Batoh s nožičkama


Možná to máte taky tak, každý den jezdíte MHD tou samou trasou ve stejnou hodinu a každý den vídáte ty samé tváře. Pan řidič vás bere jako starého známého, pozdravíte se, vyměníte si pár slov a zdvořilých frází a když několik jízd vynecháte, starostlivě prohodí, že vás dlouho neviděl. A vy to máte stejně, když někdy jedna z těch známých tváří v autobuse chybí, přemýšlíte, co se asi tak mohlo stát a přemýšlíte zbytečně, protože se stejně kloudné odpovědi nikdy nedočkáte. A mě jedna taková nezodpovězená otázka bleskne hlavou pokaždé, když projíždím kolem jednoho místa...

Není to tak dávno, kdy jsem několikrát týdně vídala cestou z práce v autobuse malého cikánského chlapce. Tenhle kluk s batohem větším, než byl on sám, se mi vryl do duše hodně hluboko, a to i přes to, že jsme spolu jezdili jen jednu zastávku a že o mně nejspíš neměl ani tušení. Pokaždé, když měl vystoupit, zaujal postoj "připravit, pozor" a když se otevřely dveře, přišel "start", vyřítil se jako střela a utíkal, dokud ho autobus nepředjel. Když jsem tenhle výjev viděla poprvé, vůbec jsem tomu nerozuměla, ale při další naší spolujízdě jsem velice rychle pochopila, o co mu jde. On závodil. S autobusem! Obdivovala jsem jeho odhodlání, každým dnem byl lepší a já si přála, aby na zastávce vystupovalo co nejvíce lidí, aby autobus vyjel později a hošík měl tak větší náskok. V duchu jsem mu fandila, očima ho tlačila a posouvala k další vysněné metě a bylo jedno, jestli to byl z jeho pohledu dům, strom, dopravní značka nebo díra v chodníku. Za ty roky mi přirostl k srdci a já si to uvědomila ve chvíli, kdy zmizel. Od té doby, při každé cestě kolem zastávky, kde ten cizí kluk vystupoval, vidím ve vzpomínkách běžet velký batoh s nožičkami...

58 komentářů:

  1. Jéé, to je krásné :) člověku se někdy zaryjí do paměti takové "detaily" a pak mu je hlava vždy připomíná, když jede okolo.
    Já několikrát týdně jezdím vlakem na koně. Čtvrthodinová cesta, nic extra dlouhého. Včera jsem jela vlakem z Pardubic. Z Havlíčkova Brodu jela známá průvodčí, divila se, že dnes jedu z daleka. Jo jo, je to tak, čtvrthodinku jsem vyměnila za 4 hodiny :)).. Je pěkné potkat takhle v dálce někoho známého :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to přesně, jak říkáš, a přesně tyhle "detaily" dělají život tak krásně pestrým :).

      Vymazat
  2. Hodně zajímavé. A krásná ilustrace. Hanka V.

    OdpovědětVymazat
  3. Janinko, jsi všímavá a pozorná. Určitě v busu sedí i lidé, kteří o tom klukovi nemají páru.
    Tak se opatruj a hezký den. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, Jiřinko, přeji ti krásný víkend :).

      Vymazat
  4. Moc milé, takové od srdíčka.
    V době, kdy se sousedi ani nezdraví, je poměrně osvěžující, že si v městské dopravě někdo všímá detailně osazenstva.
    Když jsem ještě nejezdila autem, první ranním trolejbusem, tedy ve 4 : 05, nás jezdilo takto sportovně založených asi pět. Občas přisedl někdo pěkně upravený z flámu nebo řidič, co nastupoval na jinou linku, ale nikdy neběhal batoh, asi ještě spinkal ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, děkuji ti za milý komentář :). Já z domu vycházím o deset minut později, než jsi to mívala ty, ale jak říkal můj bývalý kolega - Kdo brzy ráno vstává, tomu Pán Bůh dává :).

      Vymazat
  5. Já jsem jednou, hned začátkem září, jela v 9 hodin ráno kolem prázdné zastávky a na lavičce té zastávky stála opuštěná prvňákovská školní taška.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tomu se vůbec nedivím, náš prvňáček ještě druhý týden školy odcházel domů v bačkůrkách, teplákách a bez tašky :D.

      Vymazat
  6. Jedině Janinčin bystrozrak zahlédne batoh na nožičkách závodit s časem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Off šem každý batoh má své limity.

      Vymazat
    2. Mám nový brejle, s nimi to jde jedna báseň :).

      Vymazat
  7. A já už se bála, že budu muset i nadále blogově abstinovat! Díky Janinko za tvé oči a hlavně za tvou anatomickou anomálii - srdce na pravém místě! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, milá Doktorko :). Moc dlouho jsem tu internetovou očistu nedržela, sotva jsem začala, zjistila jsem, že se blíží konec blog i galerie.cz a tak jsem předělávala v článcích obrázky jako divá :D.

      Vymazat
  8. Třeba už vítězně protrhl cílovou pásku a stal se trenérem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice by to byl nejmladší trenér v historii lidstva, ale přeju mu to! :)

      Vymazat
  9. Hmmmm, kde byl asi cíl? Asi bych mu taky fandil, protože autobusy fixlujou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu jen tušit, že cílem byl ten strašácký rodinný dům s oprýskanou omítkou a probouraným plotem na rohu ulice. Ale třeba to tam měli uvnitř krásný, když tak rychle běžel :).

      Vymazat
  10. Jani, krásný článek. Možná kvůli koronaviru přestal běhat, předpokládám, že běhal do školy. Třeba ho zase od září uvidíš ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, on už neběhal před koronavirem, ale to nevadí, kdo si počká, ten se dočká, věřím, že ho jednou zase někde uvidím utíkat :).

      Vymazat
  11. Nu, a teď mu díky tobě fandí tolik lidí... třeba skutečně od září zas začne jezdit - anebo se jednou objeví na olympiádě .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásný, to mě nenapadlo :). Držím mu na tu olympiádu pěsti :).

      Vymazat
  12. Taková maličkost po ránu dovede zvednout náladu, také by mě zajímalo, co se s batůžkem stalo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to nebylo ráno, ale odpoledne, když jel kluk ze školy, také by mě to zajímalo :).

      Vymazat
  13. Měla jsi při odjezdu blokovat dveře...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě nenapadlo :), není to ale už moc nečistá hra? :D

      Vymazat
  14. Už sis odpočinula a napsala hned krásný článek! Dnes všichni jen čučí do mobilu, nevšimli by si ani kdyby měl nožičky ten autobus ve kterém se vezou.
    Já jednou takhle závodila s Vindobonou - to byl rychlík který jezdil z Prahy do Vídně, krásný, červenobílý, prostě rakouský. Projížděl kolem domu babičky u Čerčan a já pádila na kole z kopečka. Pak jsem najela na šutříček..nic velkého se nestalo, ale závodům byl konec. 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji! :)
      Škoda, kdyby nebylo toho šutříčku, mohla jsi být třeba na olympiádě! :D

      Vymazat
  15. Jo, někdy ty děti lituju, kolikrát jsou ty jejich školní batohy opravdu větší než ony samy. Nějak mi to, nevím proč, připomnělo nějakou filmovou scénu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej, co občas vidím před školou, nad tím zůstává rozum stát, ty rodiče snad nemají soudnost...

      Vymazat
  16. Nevěřila bych, jak se dá taková obyčejně neobyčejná situace nádherně popsat. Nevím proč, ale dá se až říct, že mě svým způsobem dojala. Krásné, krásné, fakt!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Převeliké díky ti posílám za tvůj milý komentář! :)

      Vymazat
  17. Milá vzpomínka, výstižný nadpis, vtipná kresba.
    Čím jsem starší, tím víc vnímám podobné události kolem mne - a jsou pro mne i důležitější než jiné věci, které by měly být důležité.

    OdpovědětVymazat
  18. Moc pěkně napsaná povídka, odpozorovaná ze života. Kluk s takovou vůlí se v životě neztratí.
    A také je dobře, že jsi už skončila "odvykací kúru" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti :).
      Původně jsem očistu plánovala až do konce léta, ale díky končícímu blogu a galerii jsem si ji musela razantně zkrátit :D.

      Vymazat
  19. Nojo, s tím všímáním a ježděním to mám taky tak podobné... Teď jsem začala jezdit linku, kde se to hodně střídá... Že si připadám že stálý zákazník u řidiče jsem já...
    A co se týče obrázku, hnedka jsem si vzpomněla, jak před několika lety jsem na blog,cz kreslila a nakreslila blok s nožičkami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky v tom autobuse si tak připadám někdy taky tak, jako jediný stálý cestující a někdy vážně jen jediný cestující :D.

      Vymazat
  20. Zátopek běhal s tramvají, tak měl vzor! 😀 Třeba na další olympiádě! Pěkně napsané, dobré postřehy ze života.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, třeba ho na té olympiádě jednou poznám :).

      Vymazat
  21. Moc se mi to líbilo a napadla mne taková věc: co kdyby ten klučina četl tvůj článek- vzpomínku, poznal se v něm. Určitě by ho dojalo, že si někdo jeho závodění všiml a možná by přemýšlel, která z těch slečen si ho pamatovala. Batoh s nožičkami asi bude potřebovat naše vnučka až půjde poprvé v září do školy.☺♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by bylo milé, kdyby se v článku hošík někdy poznal :). Děkuji ti, Růženko, a přeji vnučce šťastné vykročení do první třídy :).

      Vymazat
  22. Mám to podobně. Skoro každé ráno i odpoledne se v busu potkávám se stejnými lidmi. O většině z nich nic nevím, ale všimnu si, když náhodou nejedou. Před časem přestal jezdit jeden mladý pár. Zpočátku se jen znali a cestou si povídali, později se při setkání na zastávce políbili. On vystupoval dřív, ona jezdila dál než já. Jednu chvíli jezdila jen ona a on ji na "své" zastávce čekával...

    OdpovědětVymazat
  23. Úsmevný zážitok, stretávať v autobuse chlapca čo behá s vetrom... teda... s autobusom o preteky. Presne takéto drobnosti sú na živote krásne. Nádherný článok 😊

    OdpovědětVymazat
  24. Jéé, to je milé :) Mě jednou napsal kluk, s kterým jsem jezdila pravidelně autobusem, já jsem si ho teda nevšimla. Párkrát jsme zašli na kafe a nějak to nedopadlo, ale je to taková zajímavá zkušenost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :), tyhle naše příběhy z autobusu by vydaly na celý román! :D

      Vymazat
  25. Chytla jsi mě za srdíčko Jani ♡

    OdpovědětVymazat
  26. Milý článek. Doufám, že se chlapeček brzy objeví. :)

    OdpovědětVymazat
  27. V dětství jsem zkoušel predhonit vlak po cestě pod kolejemi... Zdálo se mi často že jede pomalu, ale chyba lávky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že vás takových bylo víc, hezké vzpomínky :).

      Vymazat
  28. Ja si obvykle v MHD snažím čítať, využívam čas, ktorý mám len pre seba, ale aj tak sú automatické veci, ktoré si všímam dennodenne. Svetlá na veľkých budovách, grafity a nápisy na stenách, a ano, sú to aj ľudia, ktorí nastupujú na rovnakej zastávke ako ja. Tieto malé rituály tvoria náš život a všetci tí ľudia do neho patria rovnako

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si v MHD číst nemůžu, protože se mi dělá blbě, takže ten čas využívám k prozkoumávání okolí :).

      Vymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).