Můj školní deníčku podruhé...


...aneb zápisky ještě stále zmatené matky už méně zmatenějšího prvňáka.

Týden třetí:
Pokud pod vlivem školkového tiku hledá prvňák ráno v šatně tepláky, do kterých by se převlékl, já se to nedozvím. Rodiče už totiž nesmí stát ani na konci dlouhé chodby a očkem to pošéfovat. Pozitivní účinky léčby vínem jsou již nyní zcela prokazatelné, protože za normálních okolností bych určitě neřekla "pro mě za mě, ať si klidně ty tepláky ráno z družinovýho pytlíku natáhne a cajdá v nich po škole třeba celej den."

I já se začala učit, pátky a soboty trávím ve škole na velice intenzivním kurzu, mezitím práce, povinná praxe a rodina. Někdy vážně masakr a já nestíhám, nestačím.

Tento týden také začala éra vzkazů rodičům:


Týden čtvrtý:
Prvňáček si umanul, že chce stůj co stůj chodit do nějakého kroužku. Jakožto odpůrce této aktivity hned v první třídě jsem se nakonec nechala ukecat na kroužek zpívání, který je v rámci družiny. A protože se do sboru, kde zpěv je až na druhém místě (na prvním je nadšení), dostal, nosí mi domů texty, které se mají děti naučit. Inu, co se v mládí naučíš... Pro případné nadšence velice podobný text i s melodií nazpíval J.Nohavica.

V malém domku na dvorečku
žil tam chlopek se svú robku
A ta robka svýho chlopka němala ráda.
On ten její chlopek dobrotisko byl
on té svojí robce všecko urobil
vymáchal jí prádlo, pejskovi dal žrát
a když přišel večer, děcko kolíbal.
Choval děcko dělal všecko
také on byl dobrotisko
a ta robka svého chlopka němala ráda.
Dopálil se chlopek, že tak hlúpý byl
do hospůdky zašel vínka se napil
a když přišel večer zuřil nastokrát
a tu svoji robku zbil.
Teď má robka ráda chlopka
jak on píská ona hopká
Janíčku sem, Janíčku tam, já tě ráda mám.

Zpívání mu jde, jen místo chlopka zpívá chloupka. Věta "A ta robka svýho chlopka němala ráda" tak najednou získá docela zajímavý nádech.

Týden pátý:
Duševně zaostalý chlapec už s prvňáčkem do třídy nechodí, byl odebrán matce a péči o něj převzali příbuzní. Tahle záležitost mě opravdu mrzí, máma je máma, na druhou stranu se mu snad někdo bude opravdu věnovat tak, jak to potřeboval už několik let. Chjo.

Týden šestý:
Tímto jsem dnes nabyla jistoty, že se Matěj do tepláčků ráno nepřevléká. Už teď se těším na další vzkaz!

43 komentářů:

  1. Jwen počkej, až budeš mít každý druhý den poznámku jako náš druhý syn. On byl takový usměvavý dobrák. Nechal se stáhnout ke každé lumpárně:

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, tahle poznámka mne pobavila už na fb

    OdpovědětVymazat
  3. K té druhé poznámce - nějak zhubnul chlapec z toho množství stresů ve škole!

    OdpovědětVymazat
  4. Paní učitelka si ráda tiská... Já taky

    OdpovědětVymazat
  5. Miluju! Miluju! Miluju... A Janinko, to mě tedy zajímá, na co ses ohledně učení dala? Mimochodem, mám obrovskou radost. Jelikož smutné by bylo, kdyby tak úžasný mozek niceneděláním krněl. Uč se, uč se a piš nám, piš

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Růženko, tak teď jsi mě opravdu pobavila, proti tvým poznámkám ještě hodně v pohodě!

    OdpovědětVymazat
  7. [7]:/6 No, mohla by mít razítka i na poznámky, aby to šlo větším fofrem...

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavé řešení od paní učitelky,Vašík nosil papírové ubrousky a vždy to vyhodil do koše a nebo až doma.Budeš mít více prádla...Jooo razítkování jí jde dobře.Nejmenuje se paní učitelka Razítková,to by jí sedělo...

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Tak bacha, paní učitelka má náhodou těžkej kalibr, má nejen červenýho smajlíka, ale i černýho smutňáka!

    OdpovědětVymazat
  10. Poznámky ve škole i když mají závažný obsah, bývají velmi často zábavné

    OdpovědětVymazat
  11. Padají mu kalhoty, mně bohužel ne Směju se, protože čas poznámek v první i v následujících třídách mám dávno za sebou. A že jich bylo

    OdpovědětVymazat
  12. Ach... kde sú tieto nevinné časy...

    OdpovědětVymazat
  13. Jako ty kalhoty, tak ty mě dostaly      . předčili jste poznámky mého synovce a ty byly v první třídě taky výživné ...ovšem co by za tuto hlášku dala polovina naší české populace

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Jak píšu výše, velice se těším na další "poznámku" .

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Já pevně věřím, že přijdou další jobovky . A plně souhlasím, co já bych za padající kalhoty dala!

    OdpovědětVymazat
  16. Ještě jednou vystuduješ základní školu a tentokrát dálkově :).

    OdpovědětVymazat
  17. Měla jsem kdysi kamarádku...předesílám, že já se svojí povahou bych v současném školství byla po měsíci ve vazební věznici...vždy v září byla kamarádka v kondici, natěšená na školu a děti, v lednu už to bylo slabší a v květnu jsem se jí do prázdnin vyhýbala, byla nesnesitelná....tak jsem zvědavá, jaké poznámky budete mít v květnu     

    OdpovědětVymazat
  18. Taky nějaký máme, ale co už jsou to kluci......radši se nebudu vyjadřovat k sobě     

    OdpovědětVymazat
  19. Páni, není to tak dlouho, co jsem já chodila do první třídy (dobře, deset let už to bude, to to letí ), a vůbec si nepamatuji, že bychom tam zažívali taková dobrodružství. Schválně se na to zkusím zeptat mamky.

    OdpovědětVymazat
  20. Andělíčku na nebíčku... (nechtělo se mi zvolat sprostě) - to je něco - prvně držím pěsti a přeji silné a pevné nervy jak doma, v práci i ve škole. No a s paní učitelkou milého prvňáčka rovněž. Koukám na své dnes aktuálně tříměsíční dítko v košíku vedle mě, jak tu rozhazuje ručkama a žvatlá na hrajícího medvídka a říkám si, jestli bude vychovávána ve stejném duchu jako my (jakože bude, neb žijeme s mými rodiči), tak potěš koště. Skupinově jsme se usnesli na tom, že rodičovská sdružení bude navštěvovat dědeček. Ten na toto prohlásil, že ano... půjde tam celkem dvakrát... pak ho budou prosit, aby se svou urážlivě vtipnou náturou už nechodil     

    OdpovědětVymazat
  21. [18]: Vítej v klubu těch, kteří by brali padající kalhoty .

    OdpovědětVymazat
  22. Náš mladej donesl poznámku i z družiny,že vystupuje z řady.Na hřišti měli nástup a on chtěl vědět jestli stojí v rovině.

    OdpovědětVymazat
  23. [24]: Skvělý! Jak se říká, myslel to dobře, ale dělal to blbě .

    OdpovědětVymazat
  24. Já dostal do notýsku v první třídě:

    OdpovědětVymazat
  25. Jů! Těším se na další vzkazy! Taky nic nestíhám - ani psát svůj sešítek restů, který nestíhám! Ve školce máme vši a učitelky češou holky po "spa" jedním hřebenem! Donesly jsem si vlastní, ještě na něj holky nesmí zapomínat Děsím se vší a žloutenky (tu máme v Brně už dlouho a je prý už na ústupu!) Ufff!

    OdpovědětVymazat
  26. [26]: Taková poznámka prvňákovi svědčí o výjimečné inteligenci pedagoga!

    OdpovědětVymazat
  27. Tak do jakyho tejdne patri ten zaostaly chlapec? Asi se ti nechtene vloudil ten samy odstavecek i nekam jinam... Ja nikdy poznamku nedostala... a tak vubec to byla se mnou desna nuda... tak doufam, ze deti budou v tomhle spis po Martinovi, taky si chci takhle pocist!

    OdpovědětVymazat
  28. [29]: Ha, díky, napraveno! A to jsem to četla několikrát, než jsem to publikovala, ale je fakt, že mi do toho pořád někdo kecal .

    OdpovědětVymazat
  29.    ..a to jste teprve na začátku! Víš kolik příspěvků bude  než odmaturuje??   

    OdpovědětVymazat
  30. [31]: Už teď se na ně moc těším!

    OdpovědětVymazat
  31. Super zápisky, škoda, že jsem si nějaké neuschovala na věky i já...tedy myslím od mého syna.

    OdpovědětVymazat
  32. [33]: Děkuju , pokud to byly perly, tak je to opravdu škoda .

    OdpovědětVymazat
  33. Můj táta se vždycky věštecky zahleděl do dáli a pronesl: "Padají mi kalhoty, bude pršet!"

    OdpovědětVymazat
  34. Ta matka mohla za jeho duševní zaostalost? Nebo proč jí ho sebrali... nezvládalo to? Sakra, teď se od tohohle tématu neodtrhnu - a to je škoda - protože zbytek článku mě nesmírně pobavil. No jsem zvědavá, co za několik let budou děti nosit za poznámky domů mně

    OdpovědětVymazat
  35. [35]: Tý jo, to je ale super hláška!

    OdpovědětVymazat
  36. Místo látkových ubrousků bych doporučila jednoduše papírové kuchyňské utěrky... po použití zmuchlat a vyhodit. Jaképak látkovky, ušetříš si praní.

    OdpovědětVymazat
  37. [38]: Papírové utěrky zakázány, pouze látkové!

    OdpovědětVymazat
  38. Na prvňáky mají trošku zvláštní výběr písniček... Dala bych pančelce z kroužku poznámku...

    OdpovědětVymazat
  39. [40]: Jo, občas se taky nestačím divit, s čím přijde domů .

    OdpovědětVymazat
  40. No jo: "Ostrava černa, děvucha věrna..."

    OdpovědětVymazat
  41. [42]: Bohužel ho tato píseň naprosto uchvátila. Většinou jí začne zpívat cestou domů v přízemí a skončí, když odemykám dveře od bytu o čtyři patra výše. Ani nechci vědět, co si o nás lidé v domě myslí...

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).