Čokoládový dort Homer Simpson


"Mami, uděláš mi k narozeninám stejnej dort, jako babičce? Ten čokoládovej?"
"Ty nechceš máslovej potaženej dort s figurkama???"
"No, nechci, mně to totiž moc nechutná a je to hrozně sladký..."

Kdyby mi to ten tydýt řekl o několik let dříve (tak, jak to udělala moje maminka hned po prvním potahovaném dortu ode mě), šokovalo by mě to asi méně. Nu což, změna je život a čokoládu já tuze ráda.

A když čokoládový dort, tak echt čokoládový. Kakaový korpus prokládaný banány a fantastickým krémem ze šlehačky, ledových kaštanů a čokolády na vaření, politý lahodnou polevou vytvořenou opět ze smetany na šlehání a čokolády na vaření, korunován čokoládovým obrázkem na přání. Megakalorická bomba, která ale stála za to a bez přehánění chuťově ten nejlepší dort, jaký jsem kdy upatlala. Vláčný, sladký tak akorát, chuťově skvěle nakombinovaný a na jazyku se rozplývající. Prostě mňam!






Recept na "Echt čokoládový banánový dort" :) o průměru cca 25-30 cm. Jak tedy na to?

Den předem je třeba si připravit krém:

3 kelímky smetany na šlehání (min. 30%)
3 tyčinky Ledových kaštanů
200 g čokolády na vaření s vysokým obsahem kakaa

Smetanu vlijte do hrnce, zahřejte a přidejte Ledové kaštany. Nechte rozpustit, přiveďte k varu a nechte vařit asi 1 minutu. Přidejte nalámanou čokoládu, odstavte a za stálého míchání rozpusťte. Tekutou hmotu nechte vychladnout, přikryjte a dejte přes noc do lednice. Druhý den pak vymíchejte šlehačem v tuhý krém.

Den předem se může připravit i korpus:

6 vajec
180 g cukru
1 vanilkový cukr
60 g mletých ořechů
40 g kakaa
120 g hladké mouky
40 ml oleje
1 rovná lžička prášku do pečiva

Z bílků ušlehejte tuhý sníh. Žloutky vyšlehejte s cukrem, vanilkovým cukrem, přidejte olej, kakao, ořechy, prášek do pečiva a nakonec mouku. Do tuhé směsi vmíchejte bílky. Pečte ve vymazané formě s dnem vyloženým pečícím papírem při 170 stupních cca 30-40 minut, propečenost vyzkoušejte špejlí.

Korpus i krém rozdělte na tři části, dort skládejte v pořadí korpus, krém, banány, korpus, krém, banány, korpus. Dílko zmáčkněte, aby se krém uvnitř rovnoměrně rozprostřel a naneste poslední vrstvu krému, kterou pokryjte i strany dortu.
Uložte do lednice, po ztuhnutí přelijte polevou:

1 kelímek smetany na šlehání (min. 30%)
200 g čokolády na vaření

Smetanu zahřejte, přidejte čokoládu a míchejte do rozpuštění. Odstavte z plotýnky a po vychladnutí polevou dort přelijte.

A to je vše. Dobrou chuť! :)

48 komentářů:

  1. Kousek by se hodil, protože čokoládové dorty mám ráda a protože vedle sebe mám tak nějak opuštěné kafíčko   

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě sklidil úspěch! A ještě se zdravým ovocem!

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá exkluzivně, ale kdepak je recept, abych mohla taky vyyzkoušet? Tedy pokud není tajný))) Prosím, prosím, gatě nosím:_))))

    OdpovědětVymazat
  4. Teda Jani, tleskám a současně slintám nad klávesnicí. Před chvilkou jsem měla kousek salámu a sladká tečka by se hodila.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Tak šup do špajzu pro něco sladkého!

    OdpovědětVymazat
  6. "Kakaový korpus prokládaný banány, krémem ze šlehačky, ledových kaštanů a čokolády, ..."

    OdpovědětVymazat
  7. Čokoláda, banán, smetana, ořechy.. přímo ďábelská kombinace! Ta poslední fotka je útok na mé chuťové buňky!! Už jsem nepekla ani nepamatuju (vedro) teď se trochu ochladilo a už mě honí mlsná   

    OdpovědětVymazat
  8. Ouvej, to mám jako naschvál večer. Výborný recept, jen bych dala místo banánů maliny- ty já ráda, ale kde je vzít, že? Nakonec banány jsou zdravé...

    OdpovědětVymazat
  9. Též se přidávám s gratulací a musí konstatovat, že se dort povedl...voní až sem a já slintám a slintám...   

    OdpovědětVymazat
  10. Tak ta šlehačka s kaštanama mne dostala. Miluju jak klasickou tak pařížskou a tohle musí být naprostý luxus!

    OdpovědětVymazat
  11. Opisuju, půjčuju, děkuju, dobrou chuť přeju

    OdpovědětVymazat
  12. Dort je neskutečný, o šlehačce s kaštanama jsem ještě neslyšela...úplně voní z compu!

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: My máme Homera taky rádi, doslova ho žereme . Taky to chudák schytal jako první .

    OdpovědětVymazat
  14. Ač jsem se zařekla, že po kalorické bombě, kterou jsem uplácala minulou sobotu, že dorty už dlouho ne, tady bych se opět nechala přemluvit. To musí být hodně dobré... Mňam.. Ještě, že je to jenom fotka...   

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Sladký je dobrý na nervy, bez výčitek bych uplácala další dobrotu . A děkuju!

    OdpovědětVymazat
  16. Simsny moc už nemusím, ale jako dort to vypadá dobře ?

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Díky, já mám zase Simpsonovi ráda moc .

    OdpovědětVymazat
  18. Mňam, děkuji za přiložení receptu, já hrozně ráda peču dorty, ale už mi dochází nápady, jaké dělat a ten Homer, to je prostě neuvěřitelné, jsi dobrá, šíleně šikovná. :)

    OdpovědětVymazat
  19. Kastany mi byly taky privezeny ale ty teda do dortu neobetuju Ale jinak dortik vypada naprosto bezvadne!

    OdpovědětVymazat
  20. [22]: Blbá otázka, co vznikne, když upečeš švici?, to je nějaký místní název? Google mi pořád nabízí jen slovo svíce, takže jsem z toho houby moudrá!

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Asi jsem to už našla! Švica je ségra, že jo? Takže ty asi nebudeš péct svojí sestru, ale dort své sestře. No to jsem to zvojtila!

    OdpovědětVymazat
  22. Já raději ty máslové, klidně bez figurek.

    OdpovědětVymazat
  23. [25]: To můj polovičák taky a na svém zvyku nehodlá nic měnit .

    OdpovědětVymazat
  24. Týýý brďo .... jen čtu recept a sbíhaj se mi sliny   

    OdpovědětVymazat
  25. Ještě že si sladké úspěšně zakazuju, jinak bych Homera poslintala.

    OdpovědětVymazat
  26. [29]: Tak to jsi dobrá, já si sladké taky zakazuju, ale ani trochu úspěšně .

    OdpovědětVymazat
  27. [30]: Asi to jediné se mi Janinko daří! Leč váha to nějak nevidí?

    OdpovědětVymazat
  28. Já bych se teda neudržel a spráskal bych ho celý sám. Nerozdělil bych se ani o kousek :P První bych slupnul Homerovu hlavu ;)

    OdpovědětVymazat
  29. [33]: A já se vsadím, že nespráskal, protože ten dort byl hutnější než bažina. Jo, a Homer to schytal jako první, jak jinak .

    OdpovědětVymazat
  30. Vymazlenej! Chtěla bych být tvůj syn...alespoň na narozeniny!:)

    OdpovědětVymazat
  31. [35]: Díky , synky mám už dva, ale cérka by se hodila .

    OdpovědětVymazat
  32. Čokoládové dortíky já můžu Musela to být dobrota.

    OdpovědětVymazat
  33. [37]: Byla, určitě jsem ho nedělala naposledy .

    OdpovědětVymazat
  34. božínku, tak to je tedy dílo! a já si jdu utřít ten poslintaný pracovní prostor!

    OdpovědětVymazat
  35. [39]: Mockrát ti děkuju, kachničko!

    OdpovědětVymazat
  36. Sááákryš, už když jsem četla složení, tak jsem si říkala, to musí být megachuťovka!

    OdpovědětVymazat
  37. [41]: Převeliké díky ti posílám!

    OdpovědětVymazat
  38. [43]: Tý brďo, tak to je hustý, ty suroviny, jedna velká mňamina vedle druhý, díky za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  39. [24]: Ano ano nepovedl se, takže nic

    OdpovědětVymazat
  40. Já chi takyyyyyyyyyyy               

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).