něco doma normálně nemáme a nejsme schopní to ani sehnat na další den. Zrovna teď v úterý syn přinesl úkol: Donést 5 kelímků od jogurtu na středu. Jelikož dělám jogurt domácí, tak bohužel žádné kelímky nemám A to jsem taky  napsala do deníčku p.uč. spolu s žádostí, aby podobné "úkoly" zadávala s větším odstupem.

    OdpovědětVymazat
  18. Začnem od konca Text kámen, kámen... mi pripomenul film Rrrrrr - Kámen! zde! Káme! zde! Kámen! zde!   

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: Díky . U nás si pro jistotu nechává žákovskou paní učitelka a my ji dostaneme až na víkend .

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: Viděla, Suchánek je můj člověk .

    OdpovědětVymazat
  21. Jí si zase pamatuju, že pomerančová kůra se nakládala do cukru a pak z toho byla pochoutka. Jenže od určité doby se s tím přestalo, protože kůry jsou chemicky ošetřené, aby pomeranče déle vydržely.

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: Něco mi to říká, ale asi to znám spíš z vyprávění .

    OdpovědětVymazat
  23. Taky se pamatuji na mléko s brčkem a taky bylo vždycky nějaké rozlité Myslím že nám k němu dávali i rohlík.. ale jen 2x nebo 3x týdně.

    OdpovědětVymazat
  24. Tak tohle mi silně připomíná moje dva hošíky. Sice nemám tu správnou dokumentaci, jelikož vždy po skončení školního roku jsem ji v amoku vyhodila, ale poznámky byly tedy hodně podobné...Já razím heslo, že škola každého z mých nadaných chlapců mě stála 15 let mého života...     

    OdpovědětVymazat
  25. [27]: Já znám jen to mléko, jinak nic, jistily to domácí svačinky .

    OdpovědětVymazat
  26. [29]: Tak to je hodně prozřetelné hihihihi, tak daleko já nepřemýšlela, protože v těchto dobách jsem byla přesvědčená, že mě každou chvíli musí skolit infarkt...  a tudíž schovávání těhto artefaktů by bylo jaksi zbytečné...   

    OdpovědětVymazat
  27. [30]: Já mám od své maminky pořád na talíři, co jsem vyváděla v dětství já a že kluci jsou mým odrazem, tak co se čertím. Jenže důkazy nemá a tím taky silně argumentuju . Takže hlavně kvůli tomuhle si ty předměty doličné schovávám .

    OdpovědětVymazat
  28. Očividne pani učiteľka je veľký perfekcionista a svoju hodinu začína jasným zapisovaním toho, čo kto nemá a kto má. Veď tie deti musia byť z nej nadmieru vystresované. A rodičia rovnako tak. Ach bože... ani do práce nejdeš s tým, že máš všetko a za jeden deň spravíš všetko tak ako ti povedal šéf. Chúdence deti, očividne na svoju prvú učiteľku nikdy nezabudnú...

    OdpovědětVymazat
  29. [32]: Vystresovaná ze zápisků jsem já, hlavně, když si to přečtu večer. Matěj má prý paní učitelku rád, tak alespoň, že tak .

    OdpovědětVymazat
  30. [34]: Matěj má paní učitelku prý rád. I když mu dává čtyřky ze psaní .

    OdpovědětVymazat
  31. Stále jsem četla "Matěj není lepidlo."

    OdpovědětVymazat
  32. [36]: Není nebo nemá, to je v tomhle případě asi celkem šumák .

    OdpovědětVymazat
  33. Tak tuhle kapesnikovou prasarnu dela muj drahy taky, ovsem s latkovyma kapesnikama, a to je teprv humus! Imrvere ma narvane kapsy od bund a mikin!

    OdpovědětVymazat
  34. [38]: Jsem velice ráda, že v tom nejsem sama .

    OdpovědětVymazat
  35. No, ona pančelka také nemá všechny obloučky m na lince..

    OdpovědětVymazat
  36. [40]: Ale čtyřky z výtvarky rozdává excelentně!

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).