Číslo z druhé ruky...


...aneb jaké záludnosti vás mohou potkat, když se rozhodnete pořídit si nové telefonní číslo, proč byste si před jeho koupí měli ověřit, jestli třeba nepatřilo známé firmě a jak jednoduše můžete někomu pořádně zavařit. Ale pěkně popořádku...

Dostala jsem nový telefon na dvě SIM karty. Dlouhou dobu jsem si vystačila s jednou, ale pak se naskytla nabídka, která působila přímo snově a která se jen tak neodmítá. Se starým číslem jsem ani na okamžik neměla v úmyslu se rozloučit, jsme spolu už sedmnáct let a co si budeme povídat, takový vztah a pevné pouto nejde jen tak přervat :). Od čeho mám telefon na dvě karty, no ne? Slovo dalo slovo a já tak měla telefonní čísla dvě. Všechno proběhlo v klidu a ve vzájemném souznění, karty se skamarádily, mí nejbližší s nimi také a bylo by to tak dál, kdyby mi telefon, převážně ve večerních hodinách, nezačal vyzvánět více, než by mi bylo milé.

"Dobrej, stojíme vám za barákem a nemůžeme se na vás dobušit! My u vás dneska hrajeme, tak jestli byste nám mohli votevřít, máme tady u zadního vchodu celou aparaturu, ať se můžeme připravit!"

"Dobrej večír, máte dneska otevřeno?"

"Dobrý den, já jsem se chtěl zeptat, jestli někoho nehledáte, třeba pingla, nebo do kuchyně nebo něco jinýho, já bych měl zájem?" (Což o to, pingl nebo někdo do kuchyně by se mi někdy i hodil :))

"Dobrý den, v kolik dneska otvíráte?

"Dobrý večer, kdo u vás dneska hraje?"

"Dobrej, prosím vás, my bysme se s váma chtěli domluvit, jestli bysme u vás jako nemohli hrát?"

Jsem tvor trpělivý a hned tak mě něco z míry nevyvede, rodina mě docela slušně vytrénovala, ale tohle bylo už vážně moc. Zjistila jsem, že telefonní číslo patřilo kdysi jednomu hudebnímu klubu a já začala problém řešit. Google mi vyplivl všechny odkazy, ve kterých se mé telefonní číslo vyskytovalo a započalo kolečko dopisování, kdy jsem prosila všechny zúčastněné, aby telefonní číslo ze svých stránek smazali. "Nejvtipnější" byly FB stránky onoho klubu, kde telefonní číslo uváděli, i když už dávno nebylo jejich, ale byli vstřícní a za potíže se omluvili. Hovorů rapidně ubylo, nicméně i tak se stále ještě objevovaly a já začala pátrat, na co jsem zapomněla...

Já blbka! FB, oficiální stránky, stránky odkazující na klub a vše okolo jsem podchytila, ale to hlavní mi uteklo. Google má totiž takovou jednu pěknou věc, po zadání názvu vám ukáže mapu, pod ní okénko s hledanou firmou, které vám, když ho rozkliknete, řekne úplně všechno - hodnocení, otevírací dobu, adresu, odkaz na web, telefonní číslo. No nebylo tam? Bylo, krásně modře vyvedený. A tady se dostáváme k tomu záškodnictví, na které jsem díky téhle nepříjemnosti přišla. On vám totiž strýček Google, ač nejste majitelem oné firmy, familiérně dovolí navrhnout úpravu toho okénka. Připadalo mi to až podezřele snadné, ale kdo nic nezkusí, taky nic nezíská. Našla jsem si aktuální telefon na klub, přepsala moje číslo tam uvedené a ono to šlo! Během dvaceti vteřin jsem měla po problému, žádné schvalování, žádné ověřování. Dost mě to překvapilo, protože pokud tam může kdokoliv komukoliv měnit údaje, pak by klidně někdo mohl vaše telefonní číslo připsat třeba... k vyhlášenému nevěstinci :).

Tak si říkám, na co si tu vlastně stěžuju. Vždyť já dopadla ještě docela dobře!

46 komentářů:

  1. Jen koukám, mohla jsi fakt dopadnout hůř. Jen se divím, že je možné někde bez přístupových údajů (heslo) měnit telefonní číslo a další. To je asi specialita FB

    OdpovědětVymazat
  2. Moje číslo jako číslo veřejného domu? Že bych začal podnikat? Jinak vážně dobrý a hlavně poučný článek... Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  3. Práce hodná detektiva/detektivky...

    OdpovědětVymazat
  4. Je vidět, že si umíš poradit

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tos mě pobavila, Janinko... Stejně, Ty jsi magnet na bizár Ale zarazilo mne, jak lehce v googlu jde měnit údaje u firmy, která ani není naše, když jakmile zapomenu heslo do svého mailu, tak mi google mail na několik dní zablokuje a rozhoduje se, jestli mi vůbec schválí přístup. Kdyby se to stalo jenom mně, přece jenom, jsem vesmírný nepřítel číslo jedna, ale když se to v ten podobný čas stalo i Hanbalánkovi, který nikde své názory neprezentuje a ani své nálady neventiluje, tak to je zarážející. Ale hlavně, že cenzura je cajk.

    OdpovědětVymazat
  6. Tedy, poradila sis bravurně, já bych podobnou situaci asi takto nezvládla

    OdpovědětVymazat
  7. Janinko, bylo to hlavně tím, že ses přihlásila k tomu telefonnímu číslu, to mají zaevidované mohla jsi ho prostě opravit-změnit. Ještěže tě to napadlo. Člověk se pořád učí. Díky za upozornění, kde to případně hledat.

    OdpovědětVymazat
  8. To je přímo věda pro medvěda Jsi šikovná, nevím, jestli bych si takhle poradila. To přepsání údajů mě ale zaráží

    OdpovědětVymazat
  9. Při mém štěstí bych dostal číslo podvodného e-shopu...

    OdpovědětVymazat
  10. Mě se stalo to s tím nevěstincem! Tedy lépe řečeno byla to jedna lepá dívčina, konkrétně Isadora, číslo podprsenky pět Dala inzerát do novin a místo předčíslí mobilu tam dali naše předčíslí pevné linky (tady se musí vytáčet vždy).

    OdpovědětVymazat
  11. Mě se pro změnu stalo, že mi na číslo DATOVÉ!karty v tabletu začaly chodit sms že moje objednávky jsou vyřízený, následně že byly předány přepravní firmě, od té mi přišlo že mi budou doručovat dobírku za cca 1100, a ve finále že mě nezastihli a tak že mám balík u pana Vebra... Dost mne to překvapilo, volala jsem dotyčnému eshopu co to má být a že jsem si nic neobjednávala a kde vůbec vzali moje číslo když to není telefonická karta ale datová a vůbec nikde jsem jí neuváděla. Zřejmě se někdo přepsal a ono to začalo chodit mě....

    OdpovědětVymazat
  12. Tak tohle si zvládla opravdu dobře

    OdpovědětVymazat
  13. [1]: Tak to já se divím taky .

    OdpovědětVymazat
  14. [2]: Není zač, to já děkuji za přečtení .

    OdpovědětVymazat
  15. [3]: To bylo jedno z mých tří vysněných povolání, nacházelo se mezi novinářkou a archeoložkou .

    OdpovědětVymazat
  16. [5]: Leni, děkuji ti za milý komentář .

    OdpovědětVymazat
  17. [13]: Tak to mi kdysi chodilo taky, ale byly to podvodné SMS, tak jsem si čísla zablokovala a byl klid .

    OdpovědětVymazat
  18. [12]: No nene! Já to hodila jen tak z placu, ale netušila jsem, že se, byť jinou formou, tohle může stát . Super příhoda, děkuji ti za zpestření!

    OdpovědětVymazat
  19. [7]: Není zač, Růženko, děkuji ti za komentář .

    OdpovědětVymazat
  20. [9]: Tak to už by byl jiný level!

    OdpovědětVymazat
  21. [8]: To mě taky, možná, že mám na Googlu založený účet, i když je fakt, že si do údajů člověk může vymýšlet jako baron Prášil . A děkuji ti!

    OdpovědětVymazat
  22. [10]: Jestli by byl Čerfův podvodný e-shop byl jiný level, než nevěstinec, tak na tvoje informace nenacházím přirovnání. To si vůbec nedovedu představit!

    OdpovědětVymazat
  23. to by mě nenapadlo, že se tohle může stát příště si prověřím telefonní číslo, než ho vezmu za své

    OdpovědětVymazat
  24. Docela mne jako starou rockovou babičku mrzí, že nevlastníš klub, mohly bychom si zajamovat u klavíru     

    OdpovědětVymazat
  25. [29]: Tak teď už to víš, štěstí přeje připraveným!

    OdpovědětVymazat
  26. [30]: Představa tebe, coby rockové babičky, mě vážně baví!

    OdpovědětVymazat
  27. Jo I u čísel někdy méně znamená více a dve Sim karty mohou být pro zlost

    OdpovědětVymazat
  28. Tý jo, takové problémy s tel. číslem. Já si teď budu v blízké době kupovat mobil. Ale číslo bych měnit nechtěla

    OdpovědětVymazat
  29. Mám oči navrch hlavy a jsem zcela konsternována! Naštěstí jsi přišla na úspěšné řešení... jen mě napadá, jestli to nové číslo nepatří náhodou nějakému nešťastníkovi, kterému budou náhle vyzvánět telefony...     

    OdpovědětVymazat
  30. [33]: Ani ne, já jsem s nimi moc spokojená, jen ten začátek jsem neměla moc snadný .

    OdpovědětVymazat
  31. [35]: No, tak jestli stránky toho klubu kecaly a opravdu tam neměly svoje telefonní číslo, tak to potěš .

    OdpovědětVymazat
  32. Tomu hudebnímu klubu jsi mohla na vedlejší úvazek dělat manažerku :).

    OdpovědětVymazat
  33. [39]: No jo, jako manažerka bych jim mohla trochu zavařit, nasmlouvala bych jim kdeco a práci bych slíbila kdekomu .

    OdpovědětVymazat
  34. Ali Čaja z Paláca25. srpna 2019 v 23:13

    No ale predstav si presne to, že by si mala číslo eskortnej služby alebo nejaku eroticku linku. To by bol iný level ak by sa ta uchylaci pytali co mas na sebe 😂😂😂

    OdpovědětVymazat
  35. [41]: Vždyť to říkám, že jsem vlastně dopadla velice dobře!

    OdpovědětVymazat
  36. Nejen že jsi velice trpělivý tvor, ale ještě si umíš i poradit.

    OdpovědětVymazat
  37. [43]: Někdy to s tou trpělivostí není tak žhavé, ale tady se to vyplatilo. Byl to vopruz, ale stál za to .

    OdpovědětVymazat
  38. To je zase zážitek! Nevěřila bych, že se něco takového může stát.

    OdpovědětVymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).