Můj školní deníčku V.


Prvňáčkovo vyznání

Prvňáček už umí krásně číst a psát a já se rozhodla se s vámi o jeho první větu podělit - MAMY A TAŤY, MÁM VÁS RÁT, STE NEJLEPČÍ. Gramatiku i styl psaní postupně vypilujeme :).



Prvňáček falšuje

Pokud se vám zdá, že za slabikou "ma" je něco, co tam nepatří, pak vám to objasní následující rozhovor:
"Matýsku, přines mi úkol, já ti ho zkontroluju a podepíšu."
"To nemusíš, maminko, zkontroloval mi ho Míša a já si ho už podepsal. Za tebe! Abych ti ušetřil práci!"



Prvorozený a špekáček

Neděle, 16.00
"Mami, kdy půjdeš nakupovat? Já potřebuju na chemii špekáčky."
"A kdy máš chemii?"
"V pondělí..."
"???"

(Špekáčky sehnány.)

Pondělí, 18.00
"Mami, ty mě asi zabiješ, my ty špekáčky budeme potřebovat až příští týden."
"Uááááááááááááááááááááááá!!!"

(Špekáčky vyhozeny, neb se válely celý den ve vyhřáté třídě.)

Pondělí, následující týden
"Mami, my dneska ty špekáčky zase nepotřebovali, pan učitel nám minule zapomněl dát seznam věcí, co k tomu budeme ještě potřebovat."

"Pan učitel je debil!"

(Špekáčky letěly do mrazáku, protože jsem prvorozeného důrazně poučila, ať je raději nechá v chladu v šatně.)

"A co je na tom seznamu?"

"No, takže k těm špekáčkům ještě potřebuju ocet, sůl, cukr, flašku, zavařovací sklenici, starý noviny, bokovej list, pepř, cibuli, nůž, prkýnko. A velkou krabici od bot."

Otázka, co mají utopenci společného s chemií, zůstala dodnes nezodpovězena. Další takovouto epizodu už příště nedám, nervy mám jenom jedny! :D

42 komentářů:

  1. Náhodou! udělat dobré utopence je taky chemie   

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:[2]: Takový pohled na věc mě vskutku nenapadl, díky!

    OdpovědětVymazat
  3. Jakpak asi vypadá vznik utopence zapsaný do chemické rovnice? Vidím, že jsem jako chemikář zdaleka nevyužil všechny možnosti praktické propagace svého předmětu .

    OdpovědětVymazat
  4. Srdíčko s Matýskovo první větou je bombastické! Je to roztomilé.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: No vida, odborník! Mě by totiž vážně zajímalo, jestli utopenci mají s chemií něco společného, nebo jestli je pan chemikář jen gurmán, jak píše TlusŤjoch .

    OdpovědětVymazat
  6. Chemikář není debil, je mazaný a asi má rád utopence.

    OdpovědětVymazat
  7. [9]: Já se mu taky v duchu za toho debila omluvila .

    OdpovědětVymazat
  8. Nenudíš sa s chalanmi     

    OdpovědětVymazat
  9. To není chemie, to je alchymie! A my nic tak zajímavého v první třídě nedělali, jen jsme si vystřihovali nějaká zvířátka za popíru. :( Proč nás nikdo neučil dělat utopence?

    OdpovědětVymazat
  10. Kromě výroby alkoholu a vaření piva mě z chemie toho moc nezajímalo. Ale příprava utopenců je zajímavá záležitost.

    OdpovědětVymazat
  11. Na 1.třídu mají docela zajímavý program Ale budou připraveni do života! To srdíčko je kouzelné, uschovat jako drahokam maminko   

    OdpovědětVymazat
  12. a jak se chemií tedy souvisí utopenci? To chtěl pan učitel sváču zadara? nebo je to nový způsob, jak si říct o úplatek v naturáliích?   

    OdpovědětVymazat
  13. Je vidět, že učitel chemie není jen pustý teoretik, ale dětem přibližuje i praxi.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Tak o tom nepochybuj, ale jak tak koukám, ty taky ne!

    OdpovědětVymazat
  15. Tohle jsou nejkrásnější okamžiky v našich rodičovských letech, první přáníčka, první dopisy, nic a nikdy už tato období nenahradí, užívejte si je plnými doušky a i tím velkým...strašně to uteče   

    OdpovědětVymazat
  16. K tomu srdíčku - jo, to je věk, kdy nás děti zcela milují a obdivují. K druhému obr - je šikovný a samostatný, sám Tě podepíše. K třetímu - ještě, že takové pokusy ve škole neměli naše děti, jsem ráda, že už nejsou ve škole.

    OdpovědětVymazat
  17. [19]: Snažíme se, já to vidím na tom prvním, jak to strašně rychle uteklo... Špekáčky kupujeme v Lidlu, tam je ta kvalita opravdu trochu vyšší level .

    OdpovědětVymazat
  18. Prečo sme mi na chémii nikdy nič také nerobili :( To by predsa bola zábava.. ale nie, našu učiteľku niečo také nenapadlo. Ale aj tak to pobavilo, aj ked pre teba to asi vtipné nebolo, ked ti synáček takto oznamoval, čo potrebuje

    OdpovědětVymazat
  19. [8]: I já ve škole falšovala jak to šlo..

    OdpovědětVymazat
  20. "Mami, ty mě asi zabiješ"      odkud to jen znám

    OdpovědětVymazat
  21. [23]: Spíš mě rozčilovalo, kolikrát to oznamoval .

    OdpovědětVymazat
  22. To přáníčko je prostě nádhera, určitě schovej Co přijde po utopencích? Chemii jsem ráda neměla, ale utopence ano. Možná to náš chemikář vzal za špatný konec   

    OdpovědětVymazat
  23. Nádherné vyznání. A utopence bych si dala.

    OdpovědětVymazat
  24. Fakt se nahlas řehtám Mladší synek je šikula, já podpis rodičů falšovala až na střední škole a to jen mámin, protože táta mi nešel napodobit

    OdpovědětVymazat
  25. [30]: Tak to mě opravdu těší .

    OdpovědětVymazat
  26. Příprava utopenců, to je správná chemie. Určitě pan učitel ukázal rozpouštění pevných látek, sůl,cukr ve vodě - vznik roztoků. Zřejmě i základní pravidlo chemie - kyselina se zásadně lije do vody, nikdy ne opačně - přilití octa.  Krájení špekáčku a cibule - příprava vzorků.     

    OdpovědětVymazat
  27. [33]: No jo, když o tom tak přemýšlím, něco to s chemií asi přeci jen má společného, díky za osvětlení!

    OdpovědětVymazat
  28. To jsou mi tedy školní radosti! Příhoda se špekáčky tedy je řádně vypečená, nutno uznat (prostě pořádný špek... ), ale prvňáčkovo vyznání je krásné... :) To vše zase celý dojem vylepšilo... ;)

    OdpovědětVymazat
  29. No vidíš, chlapec bude umět naložit buřty a udělat utopence. My to ve škole nebrali a já když jsem je dělala, nevědomě  jsem je neoloupala. Toť kardinální chybka. Inu, co se v mládí naučíš...   

    OdpovědětVymazat
  30. [39]: Mě s tím podpisem dostal taky . Já jsem si zvolila docela zajímavou parafu - stejně jako ty mám dlouhé příjmení, takže jsem si dala na začátek J jako Jana a zbytek á, aby bylo vidět, že to podepisuje ženská . A navíc jsem takhle zvyklá z práce, kde denně udělám takových podpisů několik desítek .

    OdpovědětVymazat
  31. Myslím si, že by prvňáček mohl imitovat i podpis Amerického prezidenta Franklina D. Roosevelta.

    OdpovědětVymazat
  32. [41]: Jestli se Roosevelt podepisoval smajlíkem, tak určitě .

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).